AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #1 Skrevet 31. desember 2015 Vi har prøvd å få barn i 6år nå, hatt 11innsettinger uten hell. Jeg har prøvd å være positiv, men før jula knakk jeg bare sammen.. Jeg er trist, ekstremt svimmel, alltid sliten og sover ikke. Gruer for jobb og redd jeg rett og slett ikke vil klare hverdagen. Noen tanker eller gode råd fra andre som har det slik? Føler meg bare så jøvlig mislykket! Anonymkode: 2d8bf...391
lollip0p Skrevet 31. desember 2015 #2 Skrevet 31. desember 2015 Har desverre ingen gode råd, men kanskje noen gode ord? Jeg vil bare si at jeg håper du ikke mister motet, og at du vil kjempe videre. Sender en god klem til deg, håper det nye året vil bringe lykke til dere. ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #4 Skrevet 31. desember 2015 Depresjon pga. ufrivillig barnløshet er ikke uvanlig. Sorgen er større enn mange er villige til å anerkjenne. Håper du får hjelp av legen din om du trenger det. Ikke så lett å snakke om eller så mange å snakke om det med, som gjør at mange bærer på det alene. Men det er helt forståelig at du føler slik etter å ha forsøkt så mye. Anonymkode: 09995...5f6 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #5 Skrevet 31. desember 2015 Ja..der har vært 6år fulle av håp,skuffelser og nye håp. Tror ingen som ikke har opplevd dette selv forstår. På jobben får jeg bare kommentarer som "dere kan jo adoptere" "eller fosterbarn" "det er jo faktisk ingen menneskerett å få barn" jeg har holdt håpet oppe så lenge, men nå har det bristet og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre:( kropp og hodet er bare helt ferdig.. Anonymkode: 2d8bf...391 1
Gjest Sisti Skrevet 31. desember 2015 #6 Skrevet 31. desember 2015 Har dessverre ingen råd, jeg klarer ikke å forestille meg hvor tøft det er. Men vil gi deg en klem, og håper dere etter hvert lykkes på en måte dere begge er tilfredse med!
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #7 Skrevet 31. desember 2015 Takk, det håper jeg og💗 Anonymkode: 2d8bf...391
Ruccula Skrevet 31. desember 2015 #8 Skrevet 31. desember 2015 Prøv å finne gleder i andre ting, bestill dere en drømmeferie dere kan se frem til! hva med å skaffe seg en hund som kan overøses med kjærlighet?...prøv å se de positive sidene ved å ikke ha barn, for de er det en del av, selv om det kanskje ikke virker sånn akkurat nå Og så kanskje du likevel blir gravid når du slapper av og blir glad igjen
Biloba Skrevet 31. desember 2015 #9 Skrevet 31. desember 2015 Legger igjen en god klem. Vi er på målstreken, venter barn veldig snart nå etter 3. ivf. Pga alder var det alvor fra start, så tanken om at det kunne trekke ut og kanskje ikke gå var der veldig tidlig. Utrolig vondt allerede da, og jeg kan bare forestille meg hvor tungt det er etter så mange forsøk. Jeg håper dere har et godt team i ryggen som snur hver stein for at dere skal få bli foreldre. . 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #10 Skrevet 31. desember 2015 Uansett hva som skjer,så må ikke du ts eller andre i din situasjon føle dere mislykkede for det er dere virkelig ikke! Anonymkode: e8e95...80a 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #11 Skrevet 31. desember 2015 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har prøvd å få barn i 6år nå, hatt 11innsettinger uten hell. Jeg har prøvd å være positiv, men før jula knakk jeg bare sammen.. Jeg er trist, ekstremt svimmel, alltid sliten og sover ikke. Gruer for jobb og redd jeg rett og slett ikke vil klare hverdagen. Noen tanker eller gode råd fra andre som har det slik? Føler meg bare så jøvlig mislykket! Anonymkode: 2d8bf...391 Høres kjent ut. Jeg har nesten gitt opp. Og den dårlige samvittigheten overfor partner da. Nå har vi fått to valper da. Det hjelper faktisk mye. Hvor gamle er dere? Anonymkode: 5b571...89c
pusilus Skrevet 31. desember 2015 #12 Skrevet 31. desember 2015 Mange styrkeklemmer til deg fra en IVFer som har vært gjennom litt av hvert. Det er tungt å gå gjennom forsøk etter forsøk, men håper 2016 er det året det lykkes for dere. Jeg håper dere finner styrken til å prøve igjen.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #13 Skrevet 1. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja..der har vært 6år fulle av håp,skuffelser og nye håp. Tror ingen som ikke har opplevd dette selv forstår. På jobben får jeg bare kommentarer som "dere kan jo adoptere" "eller fosterbarn" "det er jo faktisk ingen menneskerett å få barn" jeg har holdt håpet oppe så lenge, men nå har det bristet og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre:( kropp og hodet er bare helt ferdig.. Anonymkode: 2d8bf...391 Jeg har vært der ts. Det er helt jævlig. På oss satt det på 14 innsett. Har en datter nå. Ikke gi opp ras, bann, grin og skrik, men deretter bit sammen tenna å fortsett. Prøverør er en tålmodighetsprøve uten sammenligning og det er psykisk beinhardt når det pågår så jævlig lenge. Men dette klarer du! Anonymkode: fa4cd...f90
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #14 Skrevet 1. januar 2016 Sikkert ikke det du ønsker å høre, men løsningen for oss ble å gi opp. Anerkjenne barnløsheten og prøve å godta situasjonen. Vi hadde 15 innsett, og prøvde i 7år. Vi sa stopp. Det var totalt altoppslukende og forholdet oss i mellom ble tynnslitt. Etter vi stoppet, har vi fått tilbake livet. Vi finner glede i andre ting. Vi reiser, driver med frivillig arbeid. Og veldig viktig for oss: pleier sosiale relasjoner. Når vi ikke får egn familie, må vi sørge for å ha mange rundt oss. Både venner og søsken/tantebarn. På et tidspunkt var tantebarn og venners barn sårt, men jeg tok meg i nakken og ble knallhard med meg selv. Jeg ble jo ikke mer gravid av å holde meg unna. Og plutselig kunne jeg ende opp helt alene, verken barn eller venner. Livet uten barn er faktisk helt greit. Det er bare en lang vei å komme dit når det er ufrivillig. Anonymkode: 31865...30f 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #15 Skrevet 3. januar 2016 Takk for svar alle sammen det varmer💗 Det er drittøft det her... Men vi kommer oss jo igjennom det, på den ene eller andre måten. Psyken min og søvnen min er på et nivå jeg ikke trodde mulig nå, og jeg klarer ikke dra på jobb i morgen. Sovet i snitt 2-3t hver natt siste ukene. Tror ingen som ikke har kjent dette på kroppen kan forstå. Men jeg håper et par uker sykmld og lange løpeturer i skogen vil hjelpe:) mannen vil bare fortsette med forsøk, men jeg vet ikke lenger.. Anonymkode: 2d8bf...391
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #16 Skrevet 3. januar 2016 Den 1. januar 2016 at 12.42, AnonymBruker skrev: Sikkert ikke det du ønsker å høre, men løsningen for oss ble å gi opp. Anerkjenne barnløsheten og prøve å godta situasjonen. Vi hadde 15 innsett, og prøvde i 7år. Vi sa stopp. Det var totalt altoppslukende og forholdet oss i mellom ble tynnslitt. Etter vi stoppet, har vi fått tilbake livet. Vi finner glede i andre ting. Vi reiser, driver med frivillig arbeid. Og veldig viktig for oss: pleier sosiale relasjoner. Når vi ikke får egn familie, må vi sørge for å ha mange rundt oss. Både venner og søsken/tantebarn. På et tidspunkt var tantebarn og venners barn sårt, men jeg tok meg i nakken og ble knallhard med meg selv. Jeg ble jo ikke mer gravid av å holde meg unna. Og plutselig kunne jeg ende opp helt alene, verken barn eller venner. Livet uten barn er faktisk helt greit. Det er bare en lang vei å komme dit når det er ufrivillig. Anonymkode: 31865...30f Takk, det gir håp om at livet kan bli bra uten og🌸 Selv om det ikke føles sånn nå. Anonymkode: 2d8bf...391
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå