Gå til innhold

juleblader

Arwen

Anbefalte innlegg

Så over her at KK hadde kommet med sitt juleblad så da dukker vel de andre opp snart også. Har aldri kjøpt disse før, så nå lurer jeg på hvem av de som er best. Tenkte å kjøe ett i år slik at jeg får et ordentlig oppskriftshefte bla.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Allers sitt har også kommet. Jeg synes det er det samme hvert år, det er ikke noe nytt så har du kjøpt ett år trenger du ikke kjøpe mer. Og jeg synes det meste er veldig kjedelig. Jeg trenger ikke oppskrift på pepperkaker hvert eneste år, eller hvordan man lager hjemmelaget julekalender eller juletrepynt. Jeg anbefaler at du i stedet går til en bokhandel og finner en spennende julebok, som inneholder akkurat det du interesserer deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allers sitt har også kommet. Jeg synes det er det samme hvert år' date= det er ikke noe nytt så har du kjøpt ett år trenger du ikke kjøpe mer. Og jeg synes det meste er veldig kjedelig. Jeg trenger ikke oppskrift på pepperkaker hvert eneste år, eller hvordan man lager hjemmelaget julekalender eller juletrepynt. Jeg anbefaler at du i stedet går til en bokhandel og finner en spennende julebok, som inneholder akkurat det du interesserer deg for.

:ler:

poenget er at jeg aldri har kjøpt et slikt blad og gjerne ville ha ett oppskrifthefte :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt Allers sitt (:oops:), og jeg kan jo gi et kjapt referat av innholdet hvis det hjelper deg.

* håndarbeidsoppskrifter:

- engel som kan henge på ytterdøra

- teppe av bestemorruter som kan henge over en stol

- røde julegardiner

- hjemmelaget julekalender (hva var det jeg sa? :ler:), dette er små røde filtposer som knyttes sammen som små pakker

- brodert julehåndkle (kjøkken) og duk

- julefestdrakter til barn

- grytekluter formet som katt og mus

- maling av julemotiver på sleiv, smørebrikker og stekespader

- små nisser

- diverse julekort

- tøfler

- julegavesekk

- puter

- lappeteppe til senga

- servietter og diverse brodpynt

- dukkeklær

- rød juleduk

- matchende votter, lue og tøfler

- julestrømpe

- julepynt til treet

- forskjellige gaveinnpakninger

* matoppskrifter:

- julestjerner

- hjortetakk

- smultringer

- marvposteier

- smørkranser

- krumkaker

- pepperkaker

- sirupssnipper

- varm sjokolade m/kanel

- varm jordbærdrikk

- sjokoladefudge

- kokoskonfekt

- mokkabiter

- ingefærkonfekt

- peppermyntekonfekt

- julekarameller

- fylt marsipankonfekt.

- hjemmelaget marsipan

- stripet konfekt

- fruktkake

- ribbe m/tilbehør

- fruktsalat

- pinnekjøtt m/tilbehør

- multekrem

- karamellpudding

- torsk m/persillesmør

- sherrypudding

- glasert kalkun

Ellers er det en fin juleplanlegger

De har fått mye med i bladet, og jeg synes dette er et av de bedre. Men, som jeg sa over her, det er stort sett det samme hvert år, så det holder med ett. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Familiens juleblad i fjor. Der var det mange fine oppskrifter! Både på små enkle ting man kan lage, f. eks julekort og dekorerte lys, men også mer avanserte oppskrifter på f.eks hardangersøm, lappesøm og kunststrikk. Kommer nok til å kjøpe årets utgave også. Vet ikke om det har kommet ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jegkjøpte kk sitt ifjor.

Og det ble for fancy rett og slett!

Greit at man er et moderne menneske. Men til jul så er det de gode gammeldagse tingene som gjelder :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...