Gå til innhold

Hvor ofte er dere sammen med foreldrene/svigerforeldrene dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hvor ofte andre ser sine foreldre/svigerforeldre?

Si gjerne om dere bor samme sted og om dere har barn.

Jeg selv:

Har ett barn, familien vår er sammen med foreldrene mine tre-fire ganger i året, men snakkes over telefon rundt to-tre ganger i måneden. Foreldrene mine bor på andre siden av landet. Vi ser svigers kanskje en til to ganger i måneden. Vi bor ca 10 min gangavstand unna svigers.

Anonymkode: 65eda...c06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ett barn. Ser mine foreldre i gjennomsnitt 1-2 ganger per uke. Ser svigers ca 1 gang i mnd. Skulle gjerne sett svigers like ofte som vi ser mine foreldre, men de driver en ganske stor bedrift og jobber mye mer enn normalt. 

Vi bor alle ca 10 min fra hverandre. 

Skrevet

Vi har ikke barn.

Svigers bor i samme by. Ser svigers ca en gang pr uke. Nå er svigermor kreftsyk, så det har noe med saken å gjøre. Vi overnatter der ca 1 -2 g pr. Mnd. 

Mine foreldre bor en lang biltur unna. Blir å besøke de noen ganger i året. Vi ringes ca en gang i uken. 

Skrevet

Ser min far ca 2-3 ggr per år, ett besök där på några dagar och sedan 1-2-3 tillfällen han är och jobbar i min stad. Bor 50 mil bort men enkelt att resa

min mor med sambo, kanske en gång var eller varannan månad. Ska faktiskt på middag där i morgon, första gången på flera år som vi ska dit utan att det är födelsedagsfirande med massa folk. Bor 15 min med bil

svigers 1-2 ggr per år. Det är 100 mil dit men då syns vi i flera dagar åt gången.

Skrevet

Spiser søndagsmiddag hos svigers hver uke og ser min mor hver lørdag, min far bor på andre siden av landet så han ser vi ca 4 ganger i året. Har barn og bor 5 min fra svigers og 20 min fra mamma. 

Anonymkode: fe8c9...66f

Skrevet

Jeg er hos/sammen med mamma alt fra to til seks/syv(sjeldent) ganger i uka. Hun bor noen hundre meter unna meg. Har ingen barn.

Skrevet

Jeg har to barn under 3 år og er så heldig at min mor og hennes samboer bor 400 meter unna. Så mamma hjelper meg så og si hver dag med ett eller annet. Det kan være henting/levering i bhg, trilletur med babyen, satt mye barnevakt nå før jul for eks så jeg kunne handle julegaver mens minsten duppet.

Svigers bor 3,5 km unna og de stikker innom iallfall 2 ggr i uka.  De kommer aldri samtidig, får nesten alltid middag her de gangene de kommer. Svigerfar er ganske hjelpsom, har vært litt på trilleturer og hent eldste i bhg noen ganger, mens svigermor kommer innom for å ha barna fanget og kose og se barne-tv sammen med eldste. Hun har vel hatt en trilletur hun også, tror jeg... (Eller var det med første da han var baby..?)

Pappa og hans samboer bor 4 km unna. De har nok med seg selv, mye helseproblemer både på han og henne, så de ser vi når det er bursdager eller farsdag eller jul, stort sett.

Kjæresten/barnas far pendler i jobben sin, så jeg er mye alene med småttisene. Derfor er jeg glad for all hjelp jeg kan få av mamma/svigers.

Anonymkode: 66bb9...364

Skrevet

Har ikke barn, ser svigers ca 2-4 ganger i året, spørs hvor ofte de kommer på besøk.

Anonymkode: 2da03...315

Skrevet

To barn. Mine foreldre bor en kort kjøretur unna. Vi ser dem minst en gang i uka. Ofte henter mamma dem i barnehagen eller ber om å få ha dem en dag. Svigers bor noen timer unna. Vi er der 2-4 ganger i året og en sjelden gang er de hos oss. Ikke for å besøke oss, men hvis de har et ærend i byen vi bor.

Anonymkode: fa240...abf

Skrevet

Hele tiden :dry:

Skrevet

Litt for sjelden, syntes jeg. Skulle ønske det var hver uke, men da jeg er gravid og har hatt en del plager under hele svangerskapet har jeg ikke orket å dra så mye på besøk, og de ønsker vel ikke å "renne ned dørene" her. Svigers bor 10 minutters kjøretur unna, og mine foreldre bor 15 minutter unna. 

Anonymkode: 2bc6a...424

Skrevet

Jeg er farmor, og ser barnebarna mine minst tre ganger i uken.  Eldste barnebarn på 13 år kommer innom nesten hver dag. 

Sønnen og de minste kommer ikke uten at jeg har bedt dem.  Jeg er i full jobb, og har mange venner og interesser på fritiden.  Bruker å lage middag til alle minst tre ganger i uken, og da blir de til barne-Tv er ferdig. 

Jeg sitter sjelden barnevakt i ukedager, bare når sønnen min skal på noe via jobb eller noe spesielt skjer.    De helgene de overnatter, er det han som legger dem og forlater ikke før de sover.  Det er ikke ofte, kanskje en gang i måneden.

Dette fungerer veldig godt.  Barna vet at jeg er der for dem, og sønnen min vet det samme.  Jeg føler meg aldri "utnyttet" av sønnen min, men respektert.  Han kan spørre, og jeg kan si nei. 

Vi bor 15 min gange fra hverandre. 

• Liker 2
Skrevet

Mamma bor over 100 mil unna så der begrenser det seg en god del. Svigers bor 5-6 mil unna og vi ser dem vel mellom en gang i måneden til hver fjortende dag. For min del kunne vi godt sett svigers hver fjortende dag året igjennom, men min samboer blir ofte sliten av å være mye med dem, så han setter litt begrensninger. - De er veldig engasjerte, høylydte og ganske støyende, mens mannen er høysensitiv og får fort nok. Vi har tre barn i hus, men de lager bare halvparten så mye lyd :fnise:

Skrevet

Svigers bor rett ved, ser dem hver dag.

Mamma bor noen timer unna, ser henne kanskje annenhver måned. Enten kommer hun på besøk eller så drar vi. (Snart 3 barn.)

Skrevet

Tre barn. Svigers ser vi hver søndag, bor tre minutter med bil unna. Mine foreldre ca en gang i mnd. Bor nesten en time med bil unna.

Barna går innom farmor og farfar dersom de går tur forbi huset. Nå er svigers eldre og helsen svikter. Hjelper de når de trenger hjelp. Ungene hjelper og til med hagen/ute.

Anonymkode: 98d72...1b6

Skrevet

To barn. 

Vi ser mine foreldre et par ganger i uken, jeg føler jeg snakker med dem nesten daglig. De bor ti-femten minutter unna (bil)

Min svigermor ser vi kanskje 1 gang i måneden/annenhver måned. Fem minutter unna med bil.

Svigerfar ser vi aldri, bor fire-fem timer unna og har ikke sett han på straks fire år.

Anonymkode: c3fba...b6e

Skrevet

Vi/jeg treffer mine foreldre 1-2 ganger i uka, gjennomsnittlig. Svigers er våre naboer, så de treffer vi som regel hver dag, men ofte bare en liten prat utafor huset ol. 

Vi har to barn og er i 30 årene. 

Skrevet

Ser mine foreldre til jul og sommer, da vi besøker Norge. Svigerfar flytter inn til oss neste mnd, så da ser vi ham hver dag:)

Skrevet

Jg er hos mine foreldre hver/annenhver uke. Mannen er med innimellom. Jeg har aldri møtt svigers, de bor i en annen verdensdel. Men har snakket med de på telefon noen ganger. Mannen snakker med dem 1-2ganger per uke spm regel

Skrevet

Jeg har flyttet til hjembyen til samboeren.

Vi er hos foreldrene hans opptil 4 dager i uken :fnise: Noen ganger kan det gå en uke i mellom, mens andre ganger er vi der veldig ofte. Han kommer fra en veldig tett familie og vi liker å være sammen med dem.

Min mor møter vi kanskje 1 gang /mnd eller annenhver mnd. Hun bor noen timer å kjøre unna, så er litt styr å ta en helg inn dit, men så ofte som mulig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...