Gå til innhold

Kitchen-aid, kenwood eller obh?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil kjøpe en kjøkkenmaskin og lurer på hva å velge.

kitchen-aid er vel dyrest men det handler bare om design - tror jeg.

kenwood høres bra ut men... det er også obh nordica Herkules eller zeus). De ser veldig lignende ut til kenwood (kraft motor, tilbehør) men koster ca halv prisen. 

Har dere erfaring med obh? Lønner det seg? Eller er det bedre å betale dobbelt så mye for kenwood eller en annen kjent merke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kitchen aid er en maskin brukt av profesjonelle kokker og konditorer verden over, ts. Selvsagt er godt design mye av grunnen. Motoren er riktig designet og rett plassert. Skroget er solid. Slitedelene er i metall ++. Design er ikke sminke - design er motordeler og stødighet.

Om du likevel skulle våge deg på en av de to andre med mindre markedsandeler, (ikke uten grunn. Kenwood har feks forbedret seg de siste årene, men det er ikke et gjennomtenkt design, nei) så ikke velg obh. Jeg har hatt alle tre merkene. Det eneste jeg kan anbefale er kitchen aid, Kenwood gikk i elreturen innen to år.  OBH var vel knapt i bruk før den knakk. Plast...

Dog: skal du elte over en kilo grovdeig (feks brød i flertall) så må du velge en modell ment for dette. Verken Kenwood sin minste eller "normalen" til kitchen aid tåler dette. Jeg kan ikke tenke meg at noe fra obh tåler bruk i det hele...

Anonymkode: ab6af...e0f

Skrevet

Eneste jeg har vært fornøyd med er Kenwood major. God og stødig, med stor metallbolle og mye ekstrautstyr.

Anonymkode: d1fd1...485

• Liker 2
Skrevet

Kenwood major ☺

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min Kenwood Major :) Hatt den i 5 år :) 

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min Kenwood Major.

Anonymkode: 22116...464

Skrevet

Byttet ut min gamle Kenwood Major med en Kitchenaid Artisan. Dårlig valg, da denne kun duger til små "rosablogger-porsjoner". Ingen kokker eller konditorer jeg kjenner bruker Kitchenaid (og jeg har jobbet i restaurant) 

Anonymkode: 41dc2...a54

Gjest Hjertesukk
Skrevet

Kenwood, definitivt :) kitchen aid er mer en pyntegjenstand. 

Skrevet

Takk! Så kenwood major blir det 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...