Gå til innhold

Familier: Hvor ofte og til hvor, reiser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på 4 som er veldig nyfrelst på reising!

Nye ferieturer planlegges hele tida, men med gjennomsnittsinntekter er det jo ikke alt som er realiserbart.

I 2016 har vi veldig lyst til å dra til London, Paris, Krakow og Montenegro, og vi sparer 5000 kr i måneden til ferier.

På lang sikt vil vi gjerne dra på en mye lengre reise (type 3 måneder i Asia), men da må vi vel jekke opp reisesparinga en smule!

Hvor ofte reiser dere reiseglade familier, til hvor, og til hvilke priser? 

Anonymkode: c7f66...d19

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da ungene var små: utenlandsferie hvert annet år, gjerne til Asia. Det gikk vel rundt 50 000 på disse reisene, men da reiste vi minst tre uker.

Nå når vi reiser alene: 3-4 ganger i året, nå er ungene voksne og reiser med venner eller kjærester.

Endret av reiseglad
Skrevet

Dere har gjennomsnittsinntekt og kan spare 5000 kr i måneden til ferier? Da kan dere i hvertfall reise på storbyferier noen ganger i året. Fly og hotell i Europa trenger ikke å være så fryktelig dyrt hvis man leter godt nok :) vi har ikke mulighet til å spare 5000 kr i måneden til ferier, men finner billig flyturer med SAS eller Norwegian, og bor aldri på dårligere standard enn 4 *, helst 5 * med frokost  :) 

Anonymkode: fdc4e...156

Skrevet

Jeg er reiseglad, men uten fast jobb, så blir det bare Norges turer enn så lenge. Jeg og min datter på 4 var på telttur 7 dager i sommer. Veldig koselig og gøyalt!! :) Til sommeren skal vi til sommerland i bø. Overnatte i hytte/campingvogn og bli noen dager. Gleder oss veldig til det. Også skal vi være med storesøsteren min, overnatte hos henne, og besøke en gård med massevis av dyr på sørlandet. Vi gleder oss til disse små turene. Men skal bli flinkere til å spare til ferieturer. Legge av pr mnd fra nå av :) Kanskje jeg har råd til danmarkstur og tivoli med prinsessa mi om 2 år :) 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere har gjennomsnittsinntekt og kan spare 5000 kr i måneden til ferier? Da kan dere i hvertfall reise på storbyferier noen ganger i året. Fly og hotell i Europa trenger ikke å være så fryktelig dyrt hvis man leter godt nok :) vi har ikke mulighet til å spare 5000 kr i måneden til ferier, men finner billig flyturer med SAS eller Norwegian, og bor aldri på dårligere standard enn 4 *, helst 5 * med frokost  :) 

Anonymkode: fdc4e...156

Ts her. Vi tjener 1 mill til sammen i året, og har boliglån på 10K i måneden. 2 barn felles og 1 særkullsbarn som bor et annet sted.

Tenker at 5000 i måneden nesten er nødvendig om en skal komme seg litt rundt omkring! Vi reiser ikke fra Gardermoen, så dermed blir jo flybillettene litt dyrere også, samt at vi ikke kan reise utenom skoleferier.

Anonymkode: c7f66...d19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...