Gå til innhold

Berlin for skeptikere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på jobbtur til Berlin igjen, har vært der flere ganger før og føler vi har sett alt som er å se. Alle museene, alle de store severdighetene fra guidebøkene. Har også vært på guidet vandring, og Trabant-safari. De store kjøpesentrene er også besøkt. Begynner å bli lei hele byen, for å være ærlig. Såklart et luksusproblem når reisen er betalt. Men har noen tips til ting utenom det vanlige man kan se og gjøre i sentrale Berlin? Har 1,5 dag, nok til å kjede seg, men ikke nok til de store utflukter.

Anonymkode: 2fb4d...f34

Skrevet

Hvor i byen ligger hotellet dere skal bo på? Hvis det ligger i sentrum vest (området rundt Ku'Damm og Bahnhof Zoo) forstår jeg godt at du er lei. Jeg elsker Berlin selv, har bodd der under studiene, og er der fortsatt minst 1-2 ganger pr år. Men akkurat området sentrum vest skyr jeg som pesten, nettopp fordi det er k-j-e-d-e-l-i-g. Det består omtrent kun av masse kjedebutikker, overprisede turistrestauranter og masse kontorbygninger. 

Poenget er at Berlin jo er så utrolig mye mer enn det! Selv foretrekker jeg områder som Prenzlauer Berg og Friedrichshain, spesielt sistnevnte synes jeg har utviklet seg til å bli helt fantastisk de siste ti årene (og går på mange måter Prenzlauer Berg en høy gang). Kreuzberg er også en fin bydel, litt i samme gate som de to jeg nevnte over, men området er ikke like stort. 

Jeg vet ikke helt hvilke ukedager dere skal være i Berlin, men på lørdager og søndager er det i hvert fall veldig koselige matmarkeder (lørdag) og loppemarkeder (søndag) i både Prenzlauer Berg og Friedrichshain. Ellers kan jo kanskje restauranten unsicht-Bar (google is du ikke har har om den) være noe for dere. Man spiser maten i stummende mørke. 

Hvis du sier litt mer om hvor dere skal bo og når på året du skal dit, kan jeg sikkert komme med enda flere og konkrete tips :)

Anonymkode: 0c5b1...9f3

Skrevet

Enig med innlegget ovenfor at Prenzlauer Berg og Friedrichschain er kule områder. Begge steder har små butikker og mange restauranter.

Anbefaler også et besøk på Monkey Bar eller restauranten der

http://www.25hours-hotels.com/de/bikini/restaurant/monkey-bar.html

Rett ved Kurfürstendamm, veldig kult sted med utsikt mot Tiergarten. Perfekt for lunsj i restauranten og så et glass eller flere i Monkey Bar til musikk fra dj og utsikt mens mørket faller på.

Anonymkode: 1c4b8...bf0

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke helt hvilke ukedager dere skal være i Berlin, men på lørdager og søndager er det i hvert fall veldig koselige matmarkeder (lørdag) og loppemarkeder (søndag) i både Prenzlauer Berg og Friedrichshain. Ellers kan jo kanskje restauranten unsicht-Bar (google is du ikke har har om den) være noe for dere. Man spiser maten i stummende mørke. 

Hvis du sier litt mer om hvor dere skal bo og når på året du skal dit, kan jeg sikkert komme med enda flere og konkrete tips :)

Anonymkode: 0c5b1...9f3

Spise i mørket hørtes i hvert fall annerledes ut :) Vi reiser i februar på en mandag og bor i Friedrichsstrasse. Tenkte på båttur, men ser ut som de fleste ikke går i februar.

Skrevet

Anbefaler unsicht-bar som nevnt over!😊

Skrevet
3 minutter siden, acna skrev:

Anbefaler unsicht-bar som nevnt over!😊

Bare så leit at man ikke finner noen gode bilder derfra :laugh: men kan være fint å slippe å se kollegene. :ph34r:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...