Gå til innhold

Hvordan søke om utvidet barnetrygd når en aldri har bodd sammen med barnets far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett på NAVs sider at jeg er i målgruppen for utvidet barnetrygd, da jeg bor alene med sønnen min. Jeg ville søke elektronisk, men fikk bare opp alternativer som ikke passer for meg, da jeg aldri har bodd sammen med barnets far (som forøvrig bor i utlandet. Jeg har alltid bodd i Norge og det har sønnen min også gjort, vi er begge norske). Så jeg har ingen skilsmissepapirer, meklingspapirer eller annet å legge fram til NAV, siden vi aldri har vært gift eller samboende. Vi har heller ikke delt omsorg eller noe sånt, for han bor jo ikke i landet. Han får selvsagt være sammen med gutten når han kommer på besøk. Han betaler bidrag etter eget hode, vi har en privat avtale om det, og samarbeider greit om det meste, forholdene tatt i betraktning.

Kan noen her fortelle meg hvordan jeg går frem for å søke når alternativene til NAV ikke passer?

Anonymkode: 37085...81e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring NAV servicesenter på mandag. 

Anonymkode: eadfa...db1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det må nok bli fremgangsmåten :)

Trodde det var mange i samme båt her, men tok visst feil. Men takk for svaret, du som svarte :tongue:

Anonymkode: 37085...81e

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å fylle ut det rette skjemaet. Det er ikke noe mystisk ved din situasjon.

Anonymkode: c3167...087

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som skjer er at det kommer opp et vedlegg på listen som NAV ønsker at du kan sende med. Du kan da skrive i punkt ti at du ikke har noe vedlegg å legge ved men fant ingen alternativer som passet for din situasjon så du bare valgte noe og krysset fingrene. Eller så kan du gjøre som AB, å ringe NAV Servicesenter på mandag men de kommer jo til å be deg velge noe de og. 

Anonymkode: 97014...103

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo velge det som er nærmest for å komme inn på skjema.

du kan skrive mer i selve skjemaet. Ingen grunn til å gjøre det vanskelig , en NAV-ansatt klarer å lese ;)

Anonymkode: c3167...087

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sånn at du MÅ krysse av for noen vedlegg. Om ingenting passer for deg går du bare rett på "til innsendingsvalg" som kommer opp nederst. Deretter velger du elektronisk innsending, logger på med bank id og kommer videre inn på søknaden.

Hilsen nav ansatt

Anonymkode: ae185...43e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...