AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #1 Skrevet 30. desember 2015 Hei! Dere, jeg sliter med å avlegge meg godtespising. Kommer det på bordet spiser jeg. Tenker ikke før jeg handler.. Flere som har det slik? Tips? Prøver å miste 8-10 kg, og det er ikke så lett gitt Anonymkode: cce25...41e
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #2 Skrevet 30. desember 2015 For meg er det enklere å ta valget mellom godteri vs. ikke godteri på butikken enn når det alt er hjemme i en skål. Lager også handleliste og holder meg til den så det ikke blir småkjøp av snop her og der. Kan det hjelpe kanskje?:) Anonymkode: 81775...5de 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #3 Skrevet 30. desember 2015 La vær å kjøpe inn. Anonymkode: 1ac91...2ab
mavi Skrevet 30. desember 2015 #4 Skrevet 30. desember 2015 Godtestopp, kanskje det er en løsning? Ha det i en periode, feks 2mnd, å se hva som skjer med deg. I mange tilfeller er det lettere med nulltoleranse enn å klare å bare ta litt..
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #5 Skrevet 30. desember 2015 Jeg må også ha nulltoleranse, og klarer oftest å si nei takk når barna tilbyr lørdagsgodtet. Og ingen verdens problem å ikke kjøpe inn! Så lenge jeg har vært på slank (født to barn og slanket meg litt før, og mellom og nå etter siste barn)) så ligger det nesten unaturlig å kjøpe inn. Problemet er alle som tar med, serverer eller lager etc. Da er jeg svak. Når venner kommer på besøk og på død og liv må lage vafler Og når jeg bare glemmer meg ut og spiser en bit. Men jeg jobber hardt med å bli bevisst... Har også tenkt å bli med på godtestopp en stund ! For etter en viss tid uten godteri så går alt mye bedre!!! det er bare litt tøft akkurat når man kutter det ut. Anonymkode: 5b9c8...eda
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #6 Skrevet 30. desember 2015 JEG har det slik! spiser på gammel vane, når jeg er stresset, når jeg er deppa, når jeg skal kose meg osv. Det er lett å ikke kjøpe inn synes jeg, men vi har vært litt slappe på den fronten nå i høst/vinter. En skjerpings må til: godteri kun i hus på fredager. Problemet oppstår når jeg blir tilbudt søtsaker av andre, det er nesten UMULIG å si nei. For ikke å snakke om å begrense inntaket, jeg spiser så mye at det er flaut. Men jeg hadde en teknikk som funket for noen år siden, jeg hadde rett og slett et mantra: "Det er ikke for meg" som jeg gjentok inni meg hver gang jeg ble fristet. Etterhvert begynte jeg å identifisere meg som en person som spiste lite godterier. Men så glei det ut da... Jeg prøver på nytt nå Anonymkode: 934e4...2a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå