Gå til innhold

Kattungen har kastet opp skum to ganger den siste uken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kattungen på 7 måneder har kastet opp noe jeg best kan beskrive som vannaktig skum. Det har skjedd to ganger den siste uken med 3 dagers mellomrom. Den har normal matlyst og er høyt og lavt, virker ikke slapp med andre ord. Jeg hadde selvsagt ringt dyrlegen hvis den hadde virket slapp, men jeg lurer på om noen av dere katteeiere har opplevd sånn type oppkast jeg beskriver? Jeg er vant til at katteoppkast enten er litt tjukt med mat i eller rett og slett hårballer. Vannaktig skum kjenner jeg ikke til :klo:

Håper ikke det er varsel på at noe er riv ruskende galt med den lille :sukk: 

Håper noen kan berolige meg :smilyblomst:

Anonymkode: bb4ff...150

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være kattungens første forsøk på hårball. Hvis hårballen "sitter fast" kan alle katter kaste opp sånn skumaktig slim uten at det kommer noe annet. Som regel får de løsnet hårballen i løpet av et par dager, men det kan i alle tilfeller lønne seg å gi pus kattemalt om det ryr på. Gamlepus her hos oss hoster alltid opp masse slim sammen med hårballene sine, og minstemann hadde noen ganske lekre hårball-løse runder da han skulle ha opp sin første hårball.

Skulle det mot formodning ikke dukke opp en slimete hårball i løpet av det neste døgnet, ville jeg for øvrig ringt eller tatt turen til veterinær for sikkerhets skyld, da det kan være noe annet som har satt seg fast i systemet, særlig om du har en sånn altetende kattunge som vi hadde i minstemann.

Skrevet
4 timer siden, Minya skrev:

Det kan være kattungens første forsøk på hårball. Hvis hårballen "sitter fast" kan alle katter kaste opp sånn skumaktig slim uten at det kommer noe annet. Som regel får de løsnet hårballen i løpet av et par dager, men det kan i alle tilfeller lønne seg å gi pus kattemalt om det ryr på. Gamlepus her hos oss hoster alltid opp masse slim sammen med hårballene sine, og minstemann hadde noen ganske lekre hårball-løse runder da han skulle ha opp sin første hårball.

Skulle det mot formodning ikke dukke opp en slimete hårball i løpet av det neste døgnet, ville jeg for øvrig ringt eller tatt turen til veterinær for sikkerhets skyld, da det kan være noe annet som har satt seg fast i systemet, særlig om du har en sånn altetende kattunge som vi hadde i minstemann.

Takk Minya :takke: Jeg skal kjøpe kattemalt i dag :jepp: 

Anonymkode: bb4ff...150

Skrevet

Kan være alt i fra hårball, orm, eller at katten har spist noe den ikke tåler. Her er det alltid orm hvis kattene kaster opp flere ganger i uka. Oppkast med skum er ikke uvanlig :)

Håper det ordner seg med ''trikset'' til Minya.

Anonymkode: 02a24...9b7

Skrevet

Katten min har kastet opp skum når han har spist gress (som er "naturens eget brekkmiddel"). Da kommer det gjerne en hårball en dag eller to senere.

Anonymkode: 8e7e2...e81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...