AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Jeg skal i bryllup i utlandet nå i vinter. Jeg må ut med ca 5000kr for reise og opphold, i tillegg kommer utgifter som mat og transport de dagene jeg må være der. Jeg tenker derfor at gaven må være mer symbolsk, og ikke noe særlig dyr. Brudeparet vet godt at både jeg og andre må reise langt og bruke en del penger. De vet også at jeg er student. De har ikke nevnt noe som "men gaven er at dere kommer i bryllupet"-snakk. Noe jeg egentlig synes er merkelig. Jeg ville selv ikke forventet gaver når folk kommer langveisfra og må bruke mye penger for å kunne delta. Anonymkode: 72fda...2fb
Tanuki Skrevet 1. januar 2016 #2 Skrevet 1. januar 2016 Ville gitt noe veldig symbolsk ja, type ...et fint bilde av paret i en ramme eller noe slik, kommer vel ogsaa an paa hvor godt du kjenner dem.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #3 Skrevet 3. januar 2016 Utland eller innland. Er vel ingen forskjell på det så lenge man må reise dit med fly og ha kostander til opphold osv. Ofte er det til og med billigere å reise til utlandet enn innenlands. Vi var i bryllup i år og måtte fly 2 timer innenlands og bo på dyrt hotell (eneste i nærheten). Kom på mye mer enn en helg i paris ihvertfall. Gjestene fikk bryllupsgave som normalt. Anonymkode: db81a...b80 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #4 Skrevet 3. januar 2016 Jeg synes det skal være valgfritt om gjestene vil gi gave når bryllupet er i utlandet. Gi et fint kort hvis det ikke føles riktig med gave. Da vi giftet oss utenlands, presiserte vi på forhånd at gave overhodet ikke var nødvendig, fordi vi synes det var gave nok at folk ville bruke tid og penger på å feire sammen med oss. Anonymkode: 6ec02...12f 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #5 Skrevet 3. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det skal være valgfritt om gjestene vil gi gave når bryllupet er i utlandet. Gi et fint kort hvis det ikke føles riktig med gave. Da vi giftet oss utenlands, presiserte vi på forhånd at gave overhodet ikke var nødvendig, fordi vi synes det var gave nok at folk ville bruke tid og penger på å feire sammen med oss. Anonymkode: 6ec02...12f Men gjelder ikke dette alle bryllup uansett hvor de holdes? Reise er vel reise. Som sagt noen ganger også dyrere innenlands. Forstår ikke hvorfor det skal være egne regler hvis man flyr andre steder? Anonymkode: db81a...b80 1
Gjest morhjertegod Skrevet 3. januar 2016 #6 Skrevet 3. januar 2016 De bryllupene vi har vært i utlandet, har de gitt beskjed om de ikke forventer gaver, men viktigere at folk vil komme. Vi har aldri opplevd at brudeparet ikke har betalt noe av gildet, som en natt på hotell eller flybilett for sine gjester.
Ruccula Skrevet 3. januar 2016 #7 Skrevet 3. januar 2016 Vi hadde stort flott bryllup i utlandet i sommer Vi ønsket oss selvfølgelig ingen ting og det ga vi beskjed om. Vi fikk symbolske gaver av noen, et dikt, et fint kort, en flaske champagne osv...
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #8 Skrevet 3. januar 2016 Ved dyre reiser, opphold og når jeg har måtte ta med egen mat til middagen, får de bare kort. Anonymkode: 08264...3db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå