anneira Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Hei nå har jeg ikke trent på noen måneder annet enn at jeg har gått noen korte turer i uka. Jeg har pleid å være aktiv - løpt og sykla en del. Ejeg prøver å ikke ha for mye fokus på utseende osv, men syns det er vanskelig å unngå også ;p selvom jeg veier det samme nå som for noen måneder siden da jeg trente mer, så har jeg mer magefett. Vil det gå bort når jeg begynner å løpe og sykle mer igjen? Styrketrening er ikke noe for meg. Kan jeg bli "fit" uten styrketrening? Jeg prøver å være fornøyd med det jeg får til. Et par løpeturer og/eller sykkelturer + et par gåturer i uka pluss et Sundt kosthold er vel over gjennomsnittet uansett... Prøver å føle meg god nok ;p men hovedspørsmålet egentlig er vel her om jeg vil bli kvitt magefettet bare ved å løpe/sykle litt mer... evt hva annet som skal til. Utenom styrketrening
anneira Skrevet 29. desember 2015 Forfatter #2 Skrevet 29. desember 2015 PS: når jeg sier "fit" så mener jeg ikke som i synlige, markerte muskler, bare ikke dvask. Får litt inntrykk av det jeg leser her at man kan bli dvask av å ikke trene styrke...
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #3 Skrevet 30. desember 2015 Løping og sykling strammer opp rompe og bein. For å stramme opp overkroppen må du trene styrke. Om du mister fett eller ikke kommer ann på om du spiser mer enn du forbrenner eller ikke. Dersom vekten er rimelig stabil og du begynner å bevege deg mer vil du miste fett. Anonymkode: f191d...24a
Gjest Runforit Skrevet 30. desember 2015 #4 Skrevet 30. desember 2015 Jeg driver kun med løping og er stram og fast i fisken. Vil tro gener også vil spille inn på hvordan kroppen ser ut med tanke på de forskjellige treningstypene. Det som avgjør on du ser fast ut er fordelingen av muskler og fett.
anneira Skrevet 30. desember 2015 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2015 Jeg kan se litt fit ut bortsett fra at jeg var temmelig lubben for noen år tilbake. Nå ligger vekta på 60-65 - går opp og ned, men iver lang tid. Bare lurte på det med magefettet.. Syns det er så rart at jeg plutselig har fått mage som en bolledeig selvom keg veier 62 kg nå... Lirte på om det kan hjelpe med kun kardio. Kanskje kostholdet kan ha en del å si for hvor fettet legger seg..?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #6 Skrevet 30. desember 2015 Plasseringen av fettet er genetisk betinget. Kostholdet betyr mest når det gjelder vektnedgang. Anonymkode: f191d...24a
anneira Skrevet 30. desember 2015 Forfatter #7 Skrevet 30. desember 2015 Betyr kostholdet også HVOR på kroppen fettet legger seg?
anneira Skrevet 30. desember 2015 Forfatter #8 Skrevet 30. desember 2015 Noen tips for hvordan bli kvitt bollemagen min mtp kosthold, og trening som ikke er styrke?
Gjest Plastic Heart Skrevet 30. desember 2015 #9 Skrevet 30. desember 2015 Det er gjennom kostholdet og å forbruke energi (som jo kondisjonstrening duger bra til) at man går ned i fettprosent, og å punktslanke seg går ikke - skal du ned i fettprosent på magen, må du ned i fettprosent på hele kroppen. Husk imidlertid på at en veldig lav fettprosent ikke er spesielt sunt, særlig ikke hos kvinner! Det er også verdt en tanke at man ikke former kroppen ved å gå ned i fettprosent - du blir bare en mindre versjon av deg selv. Om fettet ditt legger seg på magen, kommer det fortsatt til å gjøre det selv om det ikke er like mye å ta av. Oppblåsthet og vannvekt er imidlertid også noe du bør ta med i beregningen, da dette typisk er ting som viser seg godt på mageområdet. Mye raske karbohydrater og sukker er ofte syndere her, og jeg vet at mange har opplevd å få smalere midje/mindre "kulemage" av å kutte ned på karbohydratene til fordel for sunt fett. Det kan være verdt et forsøk, men husk bare på at det er veldig lett å falle inn i dårlige spor når det gjelder å fokusere mye på kosthold og trening, særlig i et såpass kroppsfiksert samfunn som det vi har i dag! Det er viktig å ta et steg tilbake i blant og tenke over hvorfor man gjør som man gjør, og om det egentlig er nødvendig og/eller bra for deg. Det er vel og bra å ville spise sunt og være aktiv, men det er også viktig å ha det bra med seg selv!
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #10 Skrevet 31. desember 2015 Den 29.12.2015 at 22.41, anneira skrev: men hovedspørsmålet egentlig er vel her om jeg vil bli kvitt magefettet bare ved å løpe/sykle litt mer... evt hva annet som skal til. Utenom styrketrening Jeg vet ikke hva du mener med styrketrenning, men mange opplever at de får mindre mage ved å trene kjernemuskulatur. Det er vårt indre korsett, og når det strammes blir magen mindre utstående. Kjernemuskulatur kan du enkelt trene på gulvet hjemme, det er bare noen enkle øvelser som skal til, det kreves ikke noe utstyr, men du må gjøre øvelsene jevnlig. Men ut over dette er kondisjonstrening en fin måte å få lavere fettprosent på. Anonymkode: 4e45a...0fb
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #11 Skrevet 31. desember 2015 19 timer siden, anneira skrev: Betyr kostholdet også HVOR på kroppen fettet legger seg? Nei Anonymkode: f191d...24a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #12 Skrevet 31. desember 2015 19 timer siden, anneira skrev: Noen tips for hvordan bli kvitt bollemagen min mtp kosthold, og trening som ikke er styrke? Det enkle, men også vanskelige svaret er å spise mindre enn du forbrenner. Beveg deg mer på daglig basis. Anonymkode: f191d...24a
anneira Skrevet 9. januar 2016 Forfatter #13 Skrevet 9. januar 2016 Men, vet dere hva det kan komme av at jeg plutselig har bollemage til tross for at jeg veier det samme?
mann_oslo_41 Skrevet 9. januar 2016 #14 Skrevet 9. januar 2016 Den 30. desember 2015 at 23.06, Plastic Heart skrev: Det er gjennom kostholdet og å forbruke energi (som jo kondisjonstrening duger bra til) at man går ned i fettprosent, og å punktslanke seg går ikke - skal du ned i fettprosent på magen, må du ned i fettprosent på hele kroppen. Husk imidlertid på at en veldig lav fettprosent ikke er spesielt sunt, særlig ikke hos kvinner! Det er også verdt en tanke at man ikke former kroppen ved å gå ned i fettprosent - du blir bare en mindre versjon av deg selv. Om fettet ditt legger seg på magen, kommer det fortsatt til å gjøre det selv om det ikke er like mye å ta av. Oppblåsthet og vannvekt er imidlertid også noe du bør ta med i beregningen, da dette typisk er ting som viser seg godt på mageområdet. Mye raske karbohydrater og sukker er ofte syndere her, og jeg vet at mange har opplevd å få smalere midje/mindre "kulemage" av å kutte ned på karbohydratene til fordel for sunt fett. Det kan være verdt et forsøk, men husk bare på at det er veldig lett å falle inn i dårlige spor når det gjelder å fokusere mye på kosthold og trening, særlig i et såpass kroppsfiksert samfunn som det vi har i dag! Det er viktig å ta et steg tilbake i blant og tenke over hvorfor man gjør som man gjør, og om det egentlig er nødvendig og/eller bra for deg. Det er vel og bra å ville spise sunt og være aktiv, men det er også viktig å ha det bra med seg selv! Her fikk du noen gode tips. Alkohol øker østrogen nivået ditt, som også øker effekten av 'ekstra rundt magen'. Styrketrening vil øke testosteron nivå, og har en ekstra effekt her utover musklene du får. Lite alkohol, lite karbohydrater, litt styrketrening, litt kondisjon og masse grønnsaker så er du der. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå