AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #1 Skrevet 30. desember 2015 Jeg har et spørsmål ang. arv av bruksrett. Jeg har overtatt en hytte etter min mor før hun døde. Da min mor døde fikk min far bruksrett på denne hytten som vi alle var enige i og skrev under på. Etter en stund giftet han seg på ny med en dame fra Russland. Han er gammel nå og har ikke så lenge igjen men han sier hans nye kone skal arve hans bruksrett på hytten ,er dette tilfelle at går an? Kan hun virkelig arve hans bruksrett enda hun kom inn i bildet flere år etter vi overtok hytten? Anonymkode: 67658...343
Gjest SykkelJenny Skrevet 30. desember 2015 #2 Skrevet 30. desember 2015 Nei, det kan jeg ikke tenke meg - men sjekk med en advokat.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #3 Skrevet 30. desember 2015 Har sjekket mange sider på nettet men finner liksom ingenting som kan svare meg direkte på dette spørsmålet. Har vært innom flere jus sider. Men håper noen vet om det er mulig at dette kan gå i arv. Men takker for svar. Kan heller ikke tenke meg at det skal gå an,men greit å være på den sikre siden😊 Anonymkode: 67658...343
Astrum Skrevet 30. desember 2015 #4 Skrevet 30. desember 2015 Jeg forstår det slik at du har arvet en hytte, og gitt din far en personlig bruksrett gjennom avtale. Denne vil, med mindre avtalen spesifiserer noe annet, bortfalle ved hans død. Dette vil være en "personlig rett", som ikke vil kunne overføres en annen ved disposisjon eller arv. 1
icom Skrevet 30. desember 2015 #5 Skrevet 30. desember 2015 (endret) Helt enig. Denne bruksretten er gitt din far til han som en avtale dere i mellom. Er kun du som kan utstede ny bruksrett for hans kone om dette skulle være aktuelt. nyt hytta.. ... i fred.. ! Endret 30. desember 2015 av icom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå