Gå til innhold

Fra venner til kjærester- hva er forskjellen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vel i samme båt som flere her inne. Har en svært god venn som jeg prøver å få som kjæreste. All fritid bruker vi sammen.

Har også snakket med flere om det å være venner for så å bli kjærester. Flere sier at så fort det er ett forhold, så følger det med forpliktelser.

Hvilke forpliktelser snakkes det om og hvorfor skal det bli så vanskeligere? 

Når folk uansett bruker tiden sammen, så gjør de vel det som kjærester også?

Anonymkode: df752...ea3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel.. Exen min og jeg kræsjet HELT som kjærester, men er perfekte som venner. Forskjellen er vel at vi har forskjellige verdier og ønsker for livet. Men vi likte godt å henge sammen som venner, men går man dypere inn stemmer ingenting. 

Anonymkode: 3e030...f9e

Skrevet

Venner har ikke romantiske følelser for hverandre og sjeldent gjensidig seksuell tiltrekning til hverandre. Det er den aller største forskjellen mellom venner og kjærester. Derfor er det ganske vanskelig å få en venn over til å bli kjæreste, for det er stor forskjell på vennskaps kjemi og romantisk kjemi. Det er en uting i mine øyne å ha forventninger eller håp om at man få en venn til å føle anderledes om seg. 

Når det kommer til forpliktelser så møtes som regel venner når begge er i humør, da blir det positivt og som et pauserom fra andre ting i hverdagen, mens i et parforhold må man faktisk finne seg i å sette av tid selvom man egentlig ikke er så i humør den dagen, for å tilfredsstille partneren. Det kan fort bli at man derfor deler mye negativ tid sammen også, og det gjør at man innser at forhold ikke bare er fryd og gammen. Andre ting er jo det at man varter opp for hverandre med mye mer innsats enn venner, og må prestere og imponere på en annen måte. Så har vi selvfølgelig dette med å sørge for at man føler seg trygge på hverandre også, og noen er mer sjalue enn andre så man må regne med å kunne snakke mindre med bekjente av det motsatte kjønn osv. Et kjærestepar skal også helst ha samme ambisjoner i livet og mål om å skape den felles fremtiden man ønsker med like interesserer og livsstiler, mens venner kan være venner uavhengig hvor like eller forskjellige lidenskaper og mål man har for livet. Så ja, det er fryktelig stor forskjell på det å være venner og det å være kjærester, og ikke bare at "vi henger jo mye sammen uansett så det kan ikke være så stor forskjell" 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...