Chocoholic Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Jeg har cystisk akne med ettefølgende hyperpigmentasjon, dette plager meg såpass at jeg veldig sjeldent går uten sminke. Jeg har alltid fått høre at det ikke er såååå ille, men det går likevel kraftig utover selvtilliten. Nå er jeg lei. Jeg tenker enten fruktsyrebehandling hos hudpleier ettersom alle skryter av dette, eller skal jeg gå rett til fastlegen og få noe på resept? Kan h*n i det hele tatt gi noe på resept som hjelper? Eller blir det et evig jag med henvisninger hit og dit?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Jeg syns du bør gå til hudlege som kan rådføre deg om fruktsyrebehandling eller reseptbelagte midler passer din hudtype best. En hudlege har mere peiling enn fastlegen, og kan også skrive ut nødvendige resepter. Var selv nylig hos hudlege for første gang i livet, selvom det kostet over tusen kroner og jeg fryktet jeg ikke ville få annet enn en konsultasjon, så fikk jeg utrolig mye ut av timen, og både behandling på samme time+gode råd+to resepter som jeg kan hente ut tre ganger (holder for 9 måneder) så jeg slipper å ha oppfølgingstimer for å "få noe gjort", slik man ofte må om man går til fastlege, som kanskje først ber deg gjøre ditten og datten, så komme tilbake, så prøve noe annet, så komme tilbake, så henvise deg til en annen osvosv Anonymkode: 2d172...265
Honesty Skrevet 31. desember 2015 #3 Skrevet 31. desember 2015 Cystiske kviser er nesten alltid forårsaket av hormoner, og da er det kun behandling med medikamenter på resept som kan bøte på den dypereliggende årsaken. Syrebehandling fungerer på overflaten ved at det øverste hudlaget eksfolieres, og selv om det speeder opp hastigheten huden fornyes med, fjerner det ikke årsaken til at de dype kvisene oppstår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå