AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #1 Skrevet 30. desember 2015 Jeg tror jeg har fått en allergisk reaksjon på noe krem eller hudmaske, og har fått veldig tørr, irritert hud men værst av alt masse nupper i hele ansiktet! Det klør litt også så er ikke vanlige kviser tror jeg, mere veskefylte hudormer og jeg skal på date om 5 dager! Bør jeg unngå alt av smøring/rensekremer i ansiktet for å ikke irritere huden mere, eller bør jeg holde den fuktig og fortsette å rense godt? Jeg har tea tree oil men usikker på om det er den som har fått huden irritert eller om den vil hjelpe og det var en annen krem som gjorde at jeg fikk sånn "utbrudd" (syrekrem 10%) - noen med erfaringer? Vanlig rens er Garnier og vanlig fuktighetskrem Nivea men rensen er ganske grov/kornete så hard rens, og fuktighetskremen ganske fettete.. Livredd for å gjøre det værre. Har også eplecider eddik toner som vanligvis fjerner kviser raskt men som også tørker ut huden og kan irritere mere. Er så typisk at første gang man skal møte tinder daten man har snakket med lenge så har man plutselig stygg hud, jeg som hadde tenkt til å gå sminkefri(kun mascara+rouge) og greier! :O Og hvis det ikke går bort, bør jeg forklare for han at jeg nettopp har hatt en mislykket hudpleieulykke og derfor har litt stygg hud, eller vil det bare gi mer fokus på huden enn i utgangspunktet tror dere? Søstre? Menn? Help me out! Anonymkode: a3444...a10
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #2 Skrevet 1. januar 2016 Ok. Steg 1: ikke få panikk. Gå til medisinskapet og finn frem allergitabletter. Ta en. Fortsett med det de neste dagene. Steg 2: vask ansiktet forsiktig i lunket vann. Dersom du tror huden tåler det, bruk en myk klut. Fortsett med dette, gjerne type hver time, bare pass på så du ikke skrubber på irritert hud. Gå for å fukte ansiktet eller lett og forsiktig gni med kluten (poenget er å øke blodsirkulasjonen som igjen øker regenerasjonsevnen til huden som igjen gjør at den blir frisk raskere) Steg 3: etter at huden har roet seg noe, påfør en av tre (den du har) -grønn eller rød leire -sitronsaft og honning (om du er allergisk mot sitrus er eddik et alternativ) -joghurt og sitronsaft la sitte til du ev kjenner ubehag (om du ikke kjenner ubehag: til du er lei). Skyll så meeeeget forsiktig av. Ikke bruk scrub, rens eller noen form for kjemikalier eller kremer på alt allergisk irritert hud. Unngå alle alt åpnede produkter pga bakterieinnholdet og faren ved komboen bakterier-skadet hud. Bruker du teknikken over vil uansett problemet være umerkbart innen lørdag, så du har plenty med tid. Er huden litt gusten og grå, påfør ren olje lørdagen. Og vær forsiktig med den tea tree - saken. Ren tea tree kan føre til brannsår i huden. Om du tenker bruke den er en dråpe per 1/2 dl krem/olje plenty. Den kommer med advarsler av en grunn. Anonymkode: 38caa...81f 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #3 Skrevet 1. januar 2016 Tusen takk for svar!!!! Helt krise-o-rama-følelse vettu! Sitter her med honning på huden nå, og det svir litt allerede etter noen minutter, selv UTEN sitron. Frykter at det vil forværre siden det svir, men gir det 15 minutter som det står om honningmaske på google. Har også tatt allergitabletter og vil fortsette å gjøre det daglig + grønn te, håååper dette går bort til den 4 januar! Om ikke, bør jeg informere daten på forhånd om hudulykken eller nevne det på daten at "jeg gledet meg sånn til å treffe deg så jeg gjorde hudbehandling som failet, så derfor har jeg så nuppete og kvisete hud nå!" ?? Tar gjerne i mot flere tips om noen har! Det er altså ikke store væskekviser, men massevis av små/mellomstore nupper i panne, tinningen (ja helt til hårfestet på hver side), kinn ,hake , leppe overalt! hvorav noen går an å klemme som kviser bare at innholdet er mer hudorm aktig (men nuppene er mye mye større og synlige enn hudormer) Anonymkode: a3444...a10
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #4 Skrevet 2. januar 2016 Update: Vet ikke om det er honningen fra i går jeg har reagert på, men i dag er nuppene blitt større og rødere og jeg har kjempe hovent område over øynene mellom brynet og øyelokket! WHAT TO DO????! Anonymkode: a3444...a10
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #5 Skrevet 3. januar 2016 Ta kontakt med lege! Anonymkode: 5a36c...f90 1
Gjest MadameDeRosa Skrevet 3. januar 2016 #6 Skrevet 3. januar 2016 For det første: kutt ut Garnier og Nivea. Kjøp noe med renere ingredienser i, som hudpleieprodukter fra salong. Decleor, Dermalogica osv. Ta en tur til legen. Det høres betent ut. Daten kan du sikkert utsette et par dager til du har blitt bedre.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #7 Skrevet 3. januar 2016 I dag er det litt bedre, og jeg fikk faktisk utsatt daten en uke, eller rettere sagt et flaks sammentreff! Jeg hadde formulert en laaang melding om at jeg hadde tatt hudpleie for å bli fin for han og fått allergisk reaksjon og at det ville være ubehagelig for meg å gå på date nå, men rett før jeg sendte den så ringte han å fortalte at han hadde fått tilbud om å jobbe denne uken (han jobber av og på) og spurte meg om det var greit å ta daten neste uke . YESSS flaks for meg slapp å si noe om det For sånn jeg ser ut nå tør jeg ikke gå ut døra engang.... Jeg har brukt dermalogica før, uten noe særlig effekt , Garnier rens er faktisk det som har holdt huden min penest og renest de siste årene, og jeg vil ikke bytte ut et produkt som ellers fungerer fint på min hud. Nivea er vel blandt de reneste fuktighetskremene? Ihvertfall en av få som ikke får meg til å få kviseutbrudd.... Men ja, bruker ikke garnier rensen nå når jeg har denne allergi reaksjonen for huden min er SÅR og sensitiv og knusk tørr og rød, så skyller med vann bare.... Nuppene har blit bittelitt mindre, men det klør mye og er rødt og betent utslett.... Ringer lege i morgen om det ikke er bedre til da, men håper virkelig det finnes en rask remedy for dette her, og ikke at jeg må på kremer og tabletter over mange uker/måneder..!? Anonymkode: a3444...a10
Gjest MadameDeRosa Skrevet 3. januar 2016 #8 Skrevet 3. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dag er det litt bedre, og jeg fikk faktisk utsatt daten en uke, eller rettere sagt et flaks sammentreff! Jeg hadde formulert en laaang melding om at jeg hadde tatt hudpleie for å bli fin for han og fått allergisk reaksjon og at det ville være ubehagelig for meg å gå på date nå, men rett før jeg sendte den så ringte han å fortalte at han hadde fått tilbud om å jobbe denne uken (han jobber av og på) og spurte meg om det var greit å ta daten neste uke . YESSS flaks for meg slapp å si noe om det For sånn jeg ser ut nå tør jeg ikke gå ut døra engang.... Jeg har brukt dermalogica før, uten noe særlig effekt , Garnier rens er faktisk det som har holdt huden min penest og renest de siste årene, og jeg vil ikke bytte ut et produkt som ellers fungerer fint på min hud. Nivea er vel blandt de reneste fuktighetskremene? Ihvertfall en av få som ikke får meg til å få kviseutbrudd.... Men ja, bruker ikke garnier rensen nå når jeg har denne allergi reaksjonen for huden min er SÅR og sensitiv og knusk tørr og rød, så skyller med vann bare.... Nuppene har blit bittelitt mindre, men det klør mye og er rødt og betent utslett.... Ringer lege i morgen om det ikke er bedre til da, men håper virkelig det finnes en rask remedy for dette her, og ikke at jeg må på kremer og tabletter over mange uker/måneder..!? Anonymkode: a3444...a10 Nivea er full av nordsjøolje som plugger porene. Ikke rent nei.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #9 Skrevet 3. januar 2016 Oi det visste jeg ikke! Takk for infoen! Jeg har bare tenkt det har vært rent siden det står "Jojoba olje + Vitamin E" på krukken og det er en av de få som ikke har gitt meg kviser av å bruke Anonymkode: a3444...a10
Gjest MadameDeRosa Skrevet 3. januar 2016 #10 Skrevet 3. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Oi det visste jeg ikke! Takk for infoen! Jeg har bare tenkt det har vært rent siden det står "Jojoba olje + Vitamin E" på krukken og det er en av de få som ikke har gitt meg kviser av å bruke Anonymkode: a3444...a10 Hvis du ser på INCI-merkingssystem ser du innholdet. Parafinum Liquidum (har også andre benevnelser) er nordsjøolje. Det som står først, er det mest av. Den oljen legger seg som en film utenpå huden og trenger ikke ned, men plugger porene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå