Gjest gjest1 Skrevet 7. oktober 2004 #1 Skrevet 7. oktober 2004 Er nyskjerrig på om dere skal holde tale i deres eget bryllup? Eller for dere som allerede er gift, holdt dere tale og hvordan gikk den sånn i grove trekk? Jeg gifter meg 4. juni - 05 og har veldig lyst til å holde tale men holder fortsatt på å manne meg opp :oops:
Lissemor Skrevet 7. oktober 2004 #2 Skrevet 7. oktober 2004 Jeg holdt tale,og det er jeg veldig glad for. Jeg takket mine svigerforeldre,min mor,mine søsken,min forlover,jeg nevnte min døde pappa,og jeg takket gjestene. Fikk bare positiv respons. Anbefales:)
Gjest apriljente: Skrevet 7. oktober 2004 #3 Skrevet 7. oktober 2004 Hei, jeg holdt en litt impulsiv tale til min kjære. Hadde ikke prioritert tid på forhånd så derfor litt "på direkten". Jeg fikk se video av talen etterpå. I ettertid var det mye som kunne vært usagt eller sagt annerledes men gjort er gjort. Fikk ihvertfall bra respons da den var litt humoristisk. Korte, klare taler er nok det beste, gjerne med et glimt i øyet. Lykke til
Arwen Skrevet 7. oktober 2004 #4 Skrevet 7. oktober 2004 Jeg har sagt tusen ganger at jeg ikke skal holde tale, men tror jeg har ombestemt meg. Skal hvertfall skrive en, så får jeg se omjeg tør når dagen pltselig er der.
blyg Skrevet 7. oktober 2004 #5 Skrevet 7. oktober 2004 Hei. Jeg var også i tvil om jeg skulle holde tale, men det jeg gjorde, var at jeg skrev en tale, som jeg sa til toastmaster at jeg hadde tenkt å holde, men at jeg ville ha muligheten til å trekke meg i siste liten, hvis jeg ombestemte meg... Han var bortom meg og spurte rett før det var min tur, og jeg bestemte meg for å gjennomføre.. innen da, hadde jeg vært gjennom så mye følelser og nerver, at da var jeg rimelig avslappet. Jeg takket alle venninnene mine for et suupert utdrikkingslag, mine to forlovere for flott innsats og god støtte, mine foreldre og svigerforeldre for den flotte festen, og til sist sa jeg noen velvalgte ord til min mann. Jeg fikk utrolig mange tilbakemeldinger på dette, da ingen hadde forventet at jeg kom til å si noe, og det var mye tårer og latter rundt bordet når jeg talte. Jeg var veldig glad jeg hadde gjennomført dette, og tror jeg hadde angret hvis jeg ikke hadde gjort det. Lykke til med valget! blyg
Edie Skrevet 7. oktober 2004 #6 Skrevet 7. oktober 2004 Skulle gjerne takket m a n g e , men jeg tør nok ikke å holde tale. Og ingen som ikke vil holde tale, må gjøre det i vårt bryllup. Jeg vil ikke at noen skal grue seg til bryllupet. Meg inkludert.. Men synes det er kjempeflott dere som tør!
Lullu Skrevet 8. oktober 2004 #7 Skrevet 8. oktober 2004 Jeg skal også holde tale. Den innholdt først en del linjer ang. takk til forskjellige, men jeg syntes det ble litt for mye "takking" til slutt. Takker alle som har hjulpet til generelt. Nevner ekstra min forlover. Talen er i hovedsak rettet mot min sambo. Deler ut 3 gaver samtidig som talen holdes (tabletter mot fotballidioti + en rose + morgengaven som er tur til London sammen med et par kamerater). Gavene er flettet inn utifra poengene i talen min. Morgengaven nevnes til slutt (dette er også en overraskelse til hans forlover og vår toastmaster). Jeg har øvd og øvd på talen. Er forsåvidt ganske rolig nå. 3 uker igjen :-) Skriv talen i god tid, og les og les og les og øv og øv og øv - gjerne foran en som gir deg tilbakemeldinger (forloveren din?). Øvelse gjør mester
Jandia Skrevet 8. oktober 2004 #8 Skrevet 8. oktober 2004 Jeg holdt ikke tale, men fikk min bror til å synge en sang til mannen min som betyr mye for oss begge. Alle syntes det var utrolig flott.
Vienn Skrevet 8. oktober 2004 #9 Skrevet 8. oktober 2004 Visst skal jeg det.. Den skal være med en humoristisk vri, så jeg ikke blir grepet av alle følelsene - det er skrekken, å ikke klare å gjennomføre på grunn av overveldende følelser.
cecily Skrevet 9. oktober 2004 #10 Skrevet 9. oktober 2004 Jeg holdt tale. Jeg var nervøs dagene rett før og leste og leste og funpusset og pugget om hverandre. Men da dagen kom var det bare gøy å holde den, og fordi jeg hadde jobbet såpass mye med den de siste dagene kunne jeg holde hele talen uten å måtte se ned. Jeg takket de som burde takkes og så gjøv jeg løs på brudgommen. Ingen sentimentale vendinger. Folk lo på de rette plassene og da var jeg fornøyd. Jeg er veldig glad for at jeg holdt talen og har fått masse positive tilbakemeldinger i etterkant.
Catzy Skrevet 9. oktober 2004 #11 Skrevet 9. oktober 2004 Skal holde tale. Jeg er nesten sikker på at jeg gleder meg mer og gruer meg mindre til å holde tale, enn til min kjære. Kjenner jeg ham rett, så hadde han latt være. Kommer nok til å takke en del folk. Spesielt de gjestene som var med på å få oss sammen i første omgang. Catzy
Cajsa Skrevet 11. oktober 2004 #13 Skrevet 11. oktober 2004 Jeg skal holde tale! Har begynt så smått allerede! Har lyst til å si noen ord til mine foreldre, søsken, svigerforeldre og forlover. Men talen er i hovedsak til verdens beste ekstemann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå