Gå til innhold

whilken whisky passer og passer ikke til Irish coffee?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På forhånd takk! :)

Anonymkode: 82b97...d50

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest incognita
Skrevet

Jameson passer bra, synes ikke jack og annen bourbon smaker godt i Irish.

Skrevet

Glenfiddich.

• Liker 1
Gjest SykkelJenny
Skrevet

Jeg bruker den whiskeyen jeg måtte ja hjemme .. har faktisk aldri tenkt på at noen ikke passer til Irish Coffee. 

Uansett så døyves selve whiskey-smaken av kaffe, krem og brunt sukker - synes jeg. Men hvis du ikke har skapet fullt slik som meg så hadde jeg nok kanskje kjøpt en irsk type. 

Skrevet
12 timer siden, incognita skrev:

Jameson passer bra, synes ikke jack og annen bourbon smaker godt i Irish.

Du har rett. Bourbon skal ikke brukes. ☺

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes en helt vanlig Jameson er beste valg.  Årsaken er at man i liten grad smaker whiskyen, så liten vits i å bruke noe dyrere i irish. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Wolfmoon skrev:

Jeg synes en helt vanlig Jameson er beste valg.  Årsaken er at man i liten grad smaker whiskyen, så liten vits i å bruke noe dyrere i irish. 

Litt enig, men ikke mye. Gjør det riktig om man først skal gjøre det. Glenlivet er også bra. Chivas Regal er best on the rocks, men kan brukes. Men hver sin smak, selvfølgelig. ☺

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Jerry Lee skrev:

Litt enig, men ikke mye. Gjør det riktig om man først skal gjøre det. Glenlivet er også bra. Chivas Regal er best on the rocks, men kan brukes. Men hver sin smak, selvfølgelig. ☺

Nei. Og hvorfor skal du bruke skotsk whisky til en irsk kaffe? :roll:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Samma det vel, whiskey er whiskey. Smaker kattemig uansett.  Ødelegge kaffen på den måten, tsk tsk. 

Anonymkode: 3db43...6fe

Skrevet

Bushmills pleier jeg å bruke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jameson eller Tullamore Dew. Irsk uten røyksmak. 😀

Anonymkode: d1657...174

• Liker 1
Skrevet

Ikke ta en dyr og kraftig whisky med mye røyksmak i hvertfall, jeg fikk det servert en gang. Smakte som bålkaffe, med bålet oppi kaffen... Da er det kjipt å ha tatt den dyreste flaska i skapet :ler:

Pleier å bruke Jameson selv, mens svigermoren min sverger til Tullamore Dew som også er helt fint.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...