Gå til innhold

Hun truer med å fortelle datteren min hvis jeg ikke fortsetter forholdet!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå kan jeg ikke sette meg inn i situasjonen til din datter, men for meg, som har et godt forhold til min far (mesteparten av tiden) ville det ha veid tyngst at han kom til meg først. Før denne venninnen. Det at du først nå velger å fortelle henne etter å ha litt presset til det er jo ikke positivt, men det at du forteller det selv er det viktigste. 

Jeg ville ha tatt samtalen hjemme, slik at hun får muligheten til å rase fra seg. Fordi dette kommer til å bli et sjokk, et ganske stort sjokk fordi du nettopp er faren og hun er en venninne. Så, sett deg ned, si at du har gjort en tabbe og du vet dette ikke er lett å takle fordi det er en nær relasjon mellom dere alle. Jeg ville ha passet meg for å legge all skylden på denne damen, slik at du blir et "offer". Du er jo et offer for utpressing, men overfor datteren din er det viktig at du tar ansvar for at du sa ja, at du ble med frivillig - fordi det gjorde du. Ingen tvang deg til å ha sex med henne. Så ville jeg ha tatt opp at når du prøvde å avslutte det, fordi det er noe som ikke er bra, så ble du presset av henne. 

Datteren din blir nok sint, såret, rasende, det kommer nok mange følelser - men dette er den måten jeg tror er best å fortelle henne situasjonen på. 

Anonymkode: 25b91...673

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde synes det var veldig ubehagelig. Det hadde kommet an på hvor gode venner jeg var med denne fyren. Men jeg hadde synes det var veldig unødvendig og litt ekkelt. Men jeg hadde ikke tenkt at det var noe moren min hadde gjort for å såre meg.

Jeg kommer jo ikke til å ligge med henne igjen!

Ja, da tar jeg den heller når vi kommer hjem.
Jeg hadde reagert kraftig hvis en av mine kompiser hadde hatt sex med min datter! Men jeg vet ikke om det er på grunn av maktforholdet, for han kjenner henne godt osv. Og dessuten er min datter gift.

Ja, jeg har jo gjort meg noen tanker om det også. Hvorfor er hun villig til å såre min datter på den måten, og for hva?
Takk for tipset, jeg har bestemt meg for å fortelle det, men noen foreslår ikke i bilen, så jeg får ta det etter jeg har hentet henne nå snart. Fy faen at jeg måtte være så dum.

Ja, jeg er enig. Jeg må ta konsekvensene, og det skal jeg. Har du noen tips til hvordan jeg kan fortelle det uten å såre min datter, eller med å såre henne minst mulig?

Anonymkode: 8cd6b...9f6

Du må bare starte med å si at du har gjort noe du angrer veldig på og fortelle alt uten for mange detaljer

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå kan jeg ikke sette meg inn i situasjonen til din datter, men for meg, som har et godt forhold til min far (mesteparten av tiden) ville det ha veid tyngst at han kom til meg først. Før denne venninnen. Det at du først nå velger å fortelle henne etter å ha litt presset til det er jo ikke positivt, men det at du forteller det selv er det viktigste. 

Jeg ville ha tatt samtalen hjemme, slik at hun får muligheten til å rase fra seg. Fordi dette kommer til å bli et sjokk, et ganske stort sjokk fordi du nettopp er faren og hun er en venninne. Så, sett deg ned, si at du har gjort en tabbe og du vet dette ikke er lett å takle fordi det er en nær relasjon mellom dere alle. Jeg ville ha passet meg for å legge all skylden på denne damen, slik at du blir et "offer". Du er jo et offer for utpressing, men overfor datteren din er det viktig at du tar ansvar for at du sa ja, at du ble med frivillig - fordi det gjorde du. Ingen tvang deg til å ha sex med henne. Så ville jeg ha tatt opp at når du prøvde å avslutte det, fordi det er noe som ikke er bra, så ble du presset av henne. 

Datteren din blir nok sint, såret, rasende, det kommer nok mange følelser - men dette er den måten jeg tror er best å fortelle henne situasjonen på. 

Tusen takk for godt og konstruktivt svar.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datter er 23, hun her er 25, de har vel ikke vært bestisser fra bardommen, akkurat? Tipper dattera di tar det helt greit.

Anonymkode: 2f0a8...cb2

Endret av Bond
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for godt og konstruktivt svar.

Det er en utrolig kjip situasjon å havne i! Jeg  håper det løser seg TS, masse lykke til. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en utrolig kjip situasjon å havne i! Jeg  håper det løser seg TS, masse lykke til. :)

"..å havne i"???

Som man reder, ligger man!

Anonymkode: a38b6...18a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 23 og alle med litt vett i hodet, inkludert TS selv ser jo at dette er en høyst ubehagelig situasjon. Det er jo en grunn til at folk flest ikke puler hverandres foreldre eller venner, eller? 

Anonymkode: 45a0c...c82

Endret av Bond
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen sier at dette er en bagatell, og noen skriver slik som du at det er utilgivelig.

Hvordan har jeg tråkket på datteren min? Hvordan har jeg ydmyket henne? Jeg har jo ikke gjort dette for å være ondskapsfull.

Forstår du virkelig ikke det?

Anonymkode: 105df...2a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde synes det var veldig ubehagelig. Det hadde kommet an på hvor gode venner jeg var med denne fyren. Men jeg hadde synes det var veldig unødvendig og litt ekkelt. Men jeg hadde ikke tenkt at det var noe moren min hadde gjort for å såre meg.

Jeg kommer jo ikke til å ligge med henne igjen!

Ja, da tar jeg den heller når vi kommer hjem.
Jeg hadde reagert kraftig hvis en av mine kompiser hadde hatt sex med min datter! Men jeg vet ikke om det er på grunn av maktforholdet, for han kjenner henne godt osv. Og dessuten er min datter gift.

Ja, jeg har jo gjort meg noen tanker om det også. Hvorfor er hun villig til å såre min datter på den måten, og for hva?
Takk for tipset, jeg har bestemt meg for å fortelle det, men noen foreslår ikke i bilen, så jeg får ta det etter jeg har hentet henne nå snart. Fy faen at jeg måtte være så dum.

Ja, jeg er enig. Jeg må ta konsekvensene, og det skal jeg. Har du noen tips til hvordan jeg kan fortelle det uten å såre min datter, eller med å såre henne minst mulig?

Du håndterer det som den voksne mannen du sier du er, og som alderen din skulle tilsi.

Det er litt overaskende at du spør ukjente mennesker, hvis alder du ikke vet noe om, hva du skal si til din datter og om du bør si det i bilen.

Bruk hodet og tenk. Se situasjonen fra din datters side, evaluer den fra venninnens side (hva er det å oppnå, og hvorfor).

Samle tankene og fortell det som den voksne mannen du sier du er. Du har jo vært aleneforsørger for din datter i flere år før hun ble 23, så du har jo lært hvem hun er og hva som skal til for å såre eller ikke såre.

Endret av Mis(s)Understood
Manglet en bokstav
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"..å havne i"???

Som man reder, ligger man!

Ja, han har jo havnet i denne situasjonen. Det var ikke gitt på forhånd at damen skulle vise seg å være sprø og drive med utpressing, de aller aller fleste hadde taklet det fint at fyren ikke vil fortsette. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han har jo havnet i denne situasjonen. Det var ikke gitt på forhånd at damen skulle vise seg å være sprø og drive med utpressing, de aller aller fleste hadde taklet det fint at fyren ikke vil fortsette. 

Man har ikke sex med sine barns beste venner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man har ikke sex med sine barns beste venner

Nei, det er noe man ikke burde gjøre. Nå har det likevel skjedd og TS prøver å ordne opp i det. :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han skulle ikke ligget med henne i utg punktet. Fra starten av var han med frivillig. Truslene og overgrepene begynte etterpå. Og det er så klart synd i ts for at han blir utsatt for det. MENdet betyr ikke at han i utg punktet ikke har gjort noe dumt da han lå med datterens venninne helt frivillig de første gangene det skjedde

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke TS har gjort noe galt, men litt klønete å rote seg borti en venninne av datteren. Jeg håper datteren er voksen nok til å takle det ok.

Endret av Bond
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg synes ikke TS har gjort noe galt, men litt klønete å rote seg borti en venninne av datteren. Jeg håper datteren er voksen nok til å takle det ok.

Det er jo ekkelt for selv voksne barn å tenke på at foreldre kan være sejsuelle vesener

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det er jo ekkelt for selv voksne barn å tenke på at foreldre kan være sejsuelle vesener

Ja, og det er jo helt latterlig når man tenker på det!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her.

Jeg skulle gjerne svart på hver og en av dere som har svart meg siden jeg hentet datteren min, men denne historien har blitt enda mer sær, og om jeg ikke trengte råd tidligere, så gjør jeg det i alle fall nå.

Å herre, hva har jeg gjort. Og til dere som sier jeg har gjort noe ille, definitivt, jeg vet det, jeg skulle aldri gjort det. Jeg har vilje, og jeg burde stått enda mer i mot, jeg burde sagt nei tjue ganger til, og jeg burde fjernet meg i større grad fra denne venninnen.

Vet ikke hvor jeg skal begynne. Blir så langt å skrive alt hvordan det skjedde...

Fortalte datteren min. Venninnen, la oss kalle henne R, har skrytt i månedsvis over hennes forhold til en eldre mann, utbasunert om sexen, også om ting som da definitivt ikke er sant (min datter fortalte litt, i sjokk og kvalme). Datteren min var først og fremst takknemlig for at jeg ikke var syk, og at det ikke kom til å skje noe med meg. Men sa også "det var deg!" når jeg fortalte om mitt "forhold" til R. Hun sier at hun og venninnene har mistet mer og mer sansen for R det siste halve året, og at R har fortalt slike upassende historier, og at alle har sagt at hun burde avslutte det utifra hvordan hun har fortalt det. Datter sier at hun og R aldri var så gode venner egentlig, men at hun nesten ble presset til å invitere henne i bryllupet (derfor jeg trodde det var en av hennes beste venner, jeg hadde aldri møtt henne før da). Vet ikke hva jeg skal skrive som egentlig er av det viktige her. Alt er bare kaos, og litt sykt. Datter sendte umiddelbart melding til R, et eller annet sint, og at hun vet. Og det viser seg at R de få gangene hun har kommet på døra her til meg (jobbhelg og tenåringene har vært borte) så har hun gått igjennom en del av våre personlige saker, og R sier at hun vil fortelle alle at jeg har forgrepet meg på henne, og datteren min er både sint på meg for at dette har skjedd, men forteller mest om at R virker sinnsyk, og har fortalt om shady greier hun har gjort før. Men nå skal altså R fortelle alle at jeg en voksen mann har hatt et forhold med henne, og hun ikke har villet osv.

Datteren min har nettopp hevet på seg klærne og sagt at hun måtte gå en tur for å tenke. Hun sa at hun følte hun måtte kaste opp. Men hun ga meg en klem, og sa hun var glad for at det i det minste ikke var noe sykdom og farlig, og at vi kan snakkes når hun kommer inn fra gåtur. Tror hun også ville ringte mannen.

Herrejesus, hva har jeg gjort! Hva skal jeg gjøre? Dette er jo verre enn det begynte med.

Beklager om noe er uklart, og rotete, bare skriver i en hast her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jaja.Du har svak karakter,men du har ikke begått en dødssynd,Se til å mann deg opp og sett denne 25-åringen på plass.Sett deg i respekt for faen,du oppfører deg som en 17-åring! Du får nå la saken gå sin gang,og så får du forklare din datter hvorfor det skjedde.Og vær ærlig! Ikke skyld på venninnen for dette er ditt ansvar ovenfor datteren din! Du skuffer henne garantert,men vær nå en mann og stå for det du har gjort.Be om nåde,for å si det sånn.

Venninnene mine var ofte forelsket i faren min.Jeg ble kvalm av det,så vær obs på at datteren din vil bli skuffet.Ta kritikk og dritt som det kommer uten å gå i forsvar.Venninnen er en utspekulert og kalkilurende person også,så stakkars datterern din sier nå jeg.

Men vær nå den voksne! På tide.Snakk med datteren din,og gi henne tid om hun trenger! Du er sikkert ikke en dårlig person,men det du har gjort et veldig dårlig.Bygg opp karakteren din,og vær den sterke her.På tide,og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som har noen råd?

Nå truer hun med å fortelle hvemsomhelst, alle, at jeg har hatt et seksuelt forhold til henne, der jeg har utnyttet henne, og visse ting om familien, som er privat. Er dette lovlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...