AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #1 Del Skrevet 30. desember 2015 Jeg hadde gledet meg veldig til nyttårsaften. Skulle spise med familien før jeg skulle videre å feire med venner. Klokken 12 var planen å dra til Groruddalen for å se på rakettene, og så skulle vi videre på fest etterpå. Jeg har handlet drikke, kjole, og gledet meg skikkelig. I tillegg har jeg nylig kommet meg på bena igjen etter å ha hatt kyssesyken, så gledet meg til å være med på fest igjen. Men, så viser det seg at ene "venninnen" min, har invitert en guttegjeng med for å feire. Dette syns jeg er litt ufint, da vi skulle ha et relativt intimt selskap med bare oss 5 jentene før Groruddalen. Og så er det liksom bare henne, som har kontakt med denne gjengen, vi andre har ikke noe relasjon til de (utenom det jeg nå skal fortelle om). I utganspunktet hadde ikke dette vært noe jeg ville orket å henge meg opp i, men så skjedde det noe mellom meg og ene gutten i denne gjengen i sommer, som gjør at jeg ikke klarer å være med han. Vi hadde snakket et par timer, mens han ga meg mer og mer drikke. Til slutt var jeg så full at jeg mistet kontrollen. Alt er svart frem til morgenen etter, men jeg husker små øyeblikk om at vi har sex og at jeg bare vil kaste opp fordi jeg er så dårlig. Jeg ligger i senga med kjolen rundt anklene mens han jokker på meg. Dette vet vennene mine at jeg har angst etter skjedde. Jeg syns det er ekkelt. Likevel inviterer venninnen min gjengen hans over, uten å høre med noen av oss. De andre vennene sier ingenting. Jeg ender med å si jeg ikke føler meg bra å at jeg ikke tør drikke likevel, og nå skal jeg heller være med familien.. Noe jeg syns er så kjipt da jeg hadde så store forventninger, og hadde gledet meg til å endelig kunne være med på "morroa" igjen. Det føles kjipt å feire med familien i en alder av 21 mens resten av alle vennene og studiekameratene mine feirer med hverandre og går på fest. Er det bare meg eller er dette ekstremt dårlig gjort. Er jeg sensitiv? Mange vil kanskje tenke at det er jo bare å bli med en annen gjeng, men så er det liksom så ubehagelig å invitere seg inn på andres selskap. Å så vet jo alle at disse fem er de jeg pleier å være med, så da vil folk forstå at det er noe som har skjedd å de vil begynne å spekulere.. Hjelp, jeg vil bare spole frem til skolestart Anonymkode: 83d36...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #2 Del Skrevet 30. desember 2015 Jeg ville sagt i fra. "Jeg hører at planene er endret, men hvis Arne Bjarne skal være me så tørr ikke jeg å komme. Den episoden i sommer har satt en skikkelig støkk i meg, og jeg vil ikke være på fest med han hvis jeg kan unngå det. Sorry." Om så skriv det til venninnene dine i en fellesmelding på facebookchatten, så ser du hvem som har sett det og ikke, og du har sagt i fra på en ok måte. Du er ikke for sensitiv, han burde vært anmeldt, og det er ikke noe galt i å feire med familie! Det blir nok ikke hæla i taket som du hadde forventet, men det blir nok både morsomt og koselig! Anonymkode: f1945...886 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #3 Del Skrevet 30. desember 2015 Spesielt dårlig gjort? Nei, det syns jeg ikke. De fleste har da hatt blackout-sex i fylla uten at vi lar det styre livet vårt. Men du kan jo bare la være å dra på fest, og heller ha en rolig kveld med familien. Selv har jeg aldri hatt sansen for pary-party på nyttårsaften - krampefesting og umulig å få seg taxi hjem... Anonymkode: aef56...80b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saltyliquorice Skrevet 30. desember 2015 #4 Del Skrevet 30. desember 2015 Jeg synes det er dårlig gjort, spesielt når venninnen din vet om hendelsen. Det minste hun kunne ha gjort ville vært å spørre deg om det var greit at de kom. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #5 Del Skrevet 30. desember 2015 Du burde anmelde voldtekten selv om det er lenge siden. Anonymkode: 954e8...947 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #6 Del Skrevet 30. desember 2015 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spesielt dårlig gjort? Nei, det syns jeg ikke. De fleste har da hatt blackout-sex i fylla uten at vi lar det styre livet vårt. Men du kan jo bare la være å dra på fest, og heller ha en rolig kveld med familien. Selv har jeg aldri hatt sansen for pary-party på nyttårsaften - krampefesting og umulig å få seg taxi hjem... Anonymkode: aef56...80b Greia var at jeg ikke var med på det. I mine øyne var det en voldtekt, selv om det er et sterkt ord.. Noe som venninnen min vet har gitt meg sterke problemer. Så i mine øyne er det ganske dårlig gjort å invitere med denne personen uten å engang høre med meg om det er okei. Men hvorfor syns du det er greit da? Kanskje ditt svar kan hjelpe meg å forstå hvorfor hun tenker det er greit Anonymkode: 83d36...22b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 30. desember 2015 #7 Del Skrevet 30. desember 2015 Hvis venninnen din vissste hvor mye problem du hadde med det, og at det var så alvorlig som det var, så var det dårlig gjort av henne å invitere dem. Jeg tenker at hun burde ta hensyn, men at hun nok ikke vet hvor alvorlig situasjonen i sommer var. Det hjelper gjerne ikke deg at jeg sier at jeg bare er veldig glad for å feire i ro og mak hjemme uten festing og for mye å drikke. Men jeg tror ikke du går glipp av noe ved å være ute og feste. Fint å feire med sin familie. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #8 Del Skrevet 30. desember 2015 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greia var at jeg ikke var med på det. I mine øyne var det en voldtekt Anonymkode: 83d36...22b Ja, det var en voldtekt. Du burde anmelde ham. Anonymkode: 954e8...947 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #9 Del Skrevet 30. desember 2015 Hvis venninnen din visste om dette kunne hun latt være å invitere de guttene. Og hvis de andre jentene visste det så er det jo rart dem ikke sa noe mot at de var invitert. Ikke akkurat ekte vennskap da vil jeg si.... Hvis de visste om det. Og det var en voldtekt samme f.. Og han burde du anmelde! Si ifra til venninnene at hvis de lar dem komme istedenfor å holde seg til den opprinnelige planen så er de faen så falske som velger dem over deg. Er de ekte venninner så feirer dere sammen uten guttene! Hvis ikke er det ikke noe tap hvertfall. Da er det de jentenes tap av deg som venn isåfall Det kan være koselig å være hjemme med familien selv på nyttårsaften. Og det er isåfall mye bedre enn å ha falske venner hvis det viser seg. De guttene kan feste et annet sted. Anonymkode: 291c6...77f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #10 Del Skrevet 30. desember 2015 Jeg tror ikke venninden din tenkte på hendelsen som skjedde når du var full i sommer med han gutten når hun inviterte den gjengen. Hun er vel litt hypp på en av de, og tenkte at det blir en fin anledning for både henne og dere andre jentene å flørte litt og få en kul nyttårsaften. Det er ganske vanlig å slå sammen jentegjenger og guttegjenger på nytttårsaften og festkvelder , med mindre man har blitt enige om at det skal være en rolig jentekveld. Men du kan fint si at du syns det er ubehagelig hvis xxx(han gutten) kommer, og at det er fint om de gutta ikke tar med seg han for det vil ødelegge kvelden din. Men syns også du må ha i bakhodet at de aller fleste av oss har vært med på ting i fylla som vi angrer på, og man kan ikke la angsten og angeren sitte i seg for alltid heller. Anonymkode: a635e...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #11 Del Skrevet 30. desember 2015 Hvor skal dette holdes hen? Dersom det er spesifikt dere 5 og ikke en "åpen invitasjon for å ta med hvem som helst" så er venninnen din ufin. Dersom man skal ha en feiring hjemme hos noen andre med fem nære venner som gjester så spør man de andre FØR man inviterer fler. Jeg skal selv ha flere venninner hos meg imorgen kveld og de som evt. tenker å ha med seg noen har selvsagt spurt på forhånd. Dette synes jeg du kan poengtere - det er ikke sært eller sensitivt, det er rett og slett mangel på folkeskikk. Anonymkode: 2ef31...e0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #12 Del Skrevet 30. desember 2015 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke venninden din tenkte på hendelsen som skjedde når du var full i sommer med han gutten når hun inviterte den gjengen. Hun er vel litt hypp på en av de, og tenkte at det blir en fin anledning for både henne og dere andre jentene å flørte litt og få en kul nyttårsaften. Det er ganske vanlig å slå sammen jentegjenger og guttegjenger på nytttårsaften og festkvelder , med mindre man har blitt enige om at det skal være en rolig jentekveld. Men du kan fint si at du syns det er ubehagelig hvis xxx(han gutten) kommer, og at det er fint om de gutta ikke tar med seg han for det vil ødelegge kvelden din. Men syns også du må ha i bakhodet at de aller fleste av oss har vært med på ting i fylla som vi angrer på, og man kan ikke la angsten og angeren sitte i seg for alltid heller. Anonymkode: a635e...f8c Hun ble voldtatt!!! Anonymkode: 291c6...77f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 30. desember 2015 #13 Del Skrevet 30. desember 2015 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun ble voldtatt!!! Anonymkode: 291c6...77f Hvordan vet du at det ikke var hun som tok initiativ? Jeg hadde begrenset meg når det kom til alkohol jeg. Det er fordi jeg tenker at det er enklere å regulere ens egen atferd, enn alle andres. Men jeg hadde nok ikke giddet å dra på fest med masse mennesker jeg har uoppgjorte ting med. Er det ikke mye bedre å være hjemme og slappe av og å spare penger? Endret 30. desember 2015 av waco 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #14 Del Skrevet 30. desember 2015 3 timer siden, waco skrev: Hvordan vet du at det ikke var hun som tok initiativ? Jeg hadde begrenset meg når det kom til alkohol jeg. Det er fordi jeg tenker at det er enklere å regulere ens egen atferd, enn alle andres. Men jeg hadde nok ikke giddet å dra på fest med masse mennesker jeg har uoppgjorte ting med. Er det ikke mye bedre å være hjemme og slappe av og å spare penger? TS her. Hun vet vel at det ikke var jeg som tok iniativ fordi hun har lest tråden. Jeg ble voldtatt. Anonymkode: 83d36...22b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #15 Del Skrevet 30. desember 2015 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Hun vet vel at det ikke var jeg som tok iniativ fordi hun har lest tråden. Jeg ble voldtatt. Anonymkode: 83d36...22b Spiller ingen rolle om man har tatt initiativ selv eller ikke. Man kan krysse beina og likevel kan det være at han tok bena fra hverandre igjen og trengte seg inn i henne. Og hun var åpenbart så ute av stand til å gjøre noe motstand at han ga faen og gjorde det han ville. Huff. Dette er vondt ts. Klem Anonymkode: 291c6...77f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #16 Del Skrevet 30. desember 2015 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis venninnen din visste om dette kunne hun latt være å invitere de guttene. Og hvis de andre jentene visste det så er det jo rart dem ikke sa noe mot at de var invitert. Ikke akkurat ekte vennskap da vil jeg si.... Hvis de visste om det. Og det var en voldtekt samme f.. Og han burde du anmelde! Si ifra til venninnene at hvis de lar dem komme istedenfor å holde seg til den opprinnelige planen så er de faen så falske som velger dem over deg. Er de ekte venninner så feirer dere sammen uten guttene! Hvis ikke er det ikke noe tap hvertfall. Da er det de jentenes tap av deg som venn isåfall Det kan være koselig å være hjemme med familien selv på nyttårsaften. Og det er isåfall mye bedre enn å ha falske venner hvis det viser seg. De guttene kan feste et annet sted. Anonymkode: 291c6...77f Gjentar denne!! Jaja, min egen... Anonymkode: 291c6...77f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. desember 2015 #17 Del Skrevet 30. desember 2015 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde gledet meg veldig til nyttårsaften. Skulle spise med familien før jeg skulle videre å feire med venner. Klokken 12 var planen å dra til Groruddalen for å se på rakettene, og så skulle vi videre på fest etterpå. Jeg har handlet drikke, kjole, og gledet meg skikkelig. I tillegg har jeg nylig kommet meg på bena igjen etter å ha hatt kyssesyken, så gledet meg til å være med på fest igjen. Men, så viser det seg at ene "venninnen" min, har invitert en guttegjeng med for å feire. Dette syns jeg er litt ufint, da vi skulle ha et relativt intimt selskap med bare oss 5 jentene før Groruddalen. Og så er det liksom bare henne, som har kontakt med denne gjengen, vi andre har ikke noe relasjon til de (utenom det jeg nå skal fortelle om). I utganspunktet hadde ikke dette vært noe jeg ville orket å henge meg opp i, men så skjedde det noe mellom meg og ene gutten i denne gjengen i sommer, som gjør at jeg ikke klarer å være med han. Vi hadde snakket et par timer, mens han ga meg mer og mer drikke. Til slutt var jeg så full at jeg mistet kontrollen. Alt er svart frem til morgenen etter, men jeg husker små øyeblikk om at vi har sex og at jeg bare vil kaste opp fordi jeg er så dårlig. Jeg ligger i senga med kjolen rundt anklene mens han jokker på meg. Dette vet vennene mine at jeg har angst etter skjedde. Jeg syns det er ekkelt. Likevel inviterer venninnen min gjengen hans over, uten å høre med noen av oss. De andre vennene sier ingenting. Jeg ender med å si jeg ikke føler meg bra å at jeg ikke tør drikke likevel, og nå skal jeg heller være med familien.. Noe jeg syns er så kjipt da jeg hadde så store forventninger, og hadde gledet meg til å endelig kunne være med på "morroa" igjen. Det føles kjipt å feire med familien i en alder av 21 mens resten av alle vennene og studiekameratene mine feirer med hverandre og går på fest. Er det bare meg eller er dette ekstremt dårlig gjort. Er jeg sensitiv? Mange vil kanskje tenke at det er jo bare å bli med en annen gjeng, men så er det liksom så ubehagelig å invitere seg inn på andres selskap. Å så vet jo alle at disse fem er de jeg pleier å være med, så da vil folk forstå at det er noe som har skjedd å de vil begynne å spekulere.. Hjelp, jeg vil bare spole frem til skolestart Anonymkode: 83d36...22b Jeg ville konfrontert henne med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. desember 2015 #18 Del Skrevet 30. desember 2015 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du burde anmelde voldtekten selv om det er lenge siden. Anonymkode: 954e8...947 Var det voldtekt da? Kan faktisk være han og varsådrita at han ikke fikk med seg at tsikke var helt med 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #19 Del Skrevet 30. desember 2015 Jeg blir helt sjokkert over å lese denne tråden. Jeg håper virkelig holdningene til enkelte her inne ikke er representative for samfunnets syn på voldtekt. Særlig Waco: " enklere å regulere ens egen atferd, enn alle andres", "mennesker jeg har uoppgjorte ting med" Herregud! Man kan ikke bruke domstolenes bevisstandard for å avgjøre om en voldtekt har funnet sted. Domstolene avgjør ikke om en voldtekt objektivt sett har funnet sted, den avgjør bare om bevisene som politiet samler inn oppfyller kravene til strafferettslig sanksjon. TS: Du skal selvsagt ikke engang vurdere å dra på den festen og du skal la alle venninnene dine vite at grunnen er at han som voldtok deg er invitert. Anonymkode: 4d01a...1af 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #20 Del Skrevet 30. desember 2015 TS her. Tusen takk til alle dere som gir meg råd og støttende kommentarer <3 har faktisk ikke turt å snakke med andre om dette før, utenom disse "vennene" mine.. Heldigvis er jeg en sosial jente, så jeg har skaffet meg annen fest Jeg sa til vennene mine at jeg ikke orket sitte med en som praktisk talt har voldtatt meg, så om det er viktigere for de å ha han der enn meg, får det bare være. Jeg spiser med familien å så drar jeg på en annen (og sikkert mye bedre) fest der jeg kan slappe helt av Takk!! Anonymkode: 83d36...22b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå