Gå til innhold

juletreteppe

Arwen

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et teppe å ha under juletreet, problemet er at alle jeg finner er så store. I en lite leilighet må vi ha et lite tre så hvis noen ser et lite teppe - rop ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hva med å lage et selv? Så i et interiørblad at de hadde tatt et stykke rød vattstoff (tror jeg det heter. Selges i metervis på hobbyforretning) klippet det rundt i den diameteren du vil ha og klippet ut stjerner m/ pepperkakeformer som mønster. Syns det var ganske stilig og enkelt!! :idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lage det selv er en kjempegod ide, men jeg ville brukt et striestoff som utgangspunkt (lettest å holde rent og børste av nåler av osv). Fest kantbånd rundt kanten og lag div applikasjoner (du finner mange fine julebilder om du kikker litt på julestoff i butikkene.. og du trenger bare ca 30 cm av hvert stoff, så meterprisen betyr ikke så mye..)

Du får da et personlig og solid teppe.. et riktig arvestykke om noen år.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker strieversjonene best, så det skal jeg prøve å lage. Tror nesten det holder med litt rødt kantebånd jeg, er ikke så glad i tekstiler fulle av nisser og andre greier. Kan til nød takle noen bjeller eller hjerter kanskje.

Må planlegges :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om du går for en versjon med kun kantbånd, kan du jo evt ha to farger. Først bruker du et bredt kantbånd i f.eks gull og så et smalere i rødt utenpå. Da blir det rød kant med en liten gullrand før du kommer til strien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt bånd er også pent hvis man vil ha det mer nøytralt (samme farge som treet, så det blir litt roligere).

Man kan jo også bruke sjablon(?) og spraye på hjerter eller stjerner meg gull eller sølvspray, eller rødt eller grønt eller hva man måtte ønske.

Ser for meg et teppe med grønn/sølv kant og små sølvhjerter rundt kanten.

Det tror jeg jammen santen jeg skal lage!

Takk for tipset til å lage duk selv! Noen som vet hvor man får kjøpt billig strie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...