Gå til innhold

Spiser på refleks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dere, jeg sliter med å avlegge meg godtespising. Kommer det på bordet spiser jeg. Tenker ikke før jeg handler.. Flere som har det slik? Tips? Prøver å miste 8-10 kg, og det er ikke så lett gitt :)

Anonymkode: cce25...41e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det enklere å ta valget mellom godteri vs. ikke godteri på butikken enn når det alt er hjemme i en skål. Lager også handleliste og holder meg til den så det ikke blir småkjøp av snop her og der. Kan det hjelpe kanskje?:)

Anonymkode: 81775...5de

• Liker 1
Skrevet

La vær å kjøpe inn. 

Anonymkode: 1ac91...2ab

Skrevet

Godtestopp, kanskje det er en løsning? Ha det i en periode, feks 2mnd, å se hva som skjer med deg. I mange tilfeller er det lettere med nulltoleranse enn å klare å bare ta litt.. :)

Skrevet

Jeg må også ha nulltoleranse, og klarer oftest å si nei takk når barna tilbyr lørdagsgodtet. 

Og ingen verdens problem å ikke kjøpe inn! Så lenge jeg har vært på slank (født to barn og slanket meg litt før, og mellom og nå etter siste barn)) så ligger det nesten unaturlig å kjøpe inn. 

Problemet er alle som tar med, serverer eller lager etc. 

Da er jeg svak. Når venner kommer på besøk og på død og liv må lage vafler :( 

Og når jeg bare glemmer meg ut og spiser en bit. Men jeg jobber hardt med å bli bevisst...

Har også tenkt å bli med på godtestopp en stund ! 

For etter en viss tid uten godteri så går alt mye bedre!!! :) det er bare litt tøft akkurat når man kutter det ut. 

Anonymkode: 5b9c8...eda

Skrevet

JEG har det slik! :P spiser på gammel vane, når jeg er stresset, når jeg er deppa, når jeg skal kose meg osv.

Det er lett å ikke kjøpe inn synes jeg, men vi har vært litt slappe på den fronten nå i høst/vinter. En skjerpings må til: godteri kun i hus på fredager. Problemet oppstår når jeg blir tilbudt søtsaker av andre, det er nesten UMULIG å si nei. For ikke å snakke om å begrense inntaket, jeg spiser så mye at det er flaut. Men jeg hadde en teknikk som funket for noen år siden, jeg hadde rett og slett et mantra: "Det er ikke for meg" som jeg gjentok inni meg hver gang jeg ble fristet. Etterhvert begynte jeg å identifisere meg som en person som spiste lite godterier. Men så glei det ut da... Jeg prøver på nytt nå :)

Anonymkode: 934e4...2a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...