AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #1 Skrevet 30. desember 2015 Nå er jeg bare veldig lei, oppgitt, sint og usigelig trist på meg selv, mine døtres og jenters vegne. Jeg hadde aldri trodd mine døtre også skulle oppleve dette - vi beskyttet dem og de var forsiktige og fornuftige. Den eldste ble presset og truet av en eldre mann/ sjef da hun arbeidet for ham - dette hadde skjedd med flere kom det frem i ettertid. Unge, usikre jenters første møte med arbeidsmarkedet... Den yngste ble dopet og voldtatt/ misbrukt. Dette var hennes første møte med seksualitet og hun fikk en forferdelig kjønnssykdom med smerter og flere operasjoner i ettertid. Flere kvinner jeg kjenner har opplevd lignende ting og jeg tenker - er det i det hele tatt noen som IKKE har opplevd seksuelle overgrep/ trakassering? Rekk opp hånden - også dersom du har opplevd noe av det samme. Anonymkode: 23cec...784 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #2 Skrevet 30. desember 2015 Trakassering tror jeg dessverre de aller fleste jenter har opplevd, det er nesten uunnværlig! Når jeg bodde i London ble jeg nesten daglig plystret/catcalled på fra bilder, o.l., og det er utrolig nedvergende. Det er ufattelig mange ekle mannfolk der ute (før mennene på KG syter: ikke alle seff) Det er trist. Så synd å høre det som har skjedd med døtrene dine. Anonymkode: aa813...081 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #3 Skrevet 30. desember 2015 Jeg tror det er altfor mange menn som ikke åpenlyst, men hvis de hadde hatt muligheten og ingen fikk vite, ville utnyttet og brukt en jente for å få seg sex. Anonymkode: 23cec...784 26
FruRaeder Skrevet 30. desember 2015 #4 Skrevet 30. desember 2015 Ble seksuelt misbrukt da jeg var 2 år gammel. Voldtatt/voldtektsforsøk da jeg var 19, lå og sov hos en kompis. Klarte å få han vekk da jeg våknet til. Kjenner flere andre som har opplevd det samme, så det skjer ikke sjeldent nei. 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #5 Skrevet 30. desember 2015 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg bare veldig lei, oppgitt, sint og usigelig trist på meg selv, mine døtres og jenters vegne. Jeg hadde aldri trodd mine døtre også skulle oppleve dette - vi beskyttet dem og de var forsiktige og fornuftige. Den eldste ble presset og truet av en eldre mann/ sjef da hun arbeidet for ham - dette hadde skjedd med flere kom det frem i ettertid. Unge, usikre jenters første møte med arbeidsmarkedet... Den yngste ble dopet og voldtatt/ misbrukt. Dette var hennes første møte med seksualitet og hun fikk en forferdelig kjønnssykdom med smerter og flere operasjoner i ettertid. Flere kvinner jeg kjenner har opplevd lignende ting og jeg tenker - er det i det hele tatt noen som IKKE har opplevd seksuelle overgrep/ trakassering? Rekk opp hånden - også dersom du har opplevd noe av det samme. Anonymkode: 23cec...784 Hun kan si nei. Anonymkode: faa85...26b 3
Testosteron Skrevet 30. desember 2015 #6 Skrevet 30. desember 2015 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trakassering tror jeg dessverre de aller fleste jenter har opplevd, det er nesten uunnværlig! Anonymkode: aa813...081 Du mener vel ikke "uunnværlig", men"uunngåelig"? 19
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #7 Skrevet 30. desember 2015 Har flere venninner som har opplevd. 1 av bestefar i fosterhjem. 2 av biologiske foreldre. 3 dopet ned av utested og voldtatt av en gjeng. 4 11 år gammel jente lurt av 23 år gammel mann. Og meg selv. Kidnappet/voldtatt/banket opp av en jeg trodde jeg kjente.. heldigvis flere som ikke har opplevd det enn som har opplevd det rundt meg. Anonymkode: 59de4...9dd 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #8 Skrevet 30. desember 2015 Samfunnet er gjennomsyret av vold dessverre. Den rammer både kvinner og menn, men på ulikt vis. Anonymkode: f95d5...86f 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #9 Skrevet 30. desember 2015 7 minutter siden, Testosteron skrev: Du mener vel ikke "uunnværlig", men"uunngåelig"? De fleste av oss skjønte hva hun mente. Anonymkode: f95d5...86f 19
Rotemor Skrevet 30. desember 2015 #10 Skrevet 30. desember 2015 De fleste jeg kjenner har opplevd ulike former for overgrep, dessverre. 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 Populært innlegg #11 Skrevet 30. desember 2015 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun kan si nei. Anonymkode: faa85...26b Hun kunne dyttet meg vekk. Hun kunne kledd seg annerledes. Hun kunne sminket seg mindre. Hun kunne unngått å gå den veien. Hun kunne unngått å flørte så mye. Hun kunne latt være å smile til meg. Hun kunne gått sammen med noen andre. Hun kunne unngått å tatt silikon, botox, ansiktsløft, m.m Hun kunne.. Det er mange "livsløgner" som skapes for å frigi seg fra sin egen skyld og dritt. Anonymkode: 23cec...784 76
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #12 Skrevet 30. desember 2015 Aldri opplevd det..MEN fått på kanten tilbud som jeg spyr av. Setter meg i respekt med en gang, tror ikke menn tør å prøve seg når eg finner frem isblikk. Anonymkode: 2020c...7bb 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #13 Skrevet 30. desember 2015 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun kan si nei. Anonymkode: faa85...26b Hun ble truet! Anonymkode: ac0ba...930 16
Gjest Mats Skrevet 30. desember 2015 #14 Skrevet 30. desember 2015 Jeg har selv blitt voldtatt i slutten av tenåra. Jeg er gutt/mann. Har også opplevd å våkne til at ei jeg hadde sex med tidligere om kvelden/natten hadde sex med meg og jeg var så dårlig så lot det bare skje. Ble aldri anmeldt. Var ikke vits. Hun trodde jeg likte det. Det vil skje mer og mer voldtekt i fremtiden for folk blir sykere og sykere i hodet og dagens barn lærer ikke folkeskikk og vokser opp som monstre som gjør hva pokker de vil mot andre mennesker. Nå er det faen meg farlig for dagens barn å sitte i husarest. Verden kommer snart til å ende.
Gjest Mats Skrevet 30. desember 2015 #15 Skrevet 30. desember 2015 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er altfor mange menn som ikke åpenlyst, men hvis de hadde hatt muligheten og ingen fikk vite, ville utnyttet og brukt en jente for å få seg sex. Anonymkode: 23cec...784 De som ikke får seg noe og er desperat ja dessverre. Stakkars folk som er så desperat at de blir syk i hodet sitt og må voldta.
Pastalovah Skrevet 30. desember 2015 #16 Skrevet 30. desember 2015 To jeg har gått på samme skole som har blitt gjengvoldtatt. Hun ene sto det om i avisa faktisk. Hun tok selvmord bare en måneds tid etter hun ble voldtatt, fordi hun var så psykisk skadd. Hun andre brukte mange år på å forsøke å komme seg til hektene, men sliter fortsatt enormt, og tørr nesten ikke gå ut alene. Voldtektskultur heter det. Menn tar for seg, men tar samfunnet lærdom av dette og forsøker å endre på neste generasjon? Nei. Det blir bare funnet på "tips" for jenter på hvordan man skal unngå å bli voldtatt, ikke gjort noe konkret for å prøve å endre voldtektsstatistikken fra menns hold. Menn er rovdyr, og jenter er bytter. Jeg føler meg som et bytte når jeg går alene ute etter kl 20. 21
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #17 Skrevet 30. desember 2015 36 minutter siden, Testosteron skrev: Du mener vel ikke "uunnværlig", men"uunngåelig"? Ja, det gjør jeg. Anonymkode: aa813...081 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #18 Skrevet 30. desember 2015 Føler ikke det var voldtekt, men likevel absolutt over streken. Var med min første kjæreste, og jeg var ung på tidspunktet. Han pressa meg til analsex en kveld jeg var full(etter at jeg hadde sagt nei flere ganger før), og syntes ikke å bry seg nevneverdig om at jeg tydelig synes det gjorde vondt, og ikke hadde lyst. Hadde det skjedd i dag hadde jeg blitt forbanna, men jeg var ganske ung,og han var min første, i tillegg til å være 4 år eldre. Anonymkode: 6d864...af2 1
Ardwinna Skrevet 30. desember 2015 #19 Skrevet 30. desember 2015 (endret) Det er helt forferdelig å lese om alle her som har vært utsatt for alvorlige overgrep, men jeg kan jo rekke opp hånden forsiktig og fortelle at jeg er en av dem som aldri har opplevd voldtekt, overgrep eller å bli presset til sex. Jeg kjenner også "bare" to som har opplevd det. Selv om jeg godt kan slite litt med å stole på folk, går jeg ikke rundt og er redd menn og bekymrer meg for at de skal gå i plutselig overgripermodus. Endret 30. desember 2015 av Ardwinna 8
Gjest Cocoloco Skrevet 30. desember 2015 #20 Skrevet 30. desember 2015 Jeg har aldri opplevd å bli voldtatt, men jeg har opplevd å bli tilbudt penger for å gjøre både det ene og det andre. Skal sies at dette var i svært ung alder og er ganske sikker på at gutten ikke helt skjønte at sånt gjør man bare ikke. Bad parenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå