Gå til innhold

Samler du på noe?

SunnivaOslo

Anbefalte innlegg

Hei.

Er en kvinne i slutten av 20-årene som har lagt merke til at de fleste på min alder samler på ting som sko,luksusvesker etc.👛👜👡👠 Selv samler jeg på sølvbestikk og andre sølvting, som lysestaker og bunadsølv. Samler også på smykker i gult gull (ikke hvitt eller rosé) og sølvsmykker.  Før samlet jeg på Mummi-tallerkener, Maria skåler og Fingerbøl fra forskjellige land samt postkort. Føler litt rart at folk samler på sko&vesker hehehe..Så hva samler dere på?kjøper dere alt selv eller ønsker dere det i gave?jeg ønsker meg alltid bestikkdeler i gave da dette ikke er så kjempedyrt,kan ikke akkurat be om lysestake eller bunadsølv heller hehe☺ 

Synes det er gøy at folk samler på ting. Jeg hadde noen frimerker og sølvmynter som jeg arvet og derfor fikk jeg ideen om å samle. Frimerkene og myntene solgte jeg og fikk godt over 20.000 for dem. Dessverre får jeg inntrykk av at de fleste samlere er menn på 50+ som er veldig rigide dvs at de samler kun mynter fra et viss land/periode og ikke er slike som samler litt her og der. Mye av sølvet og gullsmykkene mine er også arvet. Har dem et annet sted enn der jeg bor da for er jo redd for å miste det i feks innbrudd men har noe dvs det jeg bruker mest,her hjemme.

Så hva samler dere på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg får helt noia av ting jeg ikke har bruk for og knytter sjelden sentimental verdi til ting.

Anonymkode: a98af...931

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler også på sølv. Jeg har fortsatt å ønske meg bestikk i samme serie som jeg fikk til dåpen min, da fikk jeg en del skjeer og slikt. 

Jeg har en forkjærlighet for sølv, og har en god del smykker, små skrin, figurer, hårpynt og slikt i sølv. 

Det fineste i samlingen har jeg arvet, det er noen fine gamle håndspeil, børster og kammer i sølv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på knapper. Altså, sparer på knapper fra gamle klær. Har meget mange og samler egentlig kun på de for å ha ulike, dersom noen klær mister en knapp. Da er sannsynligheten større for at jeg har maken ;)

Anonymkode: 5f833...157

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samler og samler... Samler ikke som i "må ha flest/mest", men har en svakhet for 60-talls nordisk/skandinavisk design.

Akkurat ferdig med en lampe (liker å leke meg frem til ferdig og velfungerende resultat), og nå står to palisanderstoler for tur.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig tråd! :)
Jeg samler på servietter, lys, knapper, pyntegjenstander, vesker, bøker etc.
Da jeg var liten samlet jeg på servietter i en isboks. Tok de ofte frem for å vise de frem og/eller se på de. Mamma samler på servietter med barnebarnet sitt (mitt barn) :) En koselig tradisjon å ta med videre :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SkjultBruker skrev:

Jeg samler også på sølv. Jeg har fortsatt å ønske meg bestikk i samme serie som jeg fikk til dåpen min, da fikk jeg en del skjeer og slikt. 

Jeg har en forkjærlighet for sølv, og har en god del smykker, små skrin, figurer, hårpynt og slikt i sølv. 

Det fineste i samlingen har jeg arvet, det er noen fine gamle håndspeil, børster og kammer i sølv.

Åh det er så fint med gamle håndspåleggelse o.l

Bestikk og lysestaker er jo lett å få tak I, men mye annet må man lete hardere etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, HanneAa skrev:

Så koselig tråd! :)
Jeg samler på servietter, lys, knapper, pyntegjenstander, vesker, bøker etc.
Da jeg var liten samlet jeg på servietter i en isboks. Tok de ofte frem for å vise de frem og/eller se på de. Mamma samler på servietter med barnebarnet sitt (mitt barn) :) En koselig tradisjon å ta med videre :)

Ja det er koselig å ha noe fint å samle på. Glansbilder feks var jo feks en hit I barndommen husker jeg.alle skulle ha det,nå føler jeg at barn ikke samler på noe lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg får helt noia av ting jeg ikke har bruk for og knytter sjelden sentimental verdi til ting.

Anonymkode: a98af...931

Jeg knytter ikke sentimental verdi til ting,synes bare det er en koselig hobby☺☺☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Mint Lady skrev:

Kinobilletter:)

Det liker jeg :-) Min søster har en minnebok hun limer inn alle kino/konsert/stand-up - billetter fra ting hun har vært på, med et bilde av seg selv og de hun var der sammen med ved siden av. Hun har gjort det siden hun var i begynnelsen av tenårene (ca 15 år). Jeg skulle ønske at jeg hadde gjort det samme, men jeg hadde nok glemt det bort og så irritert meg for mye over at jeg manglet noen i samlingen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på sakspapirer fra NAV, og har flere fulle permer...

Bortsett fra det samler jeg på gamle kokebøker og husstellbøker. Den eldste er fra 1906 og har tilhørt min fars tante. Jeg samler også på billetter og minner fra turer eller aktiviteter. Det blir som en form for dagbok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
19 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Ja det er koselig å ha noe fint å samle på. Glansbilder feks var jo feks en hit I barndommen husker jeg.alle skulle ha det,nå føler jeg at barn ikke samler på noe lenger

Glansbilder hadde jeg helt glemt! Det samlet jeg på som liten jente. Også klistremerker. Som vi byttet med naboen eller klassekamerater, haha. Har veldig lyst til å samle på glansbilder igjen, for det er virkelig koselig :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå samler jeg på mummikopper og et juleservise. Jeg har tidligere samlet på sølvbestikk, men nå har jeg til 12, og det synes jeg holder. Vurderer å begynne å samle deler til bunadsbelte, men jeg vet ikke helt om jeg vil ha det. 

Som liten samlet jeg på servietter og glansbilder. Har fortsatt samlingene på loftet og håper å kunne gi det videre til eventuelle egne barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har etterhvert fått meg en dugelig mengde gamle fotoapparat. Noen har jeg fått tilfeldig, noen har jeg kjøpt på loppemarked/bruktbutikk. I løpet av de årene jeg jobba i fotobutikk hendte det av og til at kunder ba meg bare kaste det gamle kameraet som ikke funka lenger, og da fikk jeg stort sett lov å ta det med hjem i stede :jepp: Men de fineste i samlinga kommer fra begge bestefedrene mine, som begge var ivrige hobbyfotografer. Når jeg en gang i tida får meg eget hobbyrom, så skal de eldste og mest spesielle opp på veggen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...