Gå til innhold

Ser man tynn eller for tynn ut på en bmi på 16,2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Emnet sier jo sitt. Jeg vet at det er undervektig, og at hvis man er undervektig er man "tynn". Men er man for tynn? Jeg vet jo at vi er så forskjellige at det blir feil å ha bmi som eneste indikator her, men jeg snakker sånn generelt. Jeg vil si at jeg er vanlig bygd, verken smalt eller bredt tror jeg. Jeg har brede skuldre da. Er det noen som har dette i bmi, hvordan ser du på deg selv og hvordan får du inntrykk av at andre ser på deg? Ser de kanskje på deg som slank, tynn eller at du ser syk ut eller kanskje du ser normal ut? Behøver det nødvendigvis å være dårlig for helsa? Kan det hende at jeg er tynnfeit? Altså at eneste grunnen til at jeg veier så lite er fordi jeg har liten muskelmasse og heller mye fett så man ser større ut? 

Anonymkode: 75364...9db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

16,2 er altfor lite. Søk hjelp.

Anonymkode: 7c59c...e8b

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på alderen din og hva du spiser. Som 14-åring hadde jeg vel lignende BMI da jeg strakk meg i høyden før jeg fikk former. Noen er kanskje så naturlig tynne som voksne, men det er veldig uvanlig å veie så lite om du får i deg nok næring. Har du spiseforstyrrelser så er det en helt annen issue. Da bør du søke hjelp asap.

Anonymkode: 6bbef...7d9

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg ser ikke forskjell på kroppen min da jeg veide 41 og nå som jeg veier 50. De stramme jeansene passer enda. Har sikkert lagt på meg litt i form av muskler også. 

Se på Iselin fra Paradise Hotel. Hun er 156 og veide 41 kg her, altså 16,8 i BMI. Dette er ikke anoreksi-tynn.

Bilde med opphavsrettighet er fjernet. Mynona, mod.

Endret av Mynona
Skrevet (endret)

Med forbehold om at du er over pubertetsalder, dvs 16+, og ikke driver med bodyfitness, så er 16,2 bmi alt for lite, og du kan umulig være "tynnfeit". Om du føler det, er det eventuelt bare noe som sitter i ditt hode. Når man veier så lite som en bmi på 16,2 tilsier, så vil beina i kroppen virke mer fremtredende enn hos andre der de er mer skjult bak fettvev og muskelmasse. Om jeg var deg ville jeg søkt hjelp hos lege eller andre, for å ha så lav bmi er overhode ikke sunt for kroppen.

Endret av Arth88
  • Liker 1
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Spørs på din alder og høyde. Dessuten telles ikke muskler med i BMI kalkulatoren. Selv har jeg 18 i BMI (sies at det er undervektig), men jeg er 17 og kroppen min ser helt normal ut.

Skrevet

Ts: Jeg er 17 år. kroppen min ser sikkert helt normal ut den og. Har  bare fått inntrykk av at folk mistenker ting om meg siden jeg har gått ned litt. Har ikke gått ned mye. Men jeg er også veldg paranoid, og det kan jo hende det er noe annet med meg som er unomalr og artig og snakke om. 

Anonymkode: 75364...9db

Skrevet

Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med  Rådgivning Om Spiseforstyrrelser.. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Lykke til,

Mynona, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...