AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #1 Skrevet 30. desember 2015 I morgen er det nyttårsmiddag her i heimen. Vi blir syv stykk. Er det finest å dekke ril 3 på hver side og en på kortsiden, eller 4 på en side og 3 på den andre ... Noen innspill? Anonymkode: 04340...002
Luckiness Skrevet 30. desember 2015 #2 Skrevet 30. desember 2015 Jeg har alltid synes det har vært kjedelig å sitte i "høysetet" når man er den eneste...Men det kommer litt an på hvem man er med. Kjenner man alle godt så er det annerledes enn om man er 15stk og du er den eneste som sitter i "høysetet". Men det er bare meg da Så har du stort nok bord, så ville jeg tatt 3 på ene siden og 4 på andre siden. Men er det liten plass, så må du heller ha en på kortsiden. Kjedelig med for liten plass rundt seg også. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #3 Skrevet 30. desember 2015 Noen fler? Anonymkode: 04340...002
Tad Skrevet 30. desember 2015 #4 Skrevet 30. desember 2015 Jeg ville gått for 3 på hver langside + 1 på kortsiden, synes det ser finest ut. Dessuten synes jeg selv det er sykt kjipt å sitte på plass nr 4 om du går for 3+4. Da sitter man så langt unna, må hele tiden be andre om å sende ting til deg og jeg har i hvert fall lett for å føle meg litt utenfor. I 3+1+3 synes jeg at samtalen flyter bedre. Men spørs jo litt da. I min familie sitter vi ofte 3+4 med 3 gutter på 3-siden og bare jenter på andre siden. Guttene tar jo mer plass, så da blir det ganske jevnt fordelt uansett og fungerer supert. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #5 Skrevet 30. desember 2015 Det kommer også an på hvilken type bord du har? Vi har spisebord der det (når ekstrabordplaten brukes) går 4 personer på hver langside og 1 person på hver av kortsiden. Når jeg dekker på til 5 eller 7, bruker jeg bare langsidene: Men jeg "forskyver" de 2 eller 3 kuvertene som er på den siden av bordet der det egentlig "mangler" en eller to kuverter. Håper du skjønner hva jeg mener, vanskelig å forklare. Men med denne metoden, blir det ingen "tomme" kuverter. Anonymkode: dc300...bc9 1
lulle Skrevet 30. desember 2015 #6 Skrevet 30. desember 2015 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer også an på hvilken type bord du har? Vi har spisebord der det (når ekstrabordplaten brukes) går 4 personer på hver langside og 1 person på hver av kortsiden. Når jeg dekker på til 5 eller 7, bruker jeg bare langsidene: Men jeg "forskyver" de 2 eller 3 kuvertene som er på den siden av bordet der det egentlig "mangler" en eller to kuverter. Håper du skjønner hva jeg mener, vanskelig å forklare. Men med denne metoden, blir det ingen "tomme" kuverter. Anonymkode: dc300...bc9 Dette høres ut som en god ide. Tror jeg går for den :-). Takk for svar :-)
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #7 Skrevet 30. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kommer også an på hvilken type bord du har? Vi har spisebord der det (når ekstrabordplaten brukes) går 4 personer på hver langside og 1 person på hver av kortsiden. Når jeg dekker på til 5 eller 7, bruker jeg bare langsidene: Men jeg "forskyver" de 2 eller 3 kuvertene som er på den siden av bordet der det egentlig "mangler" en eller to kuverter. Håper du skjønner hva jeg mener, vanskelig å forklare. Men med denne metoden, blir det ingen "tomme" kuverter. Anonymkode: dc300...bc9 Jeg er enig i dette, det beste er å fordele kuvertene på hver side slik at ingen blir sittende overfor en tom plass. I tillegg synes jeg du skal tenke litt over hva som er mest komfortabelt med tanke på bordbena. Det er stor forskjell på bord. På noen bord er ikke dette noe man trenger ta hensyn til i det hele tatt, mens andre bord har en utforming som gjør at det er helt grusomt å sitte rett foran bordbenet. Da sitter jeg faktisk heller alene på enden av bordet. Anonymkode: 9bf3c...5a9
lulle Skrevet 31. desember 2015 #8 Skrevet 31. desember 2015 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i dette, det beste er å fordele kuvertene på hver side slik at ingen blir sittende overfor en tom plass. I tillegg synes jeg du skal tenke litt over hva som er mest komfortabelt med tanke på bordbena. Det er stor forskjell på bord. På noen bord er ikke dette noe man trenger ta hensyn til i det hele tatt, mens andre bord har en utforming som gjør at det er helt grusomt å sitte rett foran bordbenet. Da sitter jeg faktisk heller alene på enden av bordet. Anonymkode: 9bf3c...5a9 Ingen må sitte ved bordbeina, det er god plass og gode stoler. Takk for innspill :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå