Gå til innhold

Gravidbilder som ikke er tacky

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om jeg ønsker å ta bilder hos en fotograf når jeg er høygravid, for det er jo en spesiell anledning..

Men tenker litt på bildene da.. Hva skal jeg bruke dem til? 

Har sett noen som har sånne naken-gravid bilder hengende på veggen hjemme og jeg syntes det faktisk er litt .. mye hud :klo: Var på brunsj hos sjefen min en gang og hun hadde et sånt bilde hengende, og har aldri sett på henne på samme måten igjen. Føler det blir litt for intimt kanskje.

Også har jeg sett de med full påkledning og det syntes jeg blir litt for lite spesielt på en måte. Litt kjedelig kanskje? 

Hva tenker dere? Har dere noen erfaringer å dele? Eller noen gode tips?

Og - dere som har tatt bilder, har dere de hengende oppe eller pakket ned? 

Anonymkode: a79c1...0a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/995029-gravidbilder-som-ikke-er-tacky/
Del på andre sider

Fortsetter under...

..Finnes ikke. 

Skjønner at det sikkert er en periode i livet man vil dokumentere og se tilbake på, men å bruke 2-4000 kroner på det når det - som du sier - ikke akkurat er noe man liksom kan fylle veggene hjemme med er bare.. bortkastede penger i mine øyne. I tillegg er det jo ikke alle som føles seg spesielt freshe og fotogene når de er sprekkferdige og høygravid.

Spar heller pengene og ta familiebilder når babyen er et par uker gammel. 

• Liker 9
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lurer litt på om jeg ønsker å ta bilder hos en fotograf når jeg er høygravid, for det er jo en spesiell anledning..

Men tenker litt på bildene da.. Hva skal jeg bruke dem til? 

Har sett noen som har sånne naken-gravid bilder hengende på veggen hjemme og jeg syntes det faktisk er litt .. mye hud :klo: Var på brunsj hos sjefen min en gang og hun hadde et sånt bilde hengende, og har aldri sett på henne på samme måten igjen. Føler det blir litt for intimt kanskje.

Også har jeg sett de med full påkledning og det syntes jeg blir litt for lite spesielt på en måte. Litt kjedelig kanskje? 

Hva tenker dere? Har dere noen erfaringer å dele? Eller noen gode tips?

Og - dere som har tatt bilder, har dere de hengende oppe eller pakket ned? 

Anonymkode: a79c1...0a9

Her er mange fine http://www.studiohodne.no/gravidfotograf/

Kanskje du får noen ideer om hvordan du vil ha bildet/ bildene av deg fotografert, ved å se de i linken?

Anonymkode: 0c7db...63d

• Liker 2

Hei

Vi var hos fotograf å fikk tatt "kjæreste-bilder" en uke før junior ble født. Var fult påkledde begge to! Fotografering var utendørs... settingen var at vi var å gikk tur I det fine høstværet. Jeg hadde tettsittende genser med cardigan utenpå så magen er godt synlig!! 

Det ble kjempefine bilder og noen av de har vi I en ramme med nyfødt bilder av junior.

Anonymkode: 2299a...a5b

Jeg tror ikke det finnes. Har til gode å se noen som ikke er kleine å se på. Beklager, men de i linken over var fryktelige. Det eneste som var fint var det med moren og storesøskenet. Min mening...

Endret av Dorey
Glemte noe

Annonse

Følger med her. Vi tenker å ta ukentlige bilder av magen, men er litt usikre på hvordan. Nå skal ikke vi vise bildene til noen da, men vil jo gjerne at det er pent likevel. 

Syns det høres lurt ut med kjærestebilder i naturlige omgivelser (altså ikke studio),uten at bildet skriker "se på magen"! 

3 timer siden, Dorey skrev:

Jeg tror ikke det finnes. Har til gode å se noen som ikke er kleine å se på. Beklager, men de i linken over var fryktelige. Det eneste som var fint var det med moren og storesøskenet. Min mening...

Hehe, helt enig. For det første var alle bildene veldig like, for det andre var det veldig dårlig gjennomført. Gravidbilder kan være veldig flotte om de er kunsteriske og estetiske, men det der ble etter min mening helt hjelpeløse bilder. 

• Liker 1

Jeg har noen fine jeg tok selv... Det er koselig å se på når jeg ser bilder på pc'n selv. Ingen andre trenger å se dem. Kroppen min er så fin og myk, solen stikker ned med stråler rett over magen. 

Ellers er det mye fine motiver på Pinterest.com, som nevnt tidligere. 

Jeg droppet innom en fotograf som tok gratis gravidbilder, forrige gang jeg gikk gravid. Jg hadde på meg kjole på bildene. De ble egentlig helt greie. Ikke tacky iallefall. Har ikke hengt det opp, men det skyldes mer at jeg aldri har rotet meg til å kjøpe ramme...

Anonymkode: 56a43...036

5 timer siden, Dorey skrev:

Enig, jeg greide ikke se alle pga jeg ble så flau :P Foreløpig har vi tatt bilder med klær på her i huset.

Anonymkode: 314ba...fb6

• Liker 2

Altså, det ER jo mulig å få til ikke-tacky naken/gravidbilder, men det krever en meget dyktig og kreativ fotograf. Dessverre er det som regel ikke de som jobber i studio med å ta bilder av familier, men mer kunstfotografer. Og bildene egner seg jo ikke nødvendigvis til stua likevel - det er mye flott kunst jeg aldri ville hengt opp på stua. 

Når min mage blir stor tenker vi også å leke oss med litt bodyscape-bilder. Det kan også bli stilfullt og flott, men igjen, det krever en dyktig fotograf. 

Selv om bilder ikke alltid egner seg til stueveggen betyr det jo ikke at man ikke bør ha de bildene. Jeg syns svære bryllupsfoto også kan være litt tacky, men setter jo pris på våre bilder i album likevel. :) 

Annonse

Synes de fleste gravidbilder tatt av fotograf er litt.. kleine.. Eneste jeg har sett som jeg likte var et nylig hvor bilde var laget slik at damen som var gravid var liggende, og med et speilbilde hvor hun holder barnet. Om jeg hadde hengt det opp på veggen stiller jeg meg vel heller tvilende til :P

4 timer siden, Epleskall skrev:

Hehe, helt enig. For det første var alle bildene veldig like, for det andre var det veldig dårlig gjennomført. Gravidbilder kan være veldig flotte om de er kunsteriske og estetiske, men det der ble etter min mening helt hjelpeløse bilder. 

Det er nøkkelordene tror jeg. Syntes de bildene i linken var helt for jæv..ge!

Anonymkode: 78778...334

Jeg synes det kan være flott om det er vel gjennomført. Jeg foretrekker da helst bilder i sorthvitt. Jeg ser det er så mange som har på seg så stygge klær, gjerne undertøy eller en singlet. Det ser så grusomt ut. Å holde på magen mens man ser ned (som ca 99% av de som legger ut gravidbilder gjør) eller en annen positur som skal spesielt fremheve magen er heller ikke særlig pent. Å ta bilder i naturlige omgivelser, slik som en annen bruker trekker frem, synes jeg virker som en god idé. 

Jeg er veldig enig i dette:

4 timer siden, Epleskall skrev:

Slike bilder er uansett ikke noe som hører hjemme på sosiale medier eller på familieveggen. Det er et fint bilde man kan ha for seg selv å se tilbake på, hvertfall dersom det mangler bekledning. 

Anonymkode: b6364...ca4

Annonse

Jeg synes for øvrig det velkjente bildet fra The Family Stone er virkelig flott. Ettersom hun sitter synes jeg ikke hånden hennes som er plassert på magen virker kunstig eller påtenkt, men det er nok greit å unngå. Bildet virker varmt, harmonisk og litt tilfeldig. Jeg vet at det er mange som har prøvd å gjenskape bildet, men da blir det selvsagt tacky. 

Anonymkode: b6364...ca4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...