Gå til innhold

Samler du på noe?

SunnivaOslo

Anbefalte innlegg

Jeg samler på bunader. Har 14 stykker komplette med sølv og alle står utstilt rundt i huset til min manns store fortvilelse. 

I tillegg samler jeg på kokebøker. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg samler på historiske klær, og hittil har jeg alt fra en Ungaro-jakke fra 80-tallet til en silkedrakt fra rundt 1890. Jeg har både dame- herre- og barneklær, fintøy og hverdagsklær, motedrakter og folkedrakter. Samlingen består ellers av en del tilbehør, så på sett og vis samler jeg jo på sko og vesker, samt gamle motejournaler (de eldste fra 1870-tallet) og moteplansjer. Den lokale bruktbutikken kjenner meg så godt nå at de har begynt å legge til side ting de tror jeg kan være interessert i. Men jeg handler mye når jeg er på reise også, vil helst ha med meg noe fra hver reise.

I tillegg samler jeg på Østfold-keramikk fra midten av 1900-tallet, som AWF, Kråkerøy, Borg og AROL.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Jeg samler på bunader. Har 14 stykker komplette med sølv og alle står utstilt rundt i huset til min manns store fortvilelse. 

I tillegg samler jeg på kokebøker. 

Nå ble jeg litt misunnelig :-) Jeg skulle gjerne sett samlingen din.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss

Tror jeg samler på sko 😊elsker sko og kan ikke få nok,ellers så har jeg også en telfonkatalog full av glansbilder som jeg er veldig knyttet til,samler også på sølvtøy😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. desember 2015 at 21.39, Perelandra skrev:

Jeg samler på sakspapirer fra NAV, og har flere fulle permer...

Bortsett fra det samler jeg på gamle kokebøker og husstellbøker. Den eldste er fra 1906 og har tilhørt min fars tante. Jeg samler også på billetter og minner fra turer eller aktiviteter. Det blir som en form for dagbok.

Jeg har også en greie for husstellsbøker, samt bøker a'la " for oss kvinner" som kommer med tips om alt fra barneoppdragelse, til hvordan en bør kle seg. 

Ellers har jeg en hang til gamle/ retro kjøkkenartikler og dekketøy, men kravet er at jeg skal få tid til å bruke det, at det kan stå i framskapet eller sjenken, for å oppbevare det. Ettersom det sto en del etter mannens bestemor da vi flyttet hit, kjøper jeg nå bare deler til et par serviser jeg har, om jeg kommer over noe på loppis eller brukthandel. 

Har arvet en haug med gamle flotte drammeglass, vinglass og karafler, så jeg må nok begynne å drikke litt mer ;) 

..og så har jeg en kjolesamling, med kjoler fra 40-50-tallet, frem til nå. Kravet var at alle skulle kunne brukes, men nå har halvparten krympet i skapet. 

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg samler på bøker, våpen og mynter i tillegg liker alt som er retro drømmen er å innrede et sånt gammeldags bibliotek med , bøkene mine sablene på veggene, globus samt en slik telefon http://www.aliexpress.com/item/Rotating-antique-telephone-swivel-plate-old-telephone-fashion-phone-telephone/960647730.html?spm=2114.40010608.4.7.8rv8Pg til skrivebordet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på te og tilbehør til te. Jeg drikker ganske mye te til hverdag så det å ha forskjellig utvalg er veldig greit. Å det lukter så godt å åpne opp det enne skapet jeg har teen i. 

Tror jeg har over 30 forskjellige løs te. Løs vekt te er det beste synes jeg. får da kan du også blande litt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...