AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 sambo I sambo m1 (fra sp.) avkom av en indianer og en svart person (ofte brukt nedsettende) sambosambu II sam|bo a3; el II sam|bu a3 (avsam-) om planter: som har hann- og hunnblomster på samme plante Anonymkode: 80541...e91 7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Skikkelig irriterende når folk ikke tar seg tid til å skrive samboer. Det er bare to ekstra bokstaver liksom.. Anonymkode: 0fffd...552 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Takk, det var et hjelpsomt svar. Du klarte ikke å legge velviljen til og se at "sambo" var en forkortelse for "samboer"? Anonymkode: 2c45a...30a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #4 Skrevet 31. desember 2015 Skal vi arrangere fakkeltog? Anonymkode: a7c89...445
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 Blæh. Nettopp. Evt. høres det ut som om de snakker om sambo vs. særbo. Om det går an. Burde ikke være så vanskelig å skrive hele ordet? Er som å skrive "mine foreld og mine søsk". Er du så lat så forkort da i det minste på ordentlig vis, og ikke med to - 2 - bokstaver! Anonymkode: 8fbf3...e2b 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #6 Skrevet 8. januar 2016 Den 6. januar 2016 at 3.35, AnonymBruker skrev: Blæh. Nettopp. Evt. høres det ut som om de snakker om sambo vs. særbo. Om det går an. Burde ikke være så vanskelig å skrive hele ordet? Er som å skrive "mine foreld og mine søsk". Er du så lat så forkort da i det minste på ordentlig vis, og ikke med to - 2 - bokstaver! Anonymkode: 8fbf3...e2b Er det så vanskelig å skrive "eventuelt"? Jeg bruker ikke ordet "sambo" selv. Men syns det er litt morsomt at noen klager på en forkortelse men bruker forkortelser selv. hvem er det som bestemmer hvilke forkortelser som er greit eller ikke? Du? Anonymkode: a7c89...445
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #7 Skrevet 8. januar 2016 Å klage på ordet "sambo" er virkelig innenfor. Det er ikke en forkortelse. Anonymkode: 7b39a...4b7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #8 Skrevet 8. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det så vanskelig å skrive "eventuelt"? Jeg bruker ikke ordet "sambo" selv. Men syns det er litt morsomt at noen klager på en forkortelse men bruker forkortelser selv. hvem er det som bestemmer hvilke forkortelser som er greit eller ikke? Du? Anonymkode: a7c89...445 Enkelte forkortelser er jo faktisk en del av den norske ordboka og der kan jeg i hvertfall ikke huske å ha sett "sambo". Anonymkode: 4b0b4...0ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå