AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #1 Skrevet 30. desember 2015 Da var det en slik stemor- og stebarn tråd igjen. Jeg bare lurte på hva dere som forelder (og stebarn) hadde følt i denne situasjonen. Jeg har et stebarn som nå går på vgs, 1.året. I alle år har hun vært med på absolutt ALLE ferier (som selvsagt er en selvfølge), både med meg, bf og fellesbarna - og med kun meg og fellesbarna, uten bf. Vi skal alle sammen til London i mars (i skoleferien) igjen og da skal min stedatter være med. Vi skal også utenlands i sommer, da skal også selvsagt min stedatter være med. MEN, så kommer jeg til dilemmaet. Noen venninner og jeg tenker å dra på utenlandsferie med ungene våre (alder 0-5år) i 2 uker. Dette blir da i mai siden vi alle er i permisjon. Fellesbarna vil bli med, men dette er vel midt i eksamen/tentamen(?)-perioden til min stedatter. Gruer meg sånn til å fortelle henne at vi skal reise bort uten henne. Bf skal IKKE være med, han blir hjemme. Dette er venninnetur med barn. Hadde du som mor følt at jeg som stemor hadde holdt henne utenfor? Har ikke lyst at min stedatter skal føle at jeg ikke vil ha henne med på reisen heller. Vi har et godt forhold, så det er ingen problem å forklare henne dette, men er så usikker på hvordan hun vil tenke. Hilsen Tone Anonymkode: 2bee6...a8e
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #2 Skrevet 30. desember 2015 Ser ikke problemet. Vi reiser som par også uten stebarnet, dersom reisemulighet (avhenger av jobben min) faller i tidsrom hvor stebarnet må være på skolen. Vi reiser også i aleneferien vår, avhengig av tid og penger til flere reiser. Moren reiser også på kjærester med sin nye mann uten barn. Barnet får flere utenlandsturer hvert år. Anonymkode: dc19b...ca3 1
Frøken Smilla Skrevet 30. desember 2015 #3 Skrevet 30. desember 2015 Dette ser ikke jeg på som et problem, og jeg er både "stemor" og "stebarn" selv. Dere reiser på venninntur med små barn, en 16-17-åring passer ikke særlig inn i et sånt opplegg, hverken for dere eller for egen del. Å ta fri fra skolen i den perioden er også fryktelig dumt. Dette bør en så stor jente forstå. 3
Tante-Sofie Skrevet 30. desember 2015 #5 Skrevet 30. desember 2015 Det hadde jeg ikke ofret en tanke engang. Jeg hadde nok stusset litt om hun ville være med, om hun er det eneste barnet over 5 år, da sier det seg jo selv at ferien er lagt opp etter små barn. 3
Rotemor Skrevet 30. desember 2015 #6 Skrevet 30. desember 2015 Reis med god samvittighet, ja. Jeg har reist på ferie uten alle barna ved et par anledninger,nettopp av årsaker som du nevner der. De tåler det:) Alt er ikke likt bestandig.
Ulrikke Skrevet 30. desember 2015 #7 Skrevet 30. desember 2015 Den settingen der er faktisk helt uproblematisk. Rist av deg den dårlige samvittigheten, og bare forklar at dere skal på "småbarnstur", uten å snakke om at hun ikke skal være med eller hva hun tross alt skal være med på. Her hender det at vi reiser med bare fellesbarnet, og det hender at vi reiser med bare stebarna. Sånn "millimeter"-rettferdighet gagner ingen, og det du skisserer er overhodet ikke noe problem
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #8 Skrevet 30. desember 2015 8 timer siden, Frøken Smilla skrev: Dette ser ikke jeg på som et problem, og jeg er både "stemor" og "stebarn" selv. Dere reiser på venninntur med små barn, en 16-17-åring passer ikke særlig inn i et sånt opplegg, hverken for dere eller for egen del. Å ta fri fra skolen i den perioden er også fryktelig dumt. Dette bør en så stor jente forstå. Enig her! hadde aldri falt meg inn at de eldre stebarna mine skulle vert med på venninnetur med barn, da alle mine venninner har småbarn, som meg Anonymkode: d3699...1b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå