AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Del Skrevet 29. desember 2015 Jeg gruer meg sånn til russetida. Russestyret har av en eller annen grunn bestemt at hele skolens russ "skal" være blåruss. Jeg og noen venner ville ikke dette, og skal være rødruss. Dette er fordi etter de originale russereglene skal vi ikke være blåruss, og de fleste andre skal heller ikke det i følge de reglene. Men de i russestyret er en gjeng med status-freaks tydeligvis, som synes det gir status å være blåruss av en eller annen grunn. Jeg bestemte meg rask for at jeg ikke ville følge denne "jeg bare hører på hva alle andre gjør"-trenden, og valgte den fargen jeg egentlig ville. Men jeg er ganske outsider fra før, og tror dette kommer til å gjøre meg enda mer outsider. Russetida fokuserer så mye på det sosiale og ha så mange venner, jeg har nesten ingen. Tror bare det blir fælt heldigvis er det ikke sånne busser og sånn her jeg bor, men nå de siste årene har de begynt med sånne russe-gjenger, med et navn og matchende hettejakker osv. Hva er greia med det?? Bare for å understreke enda kraftigere at "vi er en stor gjeng og du er ikke velkommen her"? Russetida skal jo liksom være gøy, har ikke lyst til at det skal bli kjipt. Hva slags arrangementer er det? Hva om jeg ikke blir invitert på noe? Anonymkode: 1a125...6a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 29. desember 2015 #2 Del Skrevet 29. desember 2015 Drit i hele russetida. Oppskrytte greier. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
urenluren Skrevet 29. desember 2015 #3 Del Skrevet 29. desember 2015 Kan du ikke spørre om å få bli med da, eller det det sånn at dere ikke er venner i det hele tatt? Eller kan ikke du og et par andre du prater/er venner med lage deres egen gruppe? Det lønner seg nok å ha en tilhørighet i russetiden ja. Da vil du mer sannsynlig bli invitert med på ting, men skjønner at det kan være vanskelig når man er litt alene. Det med fargen på buksen syntes jeg var idiotisk av russerstyret. Man må da få velge farge selv? På skolen jeg gikk arrangerte russerstyret felles arrangementer for alle som var russ, slik som vrengefest, russedåp osv. Ellers har du jo alle landstreffene og Tryvann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #4 Del Skrevet 30. desember 2015 Russestyret har vel ikke bare bestemt at dere skal vær blåruss? Det må jo ha vært en form av avstemning? Og det er jo frivillig og opp til en selv hvilken farge man skal Bestille klærne i, som du selv har gjort. Å så skjønner jeg ikke hvorfor farge har noe med det sosiale å gjøre? Latterlig i såfall.. Russ er jo russ! Meld deg på landstreff, tryvann osv i noen byer har de også "skiturer" der de drar på helgetur til f. Eks åre og Hemsedal. Sosialt og artig! Her kan du jo sikkert møte andre i din situasjon. Vær åpen og deg selv så ordner deg seg helt sikkert. Du er nok ikke den eneste som gruer seg litt.. Og når det kommer til disse gjengene osv, kan ikke du og de andre vennene dine som alle er rødruss være deres egen gruppe? Å la det være en gruppe hvor alle som vil kan få bli med? Da gjør dere jo noe flott for alle ensomme som føler seg utenfor? Men er enig i at slik gruppering og dette buss-styret er ikke bare utestengende, men også dyrt og splittende. Men som sagt, enten lag deres egen (trenger jo ikke styre med gensere osv, men så dere har en tilhørlighet i russetiden) og la de som vil være med dere. Inkluder alle, uansett russefarge osv. Delta på sosiale sammenhenger, og så ble det nok ikke så ille som du tror! Lykke til Anonymkode: 400af...678 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #5 Del Skrevet 30. desember 2015 Hva med å snakke med noen i styret? Få de til å gjøre noe med gjengdannelsen? Kanskje skolen kan lage skolegensere, sånn at alle hører til et felleskap? Styret pleier jo å være representert i de fleste klassene, så kanskje du kan snakke med noen i klassen din som er i styret eller kjenner noen? Eller kanskje du kjenner noen selv styret kan jo også bidra med å arrangere sosiale sammenkomster sånn at felleskapet styrkes? Anonymkode: 400af...678 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballflue Skrevet 30. desember 2015 #6 Del Skrevet 30. desember 2015 2 timer siden, gutt_86 skrev: Drit i hele russetida. Oppskrytte greier. Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #7 Del Skrevet 30. desember 2015 Hvordan er presidenten på skolen din? Han/hun burde jo gjøre noe for å styrke felleskapet. Om kullet ikke engang har klart å samle seg under en farge er det jo et dårlig grunnlag. Kanskje du kan sende et anonymt brev? For dette er du garantert ikke alene om å føle på. Har dere noe felles dugnad eller noe annet for å skapet et økonomisk grunnlag? Isåfall kan jo det være en arena for å møte andre i din posisjon? Slike dugnader er jo ofte nødvendig for å kunne fullføre russetiden uten å ruinere seg selv, så det kan jo være en løsning? Anonymkode: 400af...678 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå