Gå til innhold

Hvor lenge vente med å svare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg driver å "tekster" med en om dagen, og han er utrolig treg på å svare på meldinger (men til gjengjeld er meldingene i god tone, vi prater masse og det er superhyggelig!). Men det kan være en melding om dagen, og det er greit. Det er ikke et problem for meg i det hele tatt :)

Det jeg lurer på er om jeg bør tilpasse meg det? Jeg liker ikke å vente med å svare, men når han uansett ikke svarer før neste dag, så lurer jeg på å om jeg da kommer bedre ut av å ikke være så ivrig? Syns sånt er så vanskelig. Jeg tror ikke han gjør sånn med vilje, for med jobb, romjulsbesøk og familie er ikke telefon førstepri, og jeg innrømmer jeg kanskje har mobilen med meg litt mer enn jeg burde. :)

Forøvrig er alt på hans initiativ, han som har tatt første steg, så jeg tror ikke interessen skranter. Jeg bare føler meg så klønete!

Anonymkode: 58b38...8f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dater en som er ganske lik. Han er bortreist med familie i julen. Jeg er hjemme i sofaen. Jeg kunne chattet av og på hele dagen, han kan vente 3 dager før han sender melding. Jeg synes jeg har ventet super lenge når jeg svarer etter en halvtime, da har jeg selvsagt lest meldingen og tenkt ut svaret for lenge siden :PMen jeg tenker at det må være greit at folk er forskjellig og har forskjellig responstid. Selv prøver jeg nok å drøye litt for å ikke virke overivrig.

Anonymkode: 3845d...66d

• Liker 1
Skrevet

Det der synes jeg også er vanskelig, men jeg har bestemt meg for å gjøre det enkelt for meg selv. Jeg svarer når jeg har tid, enten det er med en gang eller 7 timer senere. Orker ikke overtenke og analysere lenger, men det skal sies at jeg er veldig trygg på han. Er jeg med venninner unngår jeg å bruke telefonen for ofte, svarer bare hvis jeg skal sjekke klokken eller etter jeg har tatt en telefon. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, dere! 

Jeg prøver jo å bare kuler'n helt, og være på hans bølgelengde. Men jeg har så dumme tendenser til å bare ta litt av. MEN! Heldigvis for meg, hehe, er det ikke jeg som har skrevet den lengste meldingen i samtalen :P 

Får bare fortsette slik. Jeg har jo egentlig ikke noe å tape. :) 

Skrevet

Jeg er sånn selv, kan svare kort på nødvendige meldinger til venner gjennom dagen i form av "ok" "ringer i morra" "ja" osv men når jeg skal skrive noe lengre og spesielt med en jeg liker så liker jeg å kunne sette meg ned med ro rundt meg å legge "sjela" i meldingen istedet for å bare skrive noe tankeløst for å svare raskt :) Jeg syns det dog ville blitt teit om du plutselig skal "ta igjen" på han ved å drøye en dag før du svarer bare fordi han gjør det. Du kan godt vente et par timer av og til, men siden du har vært rask med å respondere inntil nå så kjenner han jo meldingsmønsteret ditt og da er det barnslig når han skjønner du har hengt deg opp i at han svarer tregt og forandrer dine egne vaner etter det. 

Anonymkode: 19889...9f7

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sånn selv, kan svare kort på nødvendige meldinger til venner gjennom dagen i form av "ok" "ringer i morra" "ja" osv men når jeg skal skrive noe lengre og spesielt med en jeg liker så liker jeg å kunne sette meg ned med ro rundt meg å legge "sjela" i meldingen istedet for å bare skrive noe tankeløst for å svare raskt :) Jeg syns det dog ville blitt teit om du plutselig skal "ta igjen" på han ved å drøye en dag før du svarer bare fordi han gjør det. Du kan godt vente et par timer av og til, men siden du har vært rask med å respondere inntil nå så kjenner han jo meldingsmønsteret ditt og da er det barnslig når han skjønner du har hengt deg opp i at han svarer tregt og forandrer dine egne vaner etter det. 

Anonymkode: 19889...9f7

Det morsomme er at jeg valgte å svare etter å ha postet her, for jeg tenkte at jeg skulle heller være meg selv enn å begynne sånn... Og så fikk jeg svar etter 10 minutter! Så det er vel egentlig ingen regel, så jeg gidder heller ikke å tenke så mye mer over det. Svarer når jeg har tid til å sette meg ned og skrive noe hyggelig, være seg om det er der og da eller om noen timer. Å drøye for syns skyld er ikke meg! Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...