Gå til innhold

Hvike muligheter har vi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her litt i sjokk. Mannen min har vært arbeidsledig lenge nå, og før dette var han ut og inn av div. vikariater, med ledig perioder innimellom, slik at dagengene snart er slutt.

Har prøvd lenge å få ett svar fra han hvor lenge han hadde igjen, men han har nektet å fortelle meg dette.

I dag klarte jeg å få presset det ut av han, og han har 2 uker igjen med dagpenger.

rett før jul fikk han tilbud om en praksisplass, det var arbeidsgiver som tok kontakt, så nå ligger saken hos NAV, som har 6 ukers behandlingsfrist på saken.

Men vi aner ingen ting om det økonomiske her.

Vil han få forlenget dagpengeperioden når han er i praksis?

Og hva gjør vi i mellomtiden?

eller vil han ikke få noe som helst siden han ikke lenger har krav på dagpenger??

Vi har 2 små barn, og jeg jobber kun 70%, så det er umulig å leve på bare min inntekt!

håper noen her inne har erfaring.

Anonymkode: 02d56...d8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sosialhjelp

Anonymkode: 6130c...5ed

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sosialhjelp

Får man det når man eier leilighet da??

TS

Skrevet

Les her!

Lykke til..

Anonymkode: 0507f...f30

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får man det når man eier leilighet da??

TS

Ja, men han må nok søke om bostøtte hos husbanken og din lønn+deres barn har noe å si for hvor my han får utbetalt.

Skrevet

Selg bilen, bruk av bufferkontoen og få deg en 100% stilling, og han må ta en "hvilken som helst" jobb i mellomtiden.

Anonymkode: 02e99...2b5

• Liker 4
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selg bilen, bruk av bufferkontoen og få deg en 100% stilling, og han må ta en "hvilken som helst" jobb i mellomtiden.

Anonymkode: 02e99...2b5

Takk for svar. Hadde det bare vært så enkelt....
Vi har ingen bil. så da kan vi ikke selge noen heller. Bufferkontoen er snart tom, fordi vi har hatt lav samlet inntekt lenge.

han har søkt på over 1000 stillinger de sisste årene, uten hell. i alle mulige bransjer, men arbeidsmarkeddet er virkelig tøfft om dagen! Sisste intervju han var på hadde de måttet slette annonsen, når de hadde fått inn over 800 søknader på 1 uke.... Han vae 1 av 6 som ble plukket ut til intervju, men det holdt deseverre ikke. Og slik har han holdt på lenge.

Nå er nok denne praksisplassen enest håpet for at han skal kunne få en jobb på sikt.

jeg har også forsøkt lenge å få meg 100%, men det er nesten umulig. Ingen på jobben min får egentlig jobbe mer enn 60% pga belastingen, men pga, situasjonen vår, har de strekt seg til at jeg får jobbe 70%. Men jeg leter etter en deltidsjobb som jeg kan supplere med, men det er ikke lett å få noe slikt som kan kombineres med det jeg allerede har...

TS

Skrevet

Trur egentlig mannen din er lat. Det er klart man finner en jobb om man ikke er kresen. Helsevesenet, barnehager, alt. Kanskje man må ta bussen et stykke, men det burde ikke være noe problem.

Anonymkode: 3a84e...07e

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trur egentlig mannen din er lat. Det er klart man finner en jobb om man ikke er kresen. Helsevesenet, barnehager, alt. Kanskje man må ta bussen et stykke, men det burde ikke være noe problem.

Nei han er ikke lat!

Jeg har hjulpet han med søknader, og finner steder å søke og oppmuntret han hele veien, han virkelig prøver! Det er abeidsmarkeddet som ekstremt vannskelig nå!

Og pga mine arbeidstider, er han avhengig av en 8-16 jobb, fordi han må hente i bhg når jeg jobber kvelden.

Dette har vist seg å være ett problem flere steder...

men tilbake til trådens egentlige tema:

Så får vi vel forsøke å søke sosialhjelp og bostøtte, og håpe det er noe hjelp å få....

ts

Skrevet

Klart  han er lat. Kommer det opp en vaskejobb, så er det garantert at mannen din ikke ville tatt denne jobben, og vil sikkert ikke vaske gamlinger i rumpa.

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klart  han er lat. Kommer det opp en vaskejobb, så er det garantert at mannen din ikke ville tatt denne jobben, og vil sikkert ikke vaske gamlinger i rumpa.

Kutt ut! Det som imidlertid  er sikkert, er at du ikke skjønner hvor vanskelig det kan være å få jobb for tiden. De vil ikke ha voksne menn til slike jobber som du nevner, for disse kommer garantert til å stikke når de finner noe som er bedre. Og da må de starte prosessen med å søke etter nye, igjen og igjen.

Er så lei av folk som har null peiling, men som skriker om at andre er late. Hadde du vært mindre lat selv, hadde du satt deg inn i denne problematikken.

• Liker 8
Skrevet

Nei, det er ikke så vanskelig.

Går du rundt på bensinstasjoner, sykehjem, barnehager, osv. Så får du garantert en liten stilling som hjelper deg økonomisk. Men hvem vil vel vise seg bak kassa på en bensinstasjon, ikke mannen din tipper jeg.

Han kan alltid begynne på skolen. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke så vanskelig.

Går du rundt på bensinstasjoner, sykehjem, barnehager, osv. Så får du garantert en liten stilling som hjelper deg økonomisk. Men hvem vil vel vise seg bak kassa på en bensinstasjon, ikke mannen din tipper jeg.

Han kan alltid begynne på skolen. 

Hvilken del av landet bor du i, Anonymkode: 3a84e...07e

Det er veldig mange som vil flytte dit du bor hvor de kaster jobber etter folk, - jobber du selv eller går du på skole eller studerer du?

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Kontormus skrev:

Kutt ut! Det som imidlertid  er sikkert, er at du ikke skjønner hvor vanskelig det kan være å få jobb for tiden. De vil ikke ha voksne menn til slike jobber som du nevner, for disse kommer garantert til å stikke når de finner noe som er bedre. Og da må de starte prosessen med å søke etter nye, igjen og igjen.

Er så lei av folk som har null peiling, men som skriker om at andre er late. Hadde du vært mindre lat selv, hadde du satt deg inn i denne problematikken.

Jeg har selv 100% fast jobb, men hadde da ikke noe som helst problem med å skaffe meg en ekstrajobb i tillegg hvor jeg jobber så mye jeg vil. Pleier ligge på 50-60% der. Og der tar de i mot voksne menn med åpne armer. Greit å ha noen med sterke armer og rygg. Problemet er at ingen voksne menn gidder søke. Det er helsevesenet vet du. Ikke fint nok for mannfolka det.

Anonymkode: 101bd...5f7

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Hadde det bare vært så enkelt....
Vi har ingen bil. så da kan vi ikke selge noen heller. Bufferkontoen er snart tom, fordi vi har hatt lav samlet inntekt lenge.

han har søkt på over 1000 stillinger de sisste årene, uten hell. i alle mulige bransjer, men arbeidsmarkeddet er virkelig tøfft om dagen! Sisste intervju han var på hadde de måttet slette annonsen, når de hadde fått inn over 800 søknader på 1 uke.... Han vae 1 av 6 som ble plukket ut til intervju, men det holdt deseverre ikke. Og slik har han holdt på lenge.

Nå er nok denne praksisplassen enest håpet for at han skal kunne få en jobb på sikt.

jeg har også forsøkt lenge å få meg 100%, men det er nesten umulig. Ingen på jobben min får egentlig jobbe mer enn 60% pga belastingen, men pga, situasjonen vår, har de strekt seg til at jeg får jobbe 70%. Men jeg leter etter en deltidsjobb som jeg kan supplere med, men det er ikke lett å få noe slikt som kan kombineres med det jeg allerede har...

TS

Tull. Hva slags jobb er det liksom hvor man ikke greier jobbe mer enn 60%? 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv 100% fast jobb, men hadde da ikke noe som helst problem med å skaffe meg en ekstrajobb i tillegg hvor jeg jobber så mye jeg vil. Pleier ligge på 50-60% der. Og der tar de i mot voksne menn med åpne armer. Greit å ha noen med sterke armer og rygg. Problemet er at ingen voksne menn gidder søke. Det er helsevesenet vet du. Ikke fint nok for mannfolka det.

Selv i helsevesenet ansetter de ikke alt som kan krype og gå, skulle ellers bare mangle. De skal forholde seg til pasienter. Jeg jobber der selv, og har mange voksne menn som kollegaer. Flinke er de også, men de ønsker da også å drive med det de gjør Det kan hende at det for denne mannen faktisk er en reell mulighet mht. bakgrunn, men for voksne menn som har jobbet med helt andre ting å ramle inn på et sykehjem for å stelle pleietrengende? Nei...

• Liker 3
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener å vaske gamlinger i rumpa er nedverdige og lett jobb? Jobber selv som sivil ingeniør, men tar av hatten å bøyer hodet til helsepersonellet!  

Da jeg startet som assistent vikar på sykehjemmet under studie-tidene (mann). Har aldri gått så mye ut av komfort-sonen, det var en emotional oppvekker, en forandring som skjedde med meg. Den dag idag merke jeg tiden fra sykehjemmet, noe ble brent fast i hjernen og psyken min... Beste vikar jobben ever

TS: Det at dagpenger tar slutt er ingen krise, spesielt ikke i Norge. Få mannen din til å ordne en møte med nav, du kan gjerne bli med så blir det bedre. Der skal dere forklare livssituasjonen, utgifter osv.. 

Anonymkode: e77a6...68c

Skrevet
45 minutter siden, Kontormus skrev:

Takk, for flott svar!

Du har helt rett, han har nemlig søkt på mage slike typer jobber, men får dem ikke, av de årsakene du nevner.

Jeg er også så lei av å høre fra folk at "det er jo bare å skaffe en jobb" hadde det vært så enkelt, hadde vi vel ikke sittet i denne situasjonen!!

Dessuten må man faktisk ha fagbrev for å få jobb som renholder i dag.... Selv om min mann FAKTISK har jobbet med dette før.

For min egen del, har jeg forsøkt å jobbe litt i helsevesenet selv, men de trenger stort sett folk på kveld og helg, og kvelder går ikke fordi jeg allerde jobber mye kveld, og må være hjemme litt av og til for å ta meg av barna også.

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener å vaske gamlinger i rumpa er nedverdige og lett jobb? Jobber selv som sivil ingeniør, men tar av hatten å bøyer hodet til helsepersonellet!  

Da jeg startet som assistent vikar på sykehjemmet under studie-tidene (mann). Har aldri gått så mye ut av komfort-sonen, det var en emotional oppvekker, en forandring som skjedde med meg. Den dag idag merke jeg tiden fra sykehjemmet, noe ble brent fast i hjernen og psyken min... Beste vikar jobben ever

TS: Det at dagpenger tar slutt er ingen krise, spesielt ikke i Norge. Få mannen din til å ordne en møte med nav, du kan gjerne bli med så blir det bedre. Der skal dere forklare livssituasjonen, utgifter osv.. 

Anonymkode: e77a6...68c

Har nok stelt flere rumper enn du noen gang vil gjøre. Og om du kommer her å sier at menn går åpent inn i en jobb der dem må ta MASSE diare, så tar du kraftig feil.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har nok stelt flere rumper enn du noen gang vil gjøre. Og om du kommer her å sier at menn går åpent inn i en jobb der dem må ta MASSE diare, så tar du kraftig feil.

Du virker veldig bitter og direkte sint på menn som har mistet jobben.  - det har en grunn. 

Gidder du ta deg bryet med å fortelle oss hva bakgrunnen er?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...