Gå til innhold

Ernæringdrikker-erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Både fiber og protein er fullverdige det er juicebaserte som ikke er fullverdige. Suppene og compac er også fullverdige. 

Vekt har ingen betydning for bruk, men skal man opp i vekt, må man ha mer enn 7 stk for dagen. Men det er da grenser for hvor mye en klarer å få i seg av det "sølet". 

Anonymkode: 136ef...0a9

Nope. Det stemmer ikke.De med protein kan ikke brukes som eneste næringskilde.Det står til og med på flaska.

Anonymkode: 0e271...fa0

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme gjelder som eneste næring også.Det er ikke vekta som avgjør,men alle de faktorene jeg skrev.Har en alvorilg spiseforstyrrelse så har gangse god kunnskap på næringsdrikker.

Jeg har som sagt også kunnskap om de da jeg har vært på et kurs. Det dreide seg om næringsdrikker ved en spesifikk somatisk sykdom så mulig det blir annerledes.

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg som den eneste som faktisk syntes de smaker veldig godt :P 

Anonymkode: 059e8...078

Du er ikke den eneste! Jeg syns de er veldig gode, Nutricia sine da, spesielt den med fiber

Anonymkode: 6fe9f...803

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nope. Det stemmer ikke.De med protein kan ikke brukes som eneste næringskilde.Det står til og med på flaska.

Her er spørsmålet hvilket merke vi snakker om. Hva som er fullverdig i proteinutgaven er ulikt fra de ulike merkene. 

AnonymBruker
3 timer siden, mini-mio skrev:

Jeg har som sagt også kunnskap om de da jeg har vært på et kurs. Det dreide seg om næringsdrikker ved en spesifikk somatisk sykdom så mulig det blir annerledes.

Det er mulig :)

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her er spørsmålet hvilket merke vi snakker om. Hva som er fullverdig i proteinutgaven er ulikt fra de ulike merkene. 

Når det kommer til nutridrink er i hvert fall ikke den emd protein å regne som fullverdig.

Det har blitt skrevet mye om de vanlige næringsdrikkene, men det du også kan ta er calogen shotter. Da drikker du 30ml x 3 for dag og da får du i deg 400 kalorier. Har sett dem i både naturell og jordbærsmak.

Det finnes forskjellige nettsider hvor du kan regne ut hva ditt behov er for kalorier per dag. Når du har regnet ut det så kan du regne ut hvor mye næringsdrikk du må få i deg for å opprettholde vekta di eller gå opp i ,alt ettersom:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...