mjauritz Skrevet 31. desember 2015 #1 Del Skrevet 31. desember 2015 Hallo skjønne hobbydamer, jeg trenger hjelp! Jeg er gravid i uke 24 og har vært sykemeldt hele svangersskapet mitt. Det vil si jeg er mye hjemme, og lite sosial. Før jeg går på veggen så trenger jeg en givende hobby og lurer på om dere har noen gode forslag? "krav"; - Gjerne noe det blir noe utav (Altså ikke fargelegging, men heller sånn at man kan lage noe) - Noe som man blir hektet på - Noe som gir noe ekstra i hverdagen - Noe som ikke er for dyrt - Noe som ikke er for vanskelig Jeg har så og si null peiling på hverken strikking eller sying, så aner liksom ikke hvor jeg skal starte! Kan jo ikke bare kjøpe et garn, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det.. Har noen noe gode forslag til hobbyer? Kanskje noen how-to bøker til den aktuelle hobbyen? Gjerne kanskje noen blogger eller noe sånn som viser hvordan man gjør det også Har forsøkt matlaging, men finner det ikke så interessant, mer plikt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 31. desember 2015 #2 Del Skrevet 31. desember 2015 Hva med Scrapbooking? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofw Skrevet 31. desember 2015 #3 Del Skrevet 31. desember 2015 Brodere et fint bilde til babyen? Hekle vognteppe av lapper? Det kan man lære på youtube👍 Ellers så synes jeg pusslespill er underholdende 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 31. desember 2015 #4 Del Skrevet 31. desember 2015 Fargelegging? http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article10866093.ece 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 31. desember 2015 #5 Del Skrevet 31. desember 2015 Hekling! Kan det ikke selv, vel og merke men håper å ta meg sammen nok til å klare å lære meg det til neste år! en vakker dag! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 31. desember 2015 #6 Del Skrevet 31. desember 2015 Siden @Rumle foreslo hekling, så slår jeg et slag for strikking Det er rett som det er at man bruker litt hekling i strikking, og da er det greit å kunne teknikkene. På www.purlbee.com finner du masse enkle mønster for såvel hekling som strikking, samt instruksjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nips Skrevet 31. desember 2015 #7 Del Skrevet 31. desember 2015 Hva med å hekle mormorsruter? Det er gøy! Kan ellers tipse om Garnstudios videoer der du kan se hvordan man hekler ulike masker etc. http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HanneAa Skrevet 31. desember 2015 #8 Del Skrevet 31. desember 2015 Strikking!! Når du først har lært deg det grunnleggende, så kan du strikke det meste, og utvide ved å lære mer, om for eksempel hvordan man øker, feller,strikke med flere tråder samtidig etc. Jeg er en strikkegal jente på 25 år, og er selvlært. Youtube burde du bruke flittig, samme med garnstudio sine videoer. De er til å anbefale. Om du ønsker kan jeg hjelpe litt også Anbefaler deg ikke å starte med skjerf, for de fleste går lei etter et par runder. Hva med en prøvelapp til du kan det grunnleggende før du begir deg ut på plagg/tilbehør? Luer og enkelte gensere er lette å strikke når du har det grunnleggende i boks. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosaboble15 Skrevet 31. desember 2015 #9 Del Skrevet 31. desember 2015 Jeg anbefaler brodering, siden jeg synes det er så gøy! Det er relativt lett å lære seg, og det finnes haugevis av videoer for å lære seg sting/teknikker. Jeg har brodert fødselsbilder til alle mine venninners barn, det finnes mange pene å velge mellom. Ellers kan man brodere det meste, og det er supert som gaver. Hvis man sender julekort kan man brodere dette også 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 31. desember 2015 #10 Del Skrevet 31. desember 2015 (endret) Jeg slenger meg også på og vil anbefale brodering! Jeg synes det er veldig gøy og noe jeg kan drive på med i timesvis. Dessuten er det koselig å drive med mens man ser på en film eller tv-serie. Mvh Yvonne Endret 31. desember 2015 av Yvonne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 31. desember 2015 #11 Del Skrevet 31. desember 2015 Fargelegging! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 31. desember 2015 #12 Del Skrevet 31. desember 2015 Strikking, absolutt :D Eller perling - overraskende morsomt å holde på igjen :D Og man kan jo lage mye fint, bare man setter fantasien i gang :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jupiter_c Skrevet 31. desember 2015 #13 Del Skrevet 31. desember 2015 siden alle foreslår håndarbeid av typen strikking og hekling, så kan jeg foreslå den gamle varianten av det, nemlig nålebinding (needlebinding på engelsk) finnes masse gode videoer på youtube for å lære dette også eksempel ligger under her selv om dette er oppskrift på votter, anbefaler jeg å begynne med håndleddsvarmere, dvs votter uten tommel (bare hull) og uten toppen på votten https://www.youtube.com/watch?v=VYbkz2QJoHE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 31. desember 2015 #14 Del Skrevet 31. desember 2015 22 timer siden, Sofw skrev: Brodere et fint bilde til babyen? Hekle vognteppe av lapper? Det kan man lære på youtube👍 Ellers så synes jeg pusslespill er underholdende Støtter dette. (Ok, jeg er ikke noen hobbydame, men lell) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 1. januar 2016 #15 Del Skrevet 1. januar 2016 Pjoning! Søk på nett. Enklere enn hekling og du lager fort et par votter eller en lue p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dumle Skrevet 3. januar 2016 #16 Del Skrevet 3. januar 2016 Jeg har hatt mye glede av slektsforskning. Med tanke på kravene dine: Du kan lage et pent slekstre hvis du vil lage noe. Personlig blir jeg hekta på denne hobbyen, men det er nok mange som synes det er pyton. En smakssak med andre ord. Jeg synes det gir noe ekstra i hverdagen fordi jeg lærer mer om hvor jeg kommer fra og hvem forfedrene mine er. Det trenger ikke koste noe. Arkivverkets nettsider er gratis å bruke og inneholder enorme mengder informasjon. Hvorvidt det er vanskelig avhenger av flere ting. Om du som person synes det er vanskelig avhenger av deg. Videre er det selvsagt lettere å forske på en slekt der alle har bodd samme sted, presten har skrevet tydelig i boka og ingen kirkebøker har brent opp. I motsatt fall kan det være svært utfordrende, men også veldig spennende. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sule Skrevet 3. januar 2016 #17 Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) Lage såpe? :-) Trenger ikke være laget fra bunnen man får kjøpt såpemasse som er helt nøytral og veldig mild så smelter du den og tilsetter lukt og farge osv. Fine gaver og du kan være så kreativ du vil:-) pakke dem inn pent osv. Ikke så dyrt men koster litt å begynne :-) Kjøpte alt til det på panduro. Endret 3. januar 2016 av sule Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 5. januar 2016 #18 Del Skrevet 5. januar 2016 Jeg synes det å trikke er gøy, jeg strikker mest russesokker. Masse mønsker som ser vanskelig ut, men det er i grunn veldig lett, etter å ha strikket et par sokker så husker man mønsteret ganske godt. Det er så fint å gi bort i julegaver. Jeg er ingen kløpper på å strikke, men har hatt god hjelp av youtube, slik lærte jeg å strikke vrangt. Og hælen på russesokken er så enkel! Og blir det masse feil og man ikke er fornøyd er det jo bare å rekke oppigjen og prøve på nytt. Da kan du strikke marchene sokker til deg, far og baby Jeg skjønner ikke vanlige strikke oppskrifter så jeg lagde min egen og striket tova votter i julegave til alle for 2 år siden, når man tover så ser man ikke alle småfeila. Men det letteste er firkanttøfler! Det er og en fin gave å gi bort. Bestefar til min mann fikk det av meg et år til bursdagen sin forde han alltid var så kald på bena og han elsket de, det gjorde meg veldig glad og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fandenivoldsk Skrevet 5. januar 2016 #19 Del Skrevet 5. januar 2016 Har en venninne som begynte å brodere aktivt for ikke så lenge siden, og hun er allerede blitt virkelig flink! Har ikke egenskapen til å sitte i ro med håndabeid sjæl, men det skal visst være ganske så avslappende om man kan det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 6. januar 2016 #20 Del Skrevet 6. januar 2016 Jeg vil anbefale hekling. Veldig avslappende, og enkelt å jobbe med siden du kun har 1 maske å forholde deg til. Jeg har lært meg alt selv via nett og yotube og har begynt så smått å avansere og teste nye varianter. Eksempelvis corner2corner som er en enkel og annerledes måte å hekle et kvadratisk teppe på Jeg startet med heftet Hekle til baby. Heklet ganske mange babysokker etterhvert fine gaver også. Og garn trenger ikke være dyrt. Det er godt garn på sparkjøp og drops design har heller ikke gale priser på flere av sine garn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå