sitruss Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Hei, jeg har noen spørsmål ang oppsigelsestid. Jeg jobber nå på et sted jeg virkelig hater. sjefen nekter å samarbeide og tilstandene på jobb er helt grusomme! så jeg har sagt opp jobben min fordi jeg har fått et bedre tilbud et annet sted, og fordi jeg blir "syk" av den gamle jobben, jeg gruer meg i lang lang tid til å gå på jobb, bare fordi sjefen er så forferdelig! men jeg har 14 dager oppsigelsestid (vet at det ikke er lenge) men problemet er at den andre jobben koliderer med den gamle. og har sagt til sjefen min "at siden jeg sier opp på et dumt tidspunkt og siden ikke oppsigelsestiden min er så lang, kan jeg hjelpe henne til hun får erstattet meg," også sende jeg henne en liste med alle dagene jeg kan og ikke kan jobbe i januar. som da er over min oppsigselsestid (bare for å være hyggelig) men fikk tilbake at jeg fikk jobbe alle vaktete jeg hadde blitt satt opp i oppsigelsestiden min noe jeg ikke har mulighet til. så dilemmaet er nå er, jeg har mest lyst å si at jeg ikke kommer til å komme på jobb mer- men hva er konsekvensene for det? (referansen bryr jeg meg ikke noe om) vurderte å sykemelde meg- men kan man sykemelde seg fra bare den ene jobben og ikke den andre? har noen av dere noen råd om hvordan jeg kan gå frem i denne situasjonen?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Du skal naturligvis jobbe de vaktene du er satt opp på i oppsigelsestiden. Den nye jobben kan du naturligvis ikke begynne i før du er ferdig med oppsigelsestiden i den gamle, dersom arbeidstidens krasjer. Å bli sykemeldt i oppsigelsestiden for så å begynne i ny jobb i sykemeldingsperioden er så gjennomsiktig at arbeidsgiver garantert kommer til å bestride sykemeldingen. Og da kan du jo tenke deg hvor fantastisk attest du vil få fra denne arbeidsgiver - en attest du vil være avhengig av i fremtiden. Anonymkode: 9237c...090 1
sitruss Skrevet 29. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2015 Det er snakk om et par vakter jeg virkelig ikke kan, eller sa at jeg kan komme etter, da er det snakk om at jeg blir 30 min forsinket, og som "bytte" mot disse 2 vaktene, har jeg sagt jeg kan hjelpe sjefen hele januar. i mine øyne er det en god byttehandel. men sjefen har slått seg vrang og nekter å samarbeide. noe jeg syns er helt tullete. Denne attesten er jeg ikke avhenig av i det hele tatt. og kommer aldri til å bruke, og det skaper heller ikke noe hull i cv min. det var bare et stopp i mellom jobber.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #4 Skrevet 30. desember 2015 14 timer siden, sitruss skrev: Det er snakk om et par vakter jeg virkelig ikke kan, eller sa at jeg kan komme etter, da er det snakk om at jeg blir 30 min forsinket, og som "bytte" mot disse 2 vaktene, har jeg sagt jeg kan hjelpe sjefen hele januar. i mine øyne er det en god byttehandel. men sjefen har slått seg vrang og nekter å samarbeide. noe jeg syns er helt tullete. Denne attesten er jeg ikke avhenig av i det hele tatt. og kommer aldri til å bruke, og det skaper heller ikke noe hull i cv min. det var bare et stopp i mellom jobber. Jeg syns ikke arbeidsgiveren din er vrang i det hele tatt. Anonymkode: 9237c...090
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #5 Skrevet 31. desember 2015 Det er ikke noe god byttehandel for sjefen din, da du egentlig må jobbe de vaktene. Hun må jo ned fra hva hun egentlig har krav på av deg (i følge kontrakt osv). Men når det er sagt syns jeg ikke sjefen trenger å gjøre seg så vanskelig men det er slik overalt. Jeg jobber i kommunene og har 3 mnd oppsigelse, var ikke snakk om å få gå før når jeg byttet arbeidsplass selv om det var innenfor samme kommune 😀 Anonymkode: 6d90e...3a1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå