Gå til innhold

Eggkoker med rette innstillinger

ini

Anbefalte innlegg

Farmoren min har en eggkoker som synger (falsk og skjærende) på siste verset, og hun ønsker seg ny. I følge henne må den ha nøyaktig samme funksjoner som den hun har fra før, men ettersom den hun har er eldre enn Metusalem er det ikke så lett å oppdrive den. Jeg er den heldige vinneren av innkjøpsoppdraget, men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Jeg har vært på Expert, Kitch'n og Clas Ohlson, og de har eggkokere - men jeg fant ingen med innstillingene som farmor ser etter. Håper derfor det finnes noen kloke hoder her inne som kanskje sitter på en eggkoker med spesifikasjonene som ønskes, som kanskje er kjøpt i dette århundret. 

1. Det må være tidsinnstillinger på den, dvs. at den piper (eller slår seg av) når eggene er ferdig. 
2. Det må være innstillinger for om du vil ha bløtkokt, smilende eller hardkokt. 

Noen som har noen tips? :) Gjerne hvor de selges også, hvis kunnskapen sitter friskt i minne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjelder ikke dette for alle eggkokere? Aldri sett noen uten disse innstillingene.

Anonymkode: 3fe94...c71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Innstillingen" til min eggkoker,  er at en fyller vann i et tilhørende måleglass, det det er avmerket hvor mye vann som skal til for at det blir bløtkokt eller hardkokt med en del trinn i mellom. Den piper når vannet har fordampet. 

Tror de fleste fungerer slik og fås kjøpt overalt, der de selger slike ting. Husker ikke hvilket merke jeg har - den er på "ferie" i kjelleren foreløpig., pga plassmangel på kjøkkenet. 

Endret av absinthia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Den farmor har fra før har nemlig en bryter man flytter på ut fra om man skal ha bløtkokt, smilende eller hardkokt. De jeg har sett på har kun av-/påknapp, men da forstår jeg det slik at det er mengden vann som avgjør dette. :) Takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...