Gå til innhold

Herregud, hva gjør jeg? Fortvilet situasjon :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en mann i 2 mnd. Vi har sex, finner på mange kjekke ting og har det fint sammen. Samtidig er det noe jeg føler ikke stemmer helt, men klarer ikke sette fingeren helt på hva der er. Jeg føler meg vell bare ikke helt forelsket... 

Jeg har også møtt noen av vennene hans. Hans beste venn har jeg møtt noen ganger, og alle gangen vi har snakket sammen har jeg tenkt: "For en bra mann! Han vil jeg bli bedre kjent med". Det virker som at denne mannen har veldig mye av det jeg ser etter i en kjæreste, og praten går veldig lett. Vi virker like på mange punkter. 

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg bør gjøre. Alternativ 1 er å bryte med daten min. Bryte noe som kan utvikle seg til å bli veldig bra. 2 mnd er jo ikke lang tid, og vin har det jo fint sammen... Alternativ 2 er å fortsette med han jeg dater for å se om det kan utvikle seg. Hva bør man gjøre når man får slik tanker egentlig? Hva ville dere gjort i min situasjon? Jeg merker at jeg og han jeg dater er veldig ulike, mens jeg og vennen hans er mye mer like og "klikker" bedre. Hva om han føler det samme? Hvordan finne det ut? Hva om jeg bryter med han jeg dater og angrer? Hva om jeg fortsetter å date og følelsene mine for vennen blir sterkere og kanskje til og med gjensidig? Hva gjør man da? Hva om de blir strekere, men ikke gjengjeldt? Og jo lenger tid det går, jo vanskeligere blir det vell både å date og bryte... 

Jeg eg er så fortvilet og så redd for å velge feil :-( Men en ting er sikkert: jeg vil gjøre ting i rett rekkefølge! 

Han jeg dater er så flott og fortjener det beste! Det er bare det at jeg aldri har møtt noen jeg har fått slike tanker om før som jeg får for denne vennen :-(  Hva kan jeg gjøre? Er det andre alternativer? 

Anonymkode: 49c6c...73b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjansen er at vennen er så god venn at han ikke vil ha deg.

• Liker 6
Skrevet

Synes at venner av kjærester er noe man skal holde seg unna. Det kommer selvfølgelig an på hvor gode venner de er osv.
Men det er aldri bra å komme i mellom to venner.
Vet om flere som har mistet sine beste venner på grunn av slikt, og dama/ mannen som kom i mellom dem er ingen av de sammen med lenger. 
Jeg ville først og fremst funnet ut av dette med ham du nå holder på med, det fortjener han.

Anonymkode: 84d72...6ec

• Liker 3
Skrevet

For din del så er det ikke noe galt i å bryte med daten og heller prøve deg på kameraten , men som kamerat (eller venninde) er det alltid fyfy å innlede en greie med en som bestevennen har vært på. Det finnes allikevel såklart og heldigvis historier om at det har vært "ekte kjærlighet" og at den dumpede kameraten gir klarsignal og ikke blir bitter, og at et nytt forhold med bestevennen går helt fint.
Det kommer an på hvor god kjemi det er, om dere bare ser hverandre som noe midlertidig eller om begge faktisk føler at den andre er "the one".
Uansett bør du bryte med daten nå om du ønsker å prøve deg på kameraten senere. Jo lengre du holder på med han, jo mer "ulovlig terretorium" blir du for kompisen hans.

Anonymkode: 7ae76...d9f

Skrevet

Jeg vil bare kommentere det med at du føler noe ikke stemmer, til tross for 2 mnd i utgangspunktet vellykket dating som inkluderer sex.  Ta det fra en dreven synder:  Er det noe som skurrer er det en grunn til det.  Det betyr ikke at det er noe galt med noen av dere. 

I verste fall forelsker du deg i kameraten men blir stuck i forholdet for å være i nærheten av ham.

Synes du skal trekkek deg stille ut av denne situasjonen.

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet (endret)

For Guds skyld ikke dropp kjæresten din og prøv å bli sammen med kompisen hans

Endret av The Lost Dreamer
Skrevet

Enig med de andre her, vil si dropp han om du utvikler følelser for kompisen hans, kommer ikke til å vare uansett. I tillegg vil jeg si at du burde holde deg unna bestevennen hans, er selvfølgelig primært bestevennens ansvar å holde seg unna deg, men du trenger jo ikke sette han mer på prøve en nødvendig...

AnonymBruker
Skrevet

Høres jo ut som hjertet ditt er nærmere kameraten hans. Lytt til hjertet ditt. Når du allerede så tidlig føler dette, følg magefølelsen din.

Anonymkode: e9a3d...ecf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...