Gå til innhold

Stebarna har endelig dratt til mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at de har vert hos oss i fire uker.. Ja, det er stygt å skrive, men etter fire ganske hektiske uker med førjulstid og jul, med kaos med rotete hus, skal jeg ikke legge skjul på at å få sendt eget barn i barnehagen, vasket huset og fått "kontrollen" tilbake var deilig. Jeg digger stebarna mine altså, vi er gode venner og har det godt sammen, og med en mor som har de langt mindre enn hun burde(etter avtale), så har vi det ganske greit sammen siden vi får såppass mye tid sammen. 

men, uansett.. Jeg vasket huset, sendte samboer på kompiskveld og lente meg tilbake i sofaen før jeg kom på at en røyk for å "feire" "friheten" lhadde vert godt.(tar meg en røyk en sjelden gang i sosialt lag eller i slike settinger).

i det jeg tente røyken, hørte jeg en bil som kom oppover veien og stumpen den raskt, før jeg gikk fort inn. 

Og DER, sto begge barna med hver sitt pakk, og sa de skulle sove hos oss i natt, fordi mor skulle på jobb i morgen tidlig. Verken jeg eller far har fått beskjed om dette, og mor bare kjørte sin vei.

i tillegg begynte minstejenta på 11 og kommentere røyklukten og at jeg var ekkel som røykte.. Slag i trynet, da jeg faktisk trodde jeg skulle få være alene EN kveld.. 

Ja, sånn er det å ha barn, kommer mange til å skrive nå.. Men hva med mor?? Ikke svarer hun på telefonen når jeg og samboer ringer heller..  Dette har skjedd flere ganger, men denne gangen var det ekstra irriterende, da hun har hatt barna en natt på fire uker, før hun "slengte" de til oss igjen..  

Jeg er spent på resten av året.. 

*frustrasjon*

Anonymkode: 9e8e2...0d7

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

For en mor. Barn er ikke postpakker. Bra du tar godt imot de da. :)

Skrevet
1 minutt siden, TalithaG skrev:

Signerer 

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, TalithaG skrev:

Ja! Helt utrolig! 

Men nå har samboer endelig skjønt at vi må ta i ett tak og ta opp igjen barnefordelingen. Det er feil at barna skal være hos oss 90% (har 50\50 deling) mens hun sitter med halve ansvaret på papiret..

• Liker 4
Skrevet

Uff da, ugrei kommunikasjon på mora deres.

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter at de har vert hos oss i fire uker.. Ja, det er stygt å skrive, men etter fire ganske hektiske uker med førjulstid og jul, med kaos med rotete hus, skal jeg ikke legge skjul på at å få sendt eget barn i barnehagen, vasket huset og fått "kontrollen" tilbake var deilig. Jeg digger stebarna mine altså, vi er gode venner og har det godt sammen, og med en mor som har de langt mindre enn hun burde(etter avtale), så har vi det ganske greit sammen siden vi får såppass mye tid sammen. 

men, uansett.. Jeg vasket huset, sendte samboer på kompiskveld og lente meg tilbake i sofaen før jeg kom på at en røyk for å "feire" "friheten" lhadde vert godt.(tar meg en røyk en sjelden gang i sosialt lag eller i slike settinger).

i det jeg tente røyken, hørte jeg en bil som kom oppover veien og stumpen den raskt, før jeg gikk fort inn. 

Og DER, sto begge barna med hver sitt pakk, og sa de skulle sove hos oss i natt, fordi mor skulle på jobb i morgen tidlig. Verken jeg eller far har fått beskjed om dette, og mor bare kjørte sin vei.

i tillegg begynte minstejenta på 11 og kommentere røyklukten og at jeg var ekkel som røykte.. Slag i trynet, da jeg faktisk trodde jeg skulle få være alene EN kveld.. 

Ja, sånn er det å ha barn, kommer mange til å skrive nå.. Men hva med mor?? Ikke svarer hun på telefonen når jeg og samboer ringer heller..  Dette har skjedd flere ganger, men denne gangen var det ekstra irriterende, da hun har hatt barna en natt på fire uker, før hun "slengte" de til oss igjen..  

Jeg er spent på resten av året.. 

*frustrasjon*

Hvorfor røyker du? Røyk og snus er utrolig ekkelt 😠☹️😒

Anonymkode: 5bf2e...3df

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor røyker du? Røyk og snus er utrolig ekkelt 😠☹️😒

Anonymkode: 5bf2e...3df

Uvesentlig.. Men røyken var en del av historien her, så greit..

Jeg har røykt fast tidligere, har sluttet. Men tar meg en røyk i ny og ne.. Sånn ca. En pakke i kvartalet..  Så det får bare være ekkelt for de som syns det. Jeg er voksen og tar egne valg! Jeg driver ikke med dop, og drikker ikke alkohol når barna er til stede.. 

• Liker 26
Skrevet

Har ikke du tusen tråder her inne? Mulig jeg blander deg med en annen, men hvis ikke er det rimelig tydelig at det er nytteløst å stille forventninger om normal, ansvarlig foreldreoppførsel fra den kvinnen.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Jeg har et barn som er ca 10% hos faren sin og jeg hadde blitt ganske skuffa selv om han plutselig kom hjem med ham når jeg endelig skulle ha en kveld alene. Det er faktisk helt lov.

Anonymkode: 97316...db4

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner deg godt. Jeg har et barn som er ca 10% hos faren sin og jeg hadde blitt ganske skuffa selv om han plutselig kom hjem med ham når jeg endelig skulle ha en kveld alene. Det er faktisk helt lov.

Anonymkode: 97316...db4

10%? Håper du mener 100%?

Med 10% så skal man bare være glad for ekstra tid...

Skrevet

Man kan ikke bare sende barna til dere slik. Kanskje var hun nødt å komme på jobb selv om det ikke var planlagt. Men da tar man en telefon i det minste og forklarer situasjonen. For den del kunne dere ha invitert venner til dere, ikke skulle vært hjemme osv. Så forresten moren at du åpnet døren før hun kjørte avgårde? 

Skrevet

Hva om du ikke hadde vært hjemme? Hvor skulle barna gjort av seg da? 

• Liker 6
Skrevet

For en forferdelig uansvarlig mor! Her må dere virkelig sette foten ned! Ta kontakt med familievernkontoret. 

Foresten, skal ikke hun betale barnebidrag når dere har ungene 90%??

• Liker 4
Skrevet
55 minutter siden, MapleSirup skrev:

10%? Håper du mener 100%?

Med 10% så skal man bare være glad for ekstra tid...

Det er vel skrevet av en mor.

• Liker 3
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Sånn er barn, de kommenterer røyklukt. Vi har en mor i barnehagen som røyker og hun får virkelig gjennomgå i perioder. Blant annet fordi de har plukket opp at det er farlig og ikke bra for kroppen. 

Men moren her virker ikke helt A4. Godt at dere passer på og barna kommer til å huske hvem som var der og hvem som ikke var der når de blir eldre 

Skrevet
2 timer siden, Luckiness skrev:

Man kan ikke bare sende barna til dere slik. Kanskje var hun nødt å komme på jobb selv om det ikke var planlagt. Men da tar man en telefon i det minste og forklarer situasjonen. For den del kunne dere ha invitert venner til dere, ikke skulle vært hjemme osv. Så forresten moren at du åpnet døren før hun kjørte avgårde? 

Jeg åpnet ikke døren for barna, men dro inn i full fart da jeg hørte bilen kom. Morn så sikkert at bilen min sto der, og regnet med at vi var hjemme, siden vi har fellesbarn også..  Men tenk om vi ikke var hjemme, ja.. Hva om vi for eksempel var reist bort.. 

• Liker 1
Skrevet

Enda godt barna har en så flott far og stemor som stiller opp for dem når mor ikke tar seg bryet! All ære til dere TS! Skjønner godt at dette var frustrerende! 

• Liker 7
Skrevet

All ære til dere som passer godt på barna! Skjønner frustrasjonen din. En alenekveld er gull verdt, og når den plutselig blir avbrutt så blir man litt sånn, ja...du skjønner nok.

Godt dere skal gjøre noe med samværene. Håper fremtidig kommunikasjon blir bedre for moren og mellom alle sammen egentlig, og at dette ordner seg på et vis. Håper det går bra med barna. Det kan ikke være bra for dem å ha det sånn. Kanskje moren heller burde gitt far 100 % omsorg. At de bor hos far 100 % og mor kan ta kontakt når hun ønsker samvær? Det er noen som gjør det på den måten også. Slå hardt ned på uventet hendelser som lett kunne ordnes opp i..sånn som denne hendelsen, der det manglet kommunikasjon og tenking..

Grøsser ved tanken på om "hva om ingen var hjemme", og barna ble satt ut i kulda. Satt ut er ille nok uansett årstid! Så deretter drar mor. Selv en på 7 år (om jeg ikke husker feil nå), vet nok kanskje ikke helt hva han/hun skal gjøre i en sånn situasjon, og i tillegg med lillesøster/lillebror ved sin side. Uff, grøss. 

Dere burde ta en alvorsprat med henne. Når barna er i barnehage/skole, kan dere dra hjem til henne, en dag du/dere vet hun er hjemme. Ta med hjembakst eller noe om det er typisk deg. Sett dere ned og ta en alvorsprat. Kanskje det hun trenger er en oppvekker? Kanskje det med stemor er vanskelig for henne? At hun da reagerer som hun gjør? Ikke vet jeg. Men dere burde prate sammen, og la henne få høre det. På en voksen og ordentlig måte. 

Dette var nok ikke til hjelp, men litt skryt fortjener dere..
Du er stemor av gull! Flott far og stemor!! :) 

• Liker 2
Skrevet

Har ikke barn selv, men forstår jo godt at du gleder deg når du endelig skal få en kveld alene. Synes det er topp at du har et fint forhold med stebarna dine og tar de imot. Og helt topp at du og barnefaren vil ordne opp så det blir riktig på papiret. Håper dere får snakka litt vett i huset på barnemoren og så hun forstår at hun ikke bare kan forvente at dere er tilgjengelige døgnet rundt når det ikke er avtalt. 

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg åpnet ikke døren for barna, men dro inn i full fart da jeg hørte bilen kom. Morn så sikkert at bilen min sto der, og regnet med at vi var hjemme, siden vi har fellesbarn også..  Men tenk om vi ikke var hjemme, ja.. Hva om vi for eksempel var reist bort.. 

Det går bare ikke an! :opplyser: 
Logisk sett, i mitt hode hvertfall, så forsøker man først å høre med sin egen familie/venner barna kjenner om de kan passe de gangene man blir opptatt når man har samvær. Og om det ikke går, så hører man pent med eksen eller evt. stemor/stefar om de har sjans. Nå er det en gang slik at en del foreldre ikke bor sammen, og det er selvfølgelig kjedelig. Men når man først har barna på sine samværsdager så må man ta ansvar for dem. Ikke bare lempe dem hjemme hos far fordi man plutselig må på jobb. Man må nesten bare tilpasse seg tilværelsen. Og i det minste forhøre seg på forhånd om det passer å bytte litt på dager eller få hjelp om noe oppstår. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...