Gå til innhold

Hjelp til å velge aktivitetsarmbånd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i lengre tid prøvd å finne frem i jungelen av aktivitetsarmbånd, men finner stadig flere jeg kubbe ha tenkt meg. Derfor lurer jeg på hvilke armbånd andre har, og om de lever opp til forventningene deres.

Har selv sett på Garmin Vivosmart HR, Fitbit Charge HR og Jawbone sine up2 og up3.

Anonymkode: 7cf5d...a26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler uten tvil Fitbit. Kjenner så mange som er fornøyd med dette og de har en kjempebra app til tlf også. 

Anonymkode: 81962...91e

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk Fitbit Charge HR i julegave og er veldig fornøyd hittil!

Anonymkode: 55493...ec1

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk Fitbit Charge HR i julegave og er veldig fornøyd hittil!

Anonymkode: 55493...ec1

Må man ha det på veldig stramt for at det måler pulsen?

Skrevet

Jeg er selv veldig usikker på hvilket jeg vil ha.

"Hele" familien min fikk seg Charge HR til jul, og jeg er ser at det å konkurrere mot dem kan være en plussfaktor i forhold til å bevege seg mer.

Jawbone sine armbånd ser utrolig flotte ut, men låsemekanismen på UP3 gjør at jeg heller mot UP2 om jeg skulle hatt et.

Garmin har jeg lest mye positivt om, og pluss for at det er vanntett og at en kan styre musikk via det.

Skrevet

Jeg har det første armbåndet til Garmin, fikk det etter å ha prøvd de første armbåndene til både UP og Fitbit. Det absolutt beste med Garmin er at de er vanntette og har lang batterilevetid. Jeg var drittlei av å lade de andre armbåndene hele tiden :P
Ser imidlertid at dette er borte med den nye modellen med pulsmåling. Selv har jeg hittil bare brukt et pulsbelte i tillegg under trening, men vurderer om jeg skal kjøpe meg et armbånd med pulsmåling inkludert. Ser jo at mange sverger til Fitbit, men jeg var ikke så imponert over den første, så jeg er usikker på om jeg tror den nyere modellen er verdt prisen. Garmin har også klokke, noe den første Fitbit-en ikke hadde, med charge har kanskje det?

Anonymkode: 40d41...bc9

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg har landet på Charge HR selv, men skulle så gjerne hatt det i fargen teal! Men den blir selvfølgelig ikke solgt i Norge,så jeg får lete videre. 

Gjest Sunhands
Skrevet (endret)
33 minutter siden, Småkjekset skrev:

Tror jeg har landet på Charge HR selv, men skulle så gjerne hatt det i fargen teal! Men den blir selvfølgelig ikke solgt i Norge,så jeg får lete videre. 

Men Fitbit sender vel til Norge? Har selv landet på Fitbit Charge HR siden samboer har den og er fornøyd, men har ikke noe sammenligningsgrunnlag.

Fant den faktisk i teal, og utrolig nok hos Ellos... hehe_ http://www.ellos.no/fitbit/charge-hr-teal-small/516917?selArt=700023&extcmp=01_NO_SEM_G4&LGWCODE=700023;87173;4797&gclid=COf6vYSZiMoCFWIMcwodJPQBxA&gclsrc=aw.ds

Er small stort sett for kvinner og large for menn?

Endret av Sunhands
Skrevet

Jeg har Large, selv om jeg er jente. Armbåndet skal jo helst sitte lenger opp på armen når man trener, og ikke sitte for stramt. Så for meg ble small for lite (men jeg bruker de innerste hakkene på reima på L, men det fungerer helt fint) 

Skrevet

Prøvde moren min sitt i small og det var mer passende for meg enn min far sitt i large. På large var jeg på innerste hakket på reinen,  og ca midt på på den i small.

At Ellos hadde inne hadde jeg ikke trodd! Det må jeg se nærmere på 

Skrevet

Jeg har fitbit charge HR og er fornøyd (men har ikke prøvd de andre, så skal ikke uttale meg). Appen fungerer veldig flott med armbåndet og er milevis fra brukeropplevelsen til pulsklokkene for en 5-6 år tilbake i tid da man måtte kjøpe dyrt ekstrautstyr bare for å få lagt inn dataene fra klokka.

Det eneste jeg ikke er så fornøyd med er batteritiden: den varer jo greit lenge, men det er likevel kjedelig å skulle lade så ofte. Fant ut at det beste er å lade den når man dusjer (kan uansett ikke bruke den i dusjen). På den måten har jeg alltid batteri. :)

Skrevet

Til nå har jeg brukt vanlig pulsklokke med belte. Er det vits i å kjøpe aktivitetsarmbånd bare for treningsøkter, eller blir det å "skyte spurv med kanon"... dvs, at det er for mye penger å investere i armbånd hvis man ikke skal ha det på hele tiden?

Skrevet

Jeg har en pulsklokke med belte jeg kun har brukt noen ganger,  da jeg ikke likte beltet og glemte å ta det på.

Derfor ønsker jeg et aktivitetsarmbånd for da har jeg det hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde et jawbone up24, som var helt fantastisk, særlig fordi det kommuniserte med Runkeeper og Myfitnesspal. Dessverre gikk det i stykker hver tredje måned, og det første året fikk jeg tilsendt nytt armbånd hver gang det gikk i stykker, og det var jo forsåvidt greitt, selv om det var mye styr og lange perioder uten armbånd. Etter et år var det jamt stopp, for da var garantitiden utløpt. Det vil si at jeg hadde armbåndet som kostet 1100 kroner i ett år, bortsett fra alle ukene som forsvant til venting på  nytt. Nå var dette kjøpt på ebay, og ikke i norsk butikk, derfor så dårlig ordning. Hadde jeg kjøpt det i Norge ville jeg fått lengre reklamasjonstid, men konklusjonen er likevel at jawbone ikke er verd pengene, da produktet simpelthen ikke er klar for markedet. Når jeg googlet fant jeg raskt ut at det problemet jeg hadde var typisk for de fleste kundene, og det var det samme med den tidligere modellen.

Anonymkode: 74bc7...2a3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har apple watch :) helt genial, elsker den! 

Anonymkode: 8e00d...683

Skrevet (endret)

Jeg hadde Jawbone UP24 og elsket det høyt, og vårt forhold var fantastisk og problemfritt i over et år. Dessverre falt knappen av etter litt over et års bruk (egentlig overrasket over at den holdt så lenge, mtp hvor lite pent jeg har behandlet det), og jeg fikk retur på det uten problemer på Elkjøp (det tok én dag å få svar fra leverendør på at det gikk på garantien, så fikset butikken resten der og da). Byttet det først i en Fitbit Charge HR, men den leverte jeg inn igjen. Den var ubehagelig på mitt håndledd, og etter å ha lest om den og funnet ut at den manglet flere av funksjonene jeg var så glad i med UP24, var det ikke så aktuelt for meg. Valgte å kjøpe Polar M400 pulsklokke med aktivitetsmonitor i stedet for ny Jawbone siden pulsklokken jeg hadde fra før var fryktelig utdatert, så jeg tenkte jeg kunne slå to fluer i en smekk. Jeg liker pulsklokka, men vurderer faktisk nå å kjøpe ny Jawbone, denne gangen UP2, i tillegg. Jeg har blitt så utrolig glad i funksjonene til båndet og appen til Jawbone, så jeg må bare bli enig med meg selv i om det er greit eller om det blir for dumt å ha et aktivitetsbånd på hver hånd :laugh:

Uansett hva du velger å gå for ville jeg vurdert å kjøpe det i butikk med 30 dagers bytterett også på brukte varer. Da kan du teste det og eventuelt levere det inn igjen om du ikke blir fornøyd. 

Edit: grunnen til at jeg ikke byttet min elskede Jawbone i en ny Jawbone umiddelbart var at butikken ikke hverken hadde inne eller kunne skaffe ny UP24 i riktig størrelse på det tidspunktet. Hadde de hatt det hadde jeg ikke en gang vurdert et annet bånd!

Endret av Thorn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...