Gå til innhold

Plutselig masse nupper og småsår i ansiktet! Date om 5 dager hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har fått en allergisk reaksjon på noe krem eller hudmaske, og har fått veldig tørr, irritert hud men værst av alt masse nupper i hele ansiktet! Det klør litt også så er ikke vanlige kviser tror jeg, mere veskefylte hudormer og jeg skal på date om 5 dager!
Bør jeg unngå alt av smøring/rensekremer i ansiktet for å ikke irritere huden mere, eller bør jeg holde den fuktig og fortsette å rense godt?

Jeg har tea tree oil men usikker på om det er den som har fått huden irritert eller om den vil hjelpe og det var en annen krem som gjorde at jeg fikk sånn "utbrudd" (syrekrem 10%)  - noen med erfaringer? Vanlig rens er Garnier og vanlig fuktighetskrem Nivea men rensen er ganske grov/kornete så hard rens, og fuktighetskremen ganske fettete.. Livredd for å gjøre det værre. Har også eplecider eddik toner som vanligvis fjerner kviser raskt men som også tørker ut huden og kan irritere mere.
Er så typisk at første gang man skal møte tinder daten man har snakket med lenge så har man plutselig stygg hud, jeg som hadde tenkt til å gå sminkefri(kun mascara+rouge) og greier! :O :(

Anonymkode: fbb8f...61e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg har fått en allergisk reaksjon på noe krem eller hudmaske, og har fått veldig tørr, irritert hud men værst av alt masse nupper i hele ansiktet! Det klør litt også så er ikke vanlige kviser tror jeg, mere veskefylte hudormer og jeg skal på date om 5 dager!
Bør jeg unngå alt av smøring/rensekremer i ansiktet for å ikke irritere huden mere, eller bør jeg holde den fuktig og fortsette å rense godt?

Jeg har tea tree oil men usikker på om det er den som har fått huden irritert eller om den vil hjelpe og det var en annen krem som gjorde at jeg fikk sånn "utbrudd" (syrekrem 10%)  - noen med erfaringer? Vanlig rens er Garnier og vanlig fuktighetskrem Nivea men rensen er ganske grov/kornete så hard rens, og fuktighetskremen ganske fettete.. Livredd for å gjøre det værre. Har også eplecider eddik toner som vanligvis fjerner kviser raskt men som også tørker ut huden og kan irritere mere.
Er så typisk at første gang man skal møte tinder daten man har snakket med lenge så har man plutselig stygg hud, jeg som hadde tenkt til å gå sminkefri(kun mascara+rouge) og greier! :O :(

Ikke bruk noe av dette: syrekrem, teatree, eller kornete rens

Skaff en mild hudrens fra apotek og spør om råd på apoteket om hvilken hudkrem du bør velge

Anonymkode: 3ad6e...58e

• Liker 1
Skrevet

btw

Teatree olje er klassifisert som GIFT, fikk jeg vite på apoteket.

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går innom hudpleieklinikk og spør en som kan hud 

Anonymkode: 659f5...c25

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Går innom hudpleieklinikk og spør en som kan hud 

Det var hudlege som ga meg syrekremen som jeg tror er årsaken, og jeg har ikke råd til å betale 1200 for en time igjen bare en uke etter forrige time, tok meg 3 mnd å spare opp til den timen..

På apoteket virker det ikke som de har så veldig peil, har spurt om råd der mange ganger men blir bare anbefalt "kjente" produkter som det virker som de anbefaler pga det står i brosjyren dems og egentlig ikke vet så mye om det funker eller ikke utenom det leverandøren selv hevder. Håper noen her har erfaringer!

og bør jeg si fra til daten om det eller ikke lage noe fokus på det?!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var hudlege som ga meg syrekremen som jeg tror er årsaken, og jeg har ikke råd til å betale 1200 for en time igjen bare en uke etter forrige time, tok meg 3 mnd å spare opp til den timen..

På apoteket virker det ikke som de har så veldig peil, har spurt om råd der mange ganger men blir bare anbefalt "kjente" produkter som det virker som de anbefaler pga det står i brosjyren dems og egentlig ikke vet så mye om det funker eller ikke utenom det leverandøren selv hevder. Håper noen her har erfaringer!

Les pakningsvedlegget angående bivirkninger og om lege må kontaktes ved de symptomene du beskriver

Også din fastlege kan du ta opp dette med og få hjelp

Det er også mulighet for at de renseproduktene m.m. som du har brukt, ikke bør kombineres med den syrekremen

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være en ice breaker da hvis du forteller om denne krisen. Ikke sikkert han vil bry seg om at du har en "bad skin day "... 

Skrevet

Huff det klør enda mer i dag! Vet ikke om det er et godt tegn, kanskje de begynner å tørke inn nå?
Men bør jeg la de tørke inn, eller smøre med fukt?  4 dager igjen til date........... SHIT

Skrevet

La huden få hvile nå, ikke ta noe syre på den eller noe annet sterkt. Ikke bruk toner. Bruk vann istedet.

Anonymkode: 781e2...6e1

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff det klør enda mer i dag! Vet ikke om det er et godt tegn, kanskje de begynner å tørke inn nå?
Men bør jeg la de tørke inn, eller smøre med fukt?  4 dager igjen til date........... SHIT

Les pakningsvedlegget. + hør med vaktapotek om hva du bør gjøre, dersom du ikke kom deg på vanlig apotek i dag

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

La huden få hvile nå, ikke ta noe syre på den eller noe annet sterkt. Ikke bruk toner. Bruk vann istedet.

Hva med fuktighet? Blir knusktørr og flassete uten! (pga utslettet/syrekremen som var for sterk eller hva fanden det var)
Har nivea fuktighets krem, en organisk en, og castor olje  ???

AnonymBruker
Skrevet

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med fuktighet? Blir knusktørr og flassete uten! (pga utslettet/syrekremen som var for sterk eller hva fanden det var)
Har nivea fuktighets krem, en organisk en, og castor olje  ???

Bruk en mild fuktighetskrem. En som ikke svir på huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...