AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #1 Skrevet 30. desember 2015 Jeg hadde en diskusjon med ei venninne vedr. søndagsåpne butikker, og om det er noe man burde ha innført i Norge. Hun var i mot søndagsåpne butikker, der hun mente at til tross for at butikker har åpent på søndager, vil ikke det medføre økt handel blant befolkningen. At den som handler i nåværende åpningstider (mandag - lørdag) bare hadde forskjøvet handelen til søndag. Hun mener derfor at butikkene ikke hadde tjent nevneverdig på å holde åpent på søndager, for den totale omsetningen hadde blitt den samme uavhengig om den har åpent på søndag eller ei.. Jeg er derimot veldig sikker på at søndagsåpne butikker hadde ført til økt handel, uten å ta noen stilling til om jeg er for eller i mot. Hva tror du? Anonymkode: 116ca...4d1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #2 Skrevet 30. desember 2015 Basert på min erfaring i butikk over en god del år, og etter gode diskusjoner om dette med mange andre som jobber i butikker (andre kjeder), så står jeg fortsatt for - nei til søndagsåpne butikker og nei, det kommer ikke til å føre til økt handel. Helt enig med din venninne. Anonymkode: 1d4a2...c82 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #3 Skrevet 30. desember 2015 Bransjen selv er jo enig med venninnen din TS. Tror du folk trenger flere gensere og mer mat om butikker er åpne 7 dager i uka? Hva er i så fall logikken bak det? Anonymkode: a4619...e18 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå