AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #1 Skrevet 30. desember 2015 Hei! Lurer på om dere kanskje vet litt bedre enn meg. Er det trygt å kjøpe saueskinn på Ebay? Fant noen jeg har lett etter over lengre tid, men ikke funnet i noen norske butikker.. Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg lurer på om det er trygt, men tenker på bakterier og sånn Altså om "pelsen" er "ren" på en måte.. Er ikke såå viktig om det er ekte eller falskt, så er ikke det jeg tenker på, men vil ikke ha et pledd av hund i sofaen heller... Anonymkode: 759c8...50d
MapleSirup Skrevet 31. desember 2015 #2 Skrevet 31. desember 2015 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Lurer på om dere kanskje vet litt bedre enn meg. Er det trygt å kjøpe saueskinn på Ebay? Fant noen jeg har lett etter over lengre tid, men ikke funnet i noen norske butikker.. Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg lurer på om det er trygt, men tenker på bakterier og sånn Altså om "pelsen" er "ren" på en måte.. Er ikke såå viktig om det er ekte eller falskt, så er ikke det jeg tenker på, men vil ikke ha et pledd av hund i sofaen heller... Anonymkode: 759c8...50d Lol Har du link?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #3 Skrevet 31. desember 2015 Jeg ville vært skeptisk til å kjøpe slike produkter fra utlandet, spesielt fra land som ikke har de samme kravene for dyrehelse som vi har her. I tillegg må du sjekke opp reglene for innføring av skinn til landet. Anonymkode: b4489...54b
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #4 Skrevet 31. desember 2015 Saueskinn gir da folk bort på finn, unødvendig å bruke penger på å kjøpe. De kan i tillegg maskinvaskes på 40 grader med Milo, bare de børstes godt når de er våte. Støvsuges kan de og. Du bør tenke på hvilke kjemikalier som kan være brukt i behandlingen av skinnet, i utlandet. Du bør og ta med i vurderingen hva skinnet koster på ebay/i butikk/på finn....Men vil du ha det du har funnet, så kan vel ingen hindre deg? Anonymkode: 71bca...754
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #5 Skrevet 1. januar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Saueskinn gir da folk bort på finn, unødvendig å bruke penger på å kjøpe. De kan i tillegg maskinvaskes på 40 grader med Milo, bare de børstes godt når de er våte. Støvsuges kan de og. Du bør tenke på hvilke kjemikalier som kan være brukt i behandlingen av skinnet, i utlandet. Du bør og ta med i vurderingen hva skinnet koster på ebay/i butikk/på finn....Men vil du ha det du har funnet, så kan vel ingen hindre deg? Anonymkode: 71bca...754 Ts her. Nå var ikke prisen problemet. Ser jo at de ksoter alt fra 150,- til 699,- i norske butikker, så det er jo ikke akkurat så mye at jeg ikke kan ta meg råd til det. Var heller at det er et spesielt utseende på skinnet jeg er ute etter og finner det ikke i Norge Anonymkode: 759c8...50d 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #6 Skrevet 1. januar 2016 Jeg har ikke kjøpt saueskinn på ebay, men jeg har kjøpt en marokkansk puff i skinn der. Kom fraktet fra Marokko i helt flott kvalitet. Det er akkurat samme produkt som selges i norske butikker, bortsett fra at kvalitet på både håndsøm og skinn er merkbart bedre. Jeg gikk til nettet fordi de jeg fant i butikkene her var for dårlig laget, og har aldri angret på det. Men kjøp skinn fra et sted der de produserer skinn. Og ikke kjøp et som er så billig at det er snodig (150,- kr feks, er snodig). Skinnene du finner i butikkene her er vel fra New Zealand, for det meste, og la oss være ærlige: vi aner ikke noe om verken dyrevelferd eller kjemikalier på dem heller. Så lenge du kjøper fra en forhandler som har gode kundeomtaler som faktisk sier noe om skinnets kvalitet og skinnet ikke er styggbillig så er det som i butikken nær deg. Anonymkode: 554a5...eda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå