AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Kunne tenke meg å høre andre synspunkter på dette temaet. 2. juledag hadde naboen over meg vorspiel og nachspiel hos seg. Evt. bare lang fest hvor bråket forsvant mellom 23.00 og 02.30-ish. Egentlig er det ikke veldig lytt her, og jeg hører sjelden plagsomt bråk ovenifra. Tror egentlig jeg har en relativt høy terskel for å irritere meg over slikt. Men denne kvelden holdt de det gående til ca. 05.00 om natten med høy musikk. Det var ikke slik at jeg hørte tydelig hvilken sang som ble spilt, men var noe teknogreier og en høy bassdunkelyd som var klar og tydelig hele veien. Såpass høy at jeg ikke hadde sjans til å tune den ut, og fikk derfor ikke sove før festingen var avsluttet. Der og da vurderte jeg seriøst å ringe politiet (selv om jeg vet at det er høyst usikkert at det hadde blitt noen reaksjon derfra). Men var veldig usikker på når det egentlig er "greit" å ringe dem. Vet jeg kunne gått opp og banket på, men dette er en kar jeg ikke kjenner, og som jeg har mistanker om at hvertfall er i omgangskrets med folk i narkotikamiljøet. Og uansett så tenker jeg at når det er såpass høy dunkemusikk så seint, så har man ikke noen plikt til "goodwill" ved å selv be om at de skrur ned for å være "snill" å ikke involvere politiet. Hadde det vært tidligere på kvelden, eller noen mer harmløse tenåringer kunne det gjerne stilt seg annerledes, men her var jeg rett og slett ikke komfortabel med det. Har jo også hørt historier om folk som har fått juling og til og med blitt drept i slike situasjoner fordi folk er aggressive i fylla. Derfor lurer jeg litt på hva dere andre tenker om dette, og hvor dere selv tenker grensen går for når det er greit å ringe politiet. Anonymkode: 44987...830
Gjest Blondie65 Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Kl 23:01. Nattero skal respekteres. Om politiet gjør noe med det er en helt annen sak. Å holde det gående til kl 05:00 er uansett helt uakseptabelt. Dette hadde jeg rapportert til styret.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #3 Skrevet 30. desember 2015 Hvor mange ganger har dette skjedd? Har de fest hver helg? Er du en angiver? Anonymkode: 4ffd4...94c
Gjest Blondie65 Skrevet 30. desember 2015 #4 Skrevet 30. desember 2015 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange ganger har dette skjedd? Har de fest hver helg? Er du en angiver? Anonymkode: 4ffd4...94c Dersom man bor i en bolig der det er husordensregler og generell regel for ro kl 23, er det også normal høflighet å varsle sine naboer om at en kommer til å ha fest og hvordan en kan nås dersom festen forstyrrer naboene. Det virker ikke som TS' nabo varslet om festen. Min eerfaring er dessverre at personer som fester til sjenanse for sine naboer til kl fem om morgenen neppe gjør dette bare en gsng. Man er ingen angiver fordi om man sier fra til rette instanser om bråket slik at personer uten forståelse for sine naboer kan bli korrigert eller kastet ut så tidlig som mulig.
nordpedant Skrevet 30. desember 2015 #5 Skrevet 30. desember 2015 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange ganger har dette skjedd? Har de fest hver helg? Er du en angiver? Anonymkode: 4ffd4...94c Angiver? Så lenge de avslutter bråket blir de ikke engang straffet. Det er et stykke til Judas..
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #6 Skrevet 30. desember 2015 Jeg ringte en gang politiet da jeg bodde på hybel 3 etasjer over en bar. De hadde "uteplass" i bakgården under vinduet mitt, men dersom lyden kom gjennom selve bygget og ikke utenfra og inn gjennom mitt vindu, så kunne de ikke gjøre noe. Anonymkode: 3c10e...d52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå