AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #1 Skrevet 30. desember 2015 Vi leier underetasjen i et hus, og har et ganske godt forhold til de vi leier av. De spør hele tiden om alt er bra der vi bor og sier vi bare må si ifra om det er noe. Vi har et ganske stort kjøkken, men det er bare en stikkontakt der (eller to, men liksom en sånn kobler). Den ligger ekstremt dårlig plassert rett ved vasken, så å dra en sånn som lar deg få flere uttak over der tror jeg blir litt skummelt. Men på helt andre siden av kjøkkenet så ser det ut som det er et slags uttak til stikkontakt. Eller det er et sånn uttak hvor det er noen ledninger som det ser ut til at kan være for å koble opp stikkontakt.. Er det veldig frekt å be huseier om å fikse det? Er så utrolig upraktisk å bare ha et uttak på hele kjøkkenet. Microen, kaffetrakteren og vannkokeren ligger liksom oppå hverandre på den lille plassen, og hvis vi skal bruke noe annet (blender, etc) så må vi flytte hele microen eller stå å holde blenderen mens den kjører.. Har en kjøkkenmaskin jeg aldri har fått brukt på grunn av dette Men vil heller ikke være kravstor eller vanskelig mot huseier. Jeg aner ikke hva det koster å ordne sånne ting, men de har jo sagt vi kan si ifra? Vi har ikke bodd her så lenge (ikke de heller) så de har sagt at de ikke vet så mye om "feilene" hos oss siden de ikke har bodd her.. Hva tenker dere? Anonymkode: 1bd9c...587
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #2 Skrevet 30. desember 2015 Bare og spør, verste som kan skje er at dere får et nei. Dog var det vell slik på visning så kan strengt nok ikke kreves. Uansett er det jo i utleier sin interesse og holde leieboere tilfreds. Hos meg hadde hu ene leieboeren en hårføner av en flymotor som gjorde at sikringen gikk hele tiden. (ei anna tidligere hadde en "normal " og da fungerte det) Jeg kunne vell ha sagt at hu kunne kjøpe seg en ny men jeg byttet ledninger og sikring med elektriker slik at hu ble fornøyd. Hadde kanskje ikke trengt å gjøre det som sagt men det handler litt om og ha fornøyde leieboere hvis en ønsker at de skal fortsette å bo. Anonymkode: 8fef7...a66 1
Mis(s)Understood Skrevet 30. desember 2015 #3 Skrevet 30. desember 2015 Jeg synes du/dere skal spørre - og før dere spør, så tenk litt lenger enn ett ekstra uttak. Det koster ikke huseier så mange kronene å få lagt opp 2 doble uttak helt oppe under overskapene (har du tittet etter at det virkelig ikke er minst ett dobbelt uttak montert der ? ) Jeg synes du tenker godt når du ikke vil ha skjøteledning med flere uttak rett ved vasken. Og det er et godt argument overfor huseier også at du/dere ikke vil legge skjøteledninger rundtomkring . Tenker dette ordner seg jeg
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #4 Skrevet 30. desember 2015 Ts her! Takk for svar! Tenker å høre med dem når de er tilbake fra ferie Men kan noen svare meg på om dette er sånn til å koble opp stikkontakt? (Se bilde) Jeg har ikke noe peiling på sånne ting Anonymkode: 1bd9c...587
Gjest Blondie65 Skrevet 30. desember 2015 #5 Skrevet 30. desember 2015 Det der burde være dekket til. Det er et uttak for strøm, jordet til og med, men det er jo umulig å svare på om det er nok strøm til å drive en stikkontakt.
Faria Skrevet 30. desember 2015 #6 Skrevet 30. desember 2015 Den skal ikke være sånn. Det må du betale huseier om å fikse. Er det fler av dem må alle fikses
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #7 Skrevet 30. desember 2015 3 minutter siden, Faria skrev: Den skal ikke være sånn. Det må du betale huseier om å fikse. Er det fler av dem må alle fikses Må jeg betale for det? Det var jo sånn når vi flyttet inn 4 minutter siden, Blondie65 skrev: Det der burde være dekket til. Det er et uttak for strøm, jordet til og med, men det er jo umulig å svare på om det er nok strøm til å drive en stikkontakt. Ok, visste ikke at det var viktig jeg.. Huff, får snakke med huseier så fort de er hjemme fra ferie Anonymkode: 1bd9c...587
Faria Skrevet 31. desember 2015 #8 Skrevet 31. desember 2015 Nei du trenger ikke å betale for det. Huseieren skal betale for det.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #9 Skrevet 31. desember 2015 Ser nesten ut som det bare er glemt å sette på stikkontakt. Får en følelse av at huseier mekker strømmen selv, så da får dere nok kjapt opp et stikk Anonymkode: 19571...43a
Mis(s)Understood Skrevet 31. desember 2015 #10 Skrevet 31. desember 2015 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser nesten ut som det bare er glemt å sette på stikkontakt. Får en følelse av at huseier mekker strømmen selv, så da får dere nok kjapt opp et stikk Anonymkode: 19571...43a Og da kontakter du Det Lokale El-tilsynet (DLE), for hobbyelektrikere er en reell brannfare, samt at uautorisert fast installasjon er ulovlig. 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her! Takk for svar! Tenker å høre med dem når de er tilbake fra ferie Men kan noen svare meg på om dette er sånn til å koble opp stikkontakt? (Se bilde) Jeg har ikke noe peiling på sånne ting Anonymkode: 1bd9c...587 Inne i den kanalen var det et kråkereir av ledninger (jordet, ja det er den gul-grønne som er jordledningen), og det er bare satt en hette på den ene av dem. Dette er ikke bra, det er et halvferdig anlegg i en mistenkelig stor kanal og med tilførsel via ett trekkerør i overkant. Det er typisk ut som et hjemmesnekret opplegg. Ikke bra. Endret 31. desember 2015 av Mis(s)Understood
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå