Celeste Skrevet 8. oktober 2004 #21 Del Skrevet 8. oktober 2004 Yasmin: ca 210 kroner for 3 mnd (såvidt jeg husker.) Marvelon: ca 100 kroner for 3 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #22 Del Skrevet 8. oktober 2004 Det er ikke det at 90 kroner er så himla mye i seg selv' date=' men i prosent er det en veldig stor prisøkning. Det er en prinsippsak. :-)[/quote'] Jeg tror du har fått Microgynon VELDIG billig før. Kanskje apoteket har hatt en rabattavtale med leverandøren i en periode? Selv om staten ikke bestemmer prisen på legemidler lenger så bestemmer de fortsatt maksimalprisen, og jeg har vondt for å tro at den har økt så mye "over natta". De "vanlige" p-pillene koster alle ca 30 kroner måneden, mens Yasmin koster det dobbelte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 8. oktober 2004 #23 Del Skrevet 8. oktober 2004 Staten setter maksimalpris på reseptpliktige legemidler, de reseptfrie (f.eks. 20 pakning med Paracet) bestemmer utsalgsstedet selv prisen på. Når det gjelder gratis p-piller frem til fylte 20 så skal det ikke være mulig å hamstre. Det er apotekets plikt å sørge for at du ikke får utlevert så mange p-piller at du har til bruk etter fylte 20 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. oktober 2004 #24 Del Skrevet 8. oktober 2004 Staten setter maksimalpris på reseptpliktige legemidler, de reseptfrie (f.eks. 20 pakning med Paracet) bestemmer utsalgsstedet selv prisen på. Selvfølgelig. Jeg som var litt kjapp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. oktober 2004 #25 Del Skrevet 8. oktober 2004 Når det gjelder gratis p-piller frem til fylte 20 så skal det ikke være mulig å hamstre. Det er apotekets plikt å sørge for at du ikke får utlevert så mange p-piller at du har til bruk etter fylte 20 år. Ja, håper virkelig har de har en eller annen form for kontrollpå dette. Det er synd når noen skal misbruke goder som majoriteten tjener på.. Blir omtrent som de som sniker på bussen fordi det er så dyre billetter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 8. oktober 2004 #26 Del Skrevet 8. oktober 2004 Sheila; rett før jeg fylte 20 (og dermed måtte begynne å betale for pillene) sjekket jeg prisen hos Legemiddelverket, og da kostet de 66,20 kr. I august ble prisen satt opp til 90,50. Tror ikke det var noen rabattordning, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 10. oktober 2004 #27 Del Skrevet 10. oktober 2004 Prisen steg 1.september om jeg ikke husker feil, på alle apotek. m Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 10. oktober 2004 #28 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg har yasmin og får dem fortsatt gratis. gruer meg til jeg skal begynne å betale, hvis det er så at de koster 200 kr for tre måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 10. oktober 2004 #29 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg har yasmin og får dem fortsatt gratis. gruer meg til jeg skal begynne å betale' date=' hvis det er så at de koster 200 kr for tre måneder.[/quote'] Det er vel litt over 200 også, tror jeg. Apoteket gjorde en feil her i våres, så jeg måtte betale selv, og mener nok det var enda litt mer ja. Så, jeg kommer nok også til å skifte om et halvtårs tid, ja... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 10. oktober 2004 #30 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jaa, her står det jo faktisk; Makspris 225,60 for 3*21 :-? http://www.legemiddelsiden.no/default.aspx...D=179&IOID=2948 218,10 kroner for 3*28 (Hvorfor er de billigere??) http://www.legemiddelsiden.no/default.aspx...D=179&IOID=4351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet i.i Skrevet 10. oktober 2004 #31 Del Skrevet 10. oktober 2004 Hmmmm - jeg synest ikke det er greit at jeg skal betale for deres gratis p-piller!! Forøvrig, du kan kun hente ut for tre måneder av gratis p-piller. Om du skal til utlandet (dokumentere dette) kan du få for et halvt år.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 10. oktober 2004 #32 Del Skrevet 10. oktober 2004 Hmmmm - jeg synest ikke det er greit at jeg skal betale for deres gratis p-piller!! Forøvrig, du kan kun hente ut for tre måneder av gratis p-piller. Om du skal til utlandet (dokumentere dette) kan du få for et halvt år.... Jeg har alltid blitt spurt om hvor mange jeg vil ha, så den stemmer nok ikke alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet Skrevet 11. oktober 2004 #33 Del Skrevet 11. oktober 2004 Dette står ganske tydelig i forskriften. Du hadde ikke fått mer enn dine tre måneder av meg i alle fall. At det ikke overholdes er sikkert en mulighet man ikke skal se bort i fra. Det er generelt holdningen jeg reagerer på. Ligner fælt på den de har de som ikke vil bytte til billigere legemidler fordi de betaler jo ikke noe. Og jeg må bite tennene sammen fordi jeg vitterlig mener det finnest bedre ting å bruke skattepengene mine på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hello Kitty Skrevet 13. oktober 2004 #34 Del Skrevet 13. oktober 2004 Har selv brukt Microgynon siden jeg var 18, er nå 27...(uhu gamla). Fikk selv litt sjokk når jeg hentet ut piller for noen uker siden, vant til at de kostet rundt 67 kr og plutselig var prisen 90,50 gitt! Ikke at det er en enorm sum, for all del...bare kom litt brått på. Har brukt dem i snart 10 år, og de har aldri gått så brått opp i pris før...mener de kostet 59 kr da jeg begynte med dem i 1995 :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 13. oktober 2004 #35 Del Skrevet 13. oktober 2004 Dette står ganske tydelig i forskriften. Du hadde ikke fått mer enn dine tre måneder av meg i alle fall. At det ikke overholdes er sikkert en mulighet man ikke skal se bort i fra. Det er generelt holdningen jeg reagerer på. Ligner fælt på den de har de som ikke vil bytte til billigere legemidler fordi de betaler jo ikke noe. Og jeg må bite tennene sammen fordi jeg vitterlig mener det finnest bedre ting å bruke skattepengene mine på! Enig med du! Da jeg jobbet på apotek irriterte jeg meg alltid voldsomt over de som prøvde å snike til seg mest mulig medisiner for minst mulig penger så lenge de skulle betale selv, men ga blanke i summen når de fikk de gratis. Ytterste konsekvens av økte utgifter på medisin for staten er jo at nye og kanskje bedre legemidler ikke kommer på blåresept.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 13. oktober 2004 #36 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg kjøper(evt får) de medisinene legen skriver ut til meg jeg... Er ikke det godt nok?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salt Skrevet 29. oktober 2004 #37 Del Skrevet 29. oktober 2004 Men hvorfor i all verden er Yasmin såpass mye dyrere enn alle de andre merkene? Var på apoteket i dag og betalte 218 kroner for tre måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 29. oktober 2004 #38 Del Skrevet 29. oktober 2004 Det lurer jeg også på ja... Bruker du 28 eller 21? Jeg så at maksprisen på 28 faktisk var noen kroner lavere enn på 21, det skjønner jeg heller ikke, for det må da virkelig koste litt å lage disse sukkerpillene også?! :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salt Skrevet 31. oktober 2004 #39 Del Skrevet 31. oktober 2004 Det lurer jeg også på ja... Bruker du 28 eller 21? Jeg så at maksprisen på 28 faktisk var noen kroner lavere enn på 21' date=' det skjønner jeg heller ikke, for det må da virkelig koste litt å lage disse sukkerpillene også?! :klø:[/quote'] Jeg bruker 28. Og skjønner mindre og mindre- er virkelig maksprisen på 28 lavere enn på 21? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 31. oktober 2004 #40 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jepp, bare se på Makspris yasmin28=218,10 og Makspris yasmin21=225,60 Forstå det den som kan... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå