Gå til innhold

For oss som jobber i restaurant

Fremhevede innlegg

Skrevet

hva er det beste/løgneste historien dere har fra restaurant? 

Hadde en gjest som kom og klagde på regningen hans etter at han betalt. Jeg prøvde tydligvis å svindle han på penger, for en lunsj kan jo ikke komme opp i 300kr for en lunsjrett og en pils. Jo, det kan faktiskt det, når du spiser tartar av indrefilet av okse. Du spiste ikke en salat direkt.

Har et gammelt par som kommer innom til og fra som altid skal påpeke at de ska jammen ha gjesterabatt de! Javel. "Du kanskje ikke hvet hvilke vi er?", "Vi har alltid fått det!". Rart nok, så kan ingen forklare på jobben hvorfor de skal ha rabatt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil være med!

Jeg jobbet på restaurant i fem år som servitør. 

En av de "beste" historiene er om ei dame med LANGT rødt, krøllete hår, som nektet å betale for maten fordi hun fant et LANGT rødt, krøllete hår i maten. 

Jeg er blond. Den andre servitøren på jobb var blond. Alle på kjøkkenet hadde kort, mørkt hår. Ingen som jobbet der i det hele tatt hadde rødt hår. Det var helt tydelig hennes eget hår. 

Sjefen var av typen som ikke tolererte slikt fra gjestene. Hadde håret potensielt kommet fra en av oss som jobbet der hadde hun selvsagt fått ny mat eller sluppet å betale.  Men i dette tilfellet fikk hun beskjed om å betale, eller la være å komme tilbake. 

Hun betalte, og kom tilbake flere ganger. 

• Liker 1
Skrevet

hadde en dama som klaget på blåskjellene hennes, selvfølgelig etter at hu har spist opp alt utenom 3st. Hu sa det var så ekkelt at hu vær nød til å spytte det ut. Men så sporte jeg hvor hun har spyttet blåskjellene, siden det ikke lå noe utspyttet mat på tallerken, bordet, gulvet, taket ja.. Det kunde hu ikke svare på, men "Det var så EKKELT! Jeg bare måtte spytte det ut!". Sen blev hun sur fordi hun ikke fikk rabatt eller måtte betale i det hele tatt. Går ikke å lure meg ;) 

Sen kan man jo spørre seg selv hvorfor man tar enda en blåskjell, en etter en når den er såååå ekkel. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...