maskineple Skrevet 30. desember 2015 #1 Skrevet 30. desember 2015 (endret) . Endret 15. september 2021 av maskineple 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #2 Skrevet 30. desember 2015 Det letteste i hele verden er å dømme andre fra egen sofa. Anonymkode: 32fda...1b8 6
maskineple Skrevet 30. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2015 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det letteste i hele verden er å dømme andre fra egen sofa. Anonymkode: 32fda...1b8 Du kan skrive hva du vil, men det er fortsatt er enkelt spørsmål som du ikke klarer å svare på, disse folkene får 2 unger når de er på flukt. Det gir ikke mening. 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #4 Skrevet 30. desember 2015 Hvordan i alle dager skal jeg, eller noen andre, kunne svare på det? Jeg kjenner ikke disse menneskene, jeg aner ikke hvorfor de har valgt å få barn. Jeg aner ikke hvorfor naboen heller har barn, for den saks skyld. Det er ikke min business. Anonymkode: 32fda...1b8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #5 Skrevet 30. desember 2015 Umulig å svare på når man ikke er i situasjonen. Men la oss prøve:Hun blir gravid. Livet går tross alt videre selv i krig, man er forelsket i hverandre.De er fortvilet men likevel glad i hverandre lurer på hva de skal gjøre. Ta abort? Kanskje de har den troen der de mener det det å ta abort er drap på et menneske. Så de må beholde barnet. Igjen, de er et par, glad i hverandre, livet må gå videre, det med barn ,familie, livet stopper ikke pga krig grunn. Spesielt når ikke vet hvor lenge krigen vil vare. En må imens prøve å LEVE. Anonymkode: 66f83...2ed 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #6 Skrevet 30. desember 2015 Det er jo ikke akkurat flust med prevensjonsmidler i Midtøsten.. Anonymkode: aab0c...073 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #7 Skrevet 30. desember 2015 Det samme lurer jeg på TS! Helt ulogisk og kjempe egoistisk! Anonymkode: 9e131...965 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #8 Skrevet 30. desember 2015 Og i Norge har jeg og mannen min sittet og planlagt graviditet ut fra livssituasjon og hvilket liv barnet vil få. Begge har fast jobb, god økonomi og føler vi nærmere oss klar til å gi barnet en god oppvekst. Hadde ALDRI fått barn i en slik situasjon! Anonymkode: a83b5...3c4 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #9 Skrevet 30. desember 2015 3 timer siden, maskineple skrev: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/flyktningkrisen-i-europa/syrisk-flyktning-jeg-synes-ikke-kravene-hoeres-for-strenge-ut/a/23587543/ Ser at denne familien har 2 unger allerede, de er 1 år og 4 år, spørsmålet er, hvorfor får de unger i en krigssituasjon som flyktninger? Hvorfor? Nå som deres framtid er usikker, er det totalt idiotisk å få barn, de kan verken språket eller kulturen, fortsatt så får de barn. Ungene er 1 år og 4 år, Syria krigen startet i 2011, dette er bare ulogisk. Jeg generaliserer folk som får barn i en slik situasjon. jeg vet ikke helt. alle må jo få lov til å få barn. men hvem hjelper de syriske flyktningene? Anonymkode: 39c24...891
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #10 Skrevet 30. desember 2015 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke akkurat flust med prevensjonsmidler i Midtøsten.. Anonymkode: aab0c...073 Nettopp. Anonymkode: e68cb...9ec
Ananas. Skrevet 30. desember 2015 #11 Skrevet 30. desember 2015 Abort og prevensjon er vel stort sett fremmedord der nede, i tillegg er det nok en sterkere sosial forventning om å få barn enn hva vi er vant med her. Jeg skulle likt å se det landet der alle avstår fra sex på ubestemt tid "bare fordi" det er krig. 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #12 Skrevet 30. desember 2015 36 minutter siden, Ananas. skrev: Abort og prevensjon er vel stort sett fremmedord der nede, i tillegg er det nok en sterkere sosial forventning om å få barn enn hva vi er vant med her. Jeg skulle likt å se det landet der alle avstår fra sex på ubestemt tid "bare fordi" det er krig. Hva med asylsøkerer og immigranter som befinner seg på asyl-mottak rundt omkring i Norge? Prevensjonsmidler (og bruk av dette) er faktisk veldig utbredt i Norden. Men de kan jo selvfølgelig dytte disse barna foran seg, hvis de ikke får innvilget oppholdstillatelse i Norge. For da kan de hale ut heile denne asyl-prosessen sin, og samtidig påstå at ungene deres hører til i Norge...... Anonymkode: 98d2f...ec1 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #13 Skrevet 30. desember 2015 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Umulig å svare på når man ikke er i situasjonen. Men la oss prøve:Hun blir gravid. Livet går tross alt videre selv i krig, man er forelsket i hverandre.De er fortvilet men likevel glad i hverandre lurer på hva de skal gjøre. Ta abort? Kanskje de har den troen der de mener det det å ta abort er drap på et menneske. Så de må beholde barnet. Igjen, de er et par, glad i hverandre, livet må gå videre, det med barn ,familie, livet stopper ikke pga krig grunn. Spesielt når ikke vet hvor lenge krigen vil vare. En må imens prøve å LEVE. Anonymkode: 66f83...2ed De får også mange barn fordi de trenger noen som kan ta vare på dem når de blir gamle. Det er mange, mange, MANGE land som ikke har slike trygdeordninger som vi har her til lands Anonymkode: a1ad3...1c7 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #14 Skrevet 30. desember 2015 Jeg fikk barn da jeg var 32 og 34 år gammel. Det å få barn betydde veldig mye for meg, og var noe jeg hadde gledet meg til siden jeg var liten. Dersom jeg, på det tidspunktet vi bestemte oss for å få barn, hadde bodd i et land som hadde vært krigsherjet i fem år allerede, hadde det da ikke falt meg inn å vente med å få barn. Dersom krigen skulle fortsette også de neste fem årene, eller kanskje enda lenger, ville jeg jo kunne risikere å bli for gammel til å få barn innen krigen var slutt. Det ville ha vært en så stor sorg for meg resten av livet, så det ville jeg ikke ha vært villig til å risikere. Anonymkode: d0ef7...30e 1
Gjest Hummels Skrevet 30. desember 2015 #15 Skrevet 30. desember 2015 De er vel kåte og kondomer og andre prevensjonsmidler er tydeligvis fy fy i sånne land.
Nowayback Skrevet 30. desember 2015 #16 Skrevet 30. desember 2015 7 timer siden, AnonymBruker skrev: 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke akkurat flust med prevensjonsmidler i Midtøsten.. Anonymkode: aab0c...073 De kan vel kjøre analt som alle andre normale mennesker!
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #17 Skrevet 30. desember 2015 Barn representerer håp. Ingen vet hva fremtiden bringer, de håper vel krigen slutter og de trenger kanskje uansett noe positivt? Og i ruiner av et land vil jo etterkommere være ekstra viktig. Dessuten har de ikke tilgang på verken prevensjon el abort slik vi har, og kanskje nærhet og sex blir ekstra viktig i slike situasjoner. Synes TS og noen andre her er fryktelig teoretiske og sorthvite - dvs mindre oppegående - og dømmende i sin tilnærming. Anonymkode: 55aa9...9f6 3
Gjest O.G. Skrevet 30. desember 2015 #18 Skrevet 30. desember 2015 Er vel noe med at livet går videre uansett.
Sheherasade Skrevet 30. desember 2015 #19 Skrevet 30. desember 2015 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke akkurat flust med prevensjonsmidler i Midtøsten.. Anonymkode: aab0c...073 Eller i en flyktningesituasjon hvor man har null penger... Dessuten er det mange som ikke har kunnskap nok om prevensjon, i tillegg til at mange flyktninger vil ha barn fordi de føler at det syriske folket dør ut i krigen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå