Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før du fant dine første grå hår til du måtte begynne å farge håret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 25 år, og det er ikke så lenge siden jeg fant mine første grå hår. De er fortsatt godt gjemt blant alt det andre håret, og jeg bare napper ut de få grå jeg har nå. Men lurer på hvor lang tid det tar før jeg blir helgrå og må farge håret.. Hvor lang tid tok det fra du oppdaget dine første grå hår til det ble så godt synlig at du måtte farge håret?

Anonymkode: 71419...a58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ca 35 tenker jeg,når jeg fant mine første.. Men farger ikke håret enda.. Er ikke så mye.. :) 

• Liker 1
Skrevet

De første grå kom for mange år siden, men kommer aldri til å farge håret. Det er jo en helt naturlig ting å bli grå. Helt greit at andre tenker annerledes, men det er da ingen som MÅ farge håret.

Anonymkode: bf96d...82e

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 25 år, og det er ikke så lenge siden jeg fant mine første grå hår. De er fortsatt godt gjemt blant alt det andre håret, og jeg bare napper ut de få grå jeg har nå. Men lurer på hvor lang tid det tar før jeg blir helgrå og må farge håret.. Hvor lang tid tok det fra du oppdaget dine første grå hår til det ble så godt synlig at du måtte farge håret?

Det er ingen som MÅ farge håret selv om det blir grått.

Jeg farger håret av og til, men ikke pga gråhårene mine. Jeg liker de grå hårene mine. De første kom vel rett før 30. Har noen grå hår på siden som er godt synlig :)

Anonymkode: 83654...a4c

• Liker 2
Skrevet

Jeg var 30 da de første begynte å komme. Nå, fem år etter, har de blitt ganske mange. Jeg har vel bestemt meg for å ikke farge håret, selv om det er fristende. Jeg orker bare ikke tanken på å vedlikeholde det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk vel de første som 32-33-åring. Nå, som 37-åring så striper jeg det. Det skjuler det grå ganske godt, for da blir ikke kontrasten mellom mørkt og grått så stor. Om man farger det, så vil ofte utvekster av det grå synes enda mer enn om man har litt forskjellige nyanser i hele håret.

Anonymkode: 91a23...6d9

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener selvfølgelig ikke at man MÅ farge håret, men lurer på hvor lang tid det tok fra dere merket deres første grå hår til det ble så synlig at andre så det hvis man ikke farget håret da.  

TS

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener selvfølgelig ikke at man MÅ farge håret, men lurer på hvor lang tid det tok fra dere merket deres første grå hår til det ble så synlig at andre så det hvis man ikke farget håret da.  

TS

Kommer jo helt an på hva du mener med synlig.  Er 36 og fikk mine første grå hår for 5 år siden, farget håret for første gang pga dette for 1 år siden, så veldig sjenerende har det jo ikke vært. Farger det ikke fast fordi jeg må, mer fordi jeg vil ha en litt livligere farge, ikke kun for å dekke det grå.

Farget forresten håret sist for ca 6 mnd siden - og i dag lurte en venninne på om jeg hadde stripet håret, hun syns det var så fint. Måtte le da, for det var de grå hårene som var stripene  :fnise:

• Liker 1
Skrevet

er 25 og finner et hårstrå her og der til tider, men ikke noe særlig. Sånn som nå finner jeg ingenting. Kjæresten min som er 4 år yngre derimot har en del grå hår allerede. 

Skrevet

Mange ungdommer farger jo håret grått for tiden, så jeg ser ikke problemet med grått hår

Anonymkode: 22798...09f

• Liker 2
Skrevet

Fant de første grå hårene i 25års alderen. Nå er jeg 40 år, men håret er fremdeles så lite grått (kanskje 20-30 hårstrå totalt) at jeg ikke ser grunn til å farge. Jeg har tenkt å farge håret den dagen det er for mye grått i det for meg.

Det er også stor forskjell på hvor godt grå hår syntes i de forskjellige hårfarge. 

Anonymkode: 5346b...f94

• Liker 1
Skrevet

Fant mitt første 22 år. Helt vanlig alder å begynne, men synes veldig mye mindre på de med lyst hår - nesten umulig å se bare ett eller noen få på de.

Anonymkode: e6e30...778

• Liker 1
Skrevet

Fikk mine første som 21 åring, er mørkhåret så så det med en gang. De første 5-6 årene bare nappet jeg dem ut men etterhvert måtte jeg begynne å farge periodevis så det ikke skulle bli så synlig. Nå 15 år senere må jeg farge håret ca en gang i måneden hvis det ikke skal synes for andre. Har også begynt å bruke en farget tørrshampo i skillen og på sidene de gangene jeg venter en stund med fargingen. Uansett føler det ikke som verdens undergang om noen ser at jeg har noen grå hår. 

Anonymkode: 1c56f...cdc

• Liker 1
Skrevet

Fant de første som 24åring. Ila ett år ble jeg ca 50% grå. Har vært stopp litt nå.

min mor fant de første som 20-åring. Så stoppet det i ca 10år. Så begynte hun gradvis å bli gråere. Nå er hun 48år å er nesten helt lysgrå/hvit. Så det varierer veeeldig. Pappa fyller 50 i år. Han er sandblond med ett par grå hår i tinningene.

Gjest Saurus
Skrevet

Har hatt et parti med grå hår når jeg var ca 27(farget håret før det og så det når all farge var vokst ut), og nå ved 35 har ikke mengden økt.

Frisøren foreslo hårmascara om jeg ville skjule det, men jeg anser ikke grå hår som et problem eller uattraktivt på hverken menn eller kvinner. Kanskje snarere tvert imot egentlig.

Mulig jeg farger det når jeg blir mye eldre. 

Skrevet

Er 37 og har aldri hatt et eneste grått hår :)

AnonymBruker
Skrevet
Den 1. januar 2016 at 18.56, Kelsi skrev:

Er 37 og har aldri hatt et eneste grått hår :)

Ikke det TS spør etter. Gå og skryt et annet sted. 

Anonymkode: 3eeca...ff3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke det TS spør etter. Gå og skryt et annet sted. 

Anonymkode: 3eeca...ff3

Hmm

Kanskje det burde opprettes en egen skryte-tråd for de som ønsker å skryte. Skrytetråden kunne flettes inn i denne tråden :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjokkert over hvor mange som får så tidlig gråe hår ...Har ingen grå hår, aldri hatt ett grått hår, og jeg er eldre enn mange her. Har aldri farget håret. Mulig det er genetisk? Ser også mye yngre ut enn jeg er naturlig.

Anonymkode: 0641a...c6f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Sjokkert over hvor mange som får så tidlig gråe hår ...Har ingen grå hår, aldri hatt ett grått hår, og jeg er eldre enn mange her. Har aldri farget håret. Mulig det er genetisk? Ser også mye yngre ut enn jeg er naturlig.

Anonymkode: 0641a...c6f

Ja, det er genetiskt.

Er du sjokkert?

Det er da alment kjent at mange får gråe hår allerede både i tyveårene og tredveårene...

Kanskje du ikke visste det fordi så mange farger håret og du derfor ikke har sett gråe hår på så unge mennesker?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...