Gå til innhold

Renoveringstapet/sparkeltapet/veggfornyer?

Lisa-Marie

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som har brukt dette over strie/fiskebeinstapet med hell?

Ser at både biltema og clas ohlson har slike mye biligere en maxbo. Noen som ar prøvd en av disse?

Frister veldig å prøve, og det kan vel ikke bli noe verre enn det ser ut akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt flere varianter av sånne. Noen er så tynne at de ikke skjuler noe som helst,  andre så tykke og stive at de er vanskelig å sette fint opp. Jeg har best erfaring med en de selger på obs bygg. 

Har ikke satt den opp utenpå glassfiberstrie,  så vet ikke hvordan det blir, jeg har brukt den på vegger hvor det har vært mye tapeter,  men hvor det meste er fjernet. 

Anonymkode: 8e7da...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satte opp recoverytapet fra obsbygg over strie med fiskebensmønster. Den tykkeste de har skal visstnok dekke den, men vi opplever at den ikke dekker fullstendig. På de veggene vi la tapet over recoverytapeten ser men ingenting, men på veggene vi bare malte recoverytapeten skimter man fiskebensmønsteret gjennom. Men det ble uansett en million ganger bedre enn tidligere, og folk på besøk legger ikke merke til at man kan skimte mønsteret gjennom før jeg sier det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en svært erfaren malermester her som tok jobben med å sette opp ny tapet og male, men grunnarbeidet gjorde jeg og instruksen fra ham var at absolutt alt under måtte fjernes fordi uansett hvor tykk duk han brukte ville det aldri bli pent hvis man slurvet med grunnarbeidet. Å helsparkle er selvfølgelig en løsning, men det er like mye jobb som å fjerne all gammel tapet.

Jeg spikket vel bokstavelig talt den gamle tapeten av veggene for den var IKKE enkel å fjerne, men jeg angrer ikke på alt arbeidet for resultatet blir så utrolig mye bedre når man tar seg tid til å gjøre jobben skikkelig! Det gjelder alle typer oppussing.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere, skal sjekke ut den på obs.

Dette her blir mer sånn quick fix for vi skal totalrenovere, men det blir ikke før om et par år og jeg har lyst til å grine hver gang jeg ser den fiskebeins mønsteret. Dette er på kjøkkenet så kan ikke begynne med å ta ned kjøkkeninnredningen. Så derfor frister det veldig å sette tapet rett utenpå og innat innredning og lister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha satt på enda et lag med tapet nå hvis dere likevel skal totalrenovere kjøkkenet om et par år. Da ville jeg heller ha malt med veldig matt maling. Det demper mønster og ujevnheter i tapetet veldig og så kan dere heller spare de pengene til dere likevel skal gjøre det skikkelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...