Gå til innhold

Nyttårsbukk, hvor mye snop?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye snop skal man gi til barna som kommer og synger på nyttårsaften? Tenkte på putte noen tvist og en liten snicker eller noe sånt i en pose. Er det lite?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

da jeg var liten, fikk vi alt fra en klementin, en tvist, noen pepperkaker til en hel pose godteri. Synes egentlig et par tvist eller en snikers holder.

Anonymkode: 9ccac...a20

• Liker 1
Skrevet

Hadde laget til fine poser med godterier i, så kom det ingen:icon_frown:

• Liker 1
Skrevet
Den 30.12.2015 at 1.40, AnonymBruker skrev:

da jeg var liten, fikk vi alt fra en klementin, en tvist, noen pepperkaker til en hel pose godteri. Synes egentlig et par tvist eller en snikers holder.

Anonymkode: 9ccac...a2

Og av og til hadde noen lurt oppi dadler og fikener!  I løs vekt! Fy for noe kliss! :dry:

Skrevet

Bare jeg som ikke har hørt om nyttårsbukk? Barn som synger nyttårsaften? Nå kom det ingen julebukk (åt en stakkar) heller, så regner ikke med det kommer nyttårsbukk :)

Anonymkode: 22851...a73

Skrevet

Vet det ikke er vanlig i hele Norge, men det er vanlig i Bergen. 

Skrevet

Når jeg tenker meg om, så var det beste vi kunne få penger - en krone her og en krone der, og de litt ville folkene som bodde borti gaten ga alltid en femmer eller 10 kr! Det var stor stas! :laugh:

Ekstra fordel var at myntene lett kunne rengjøres for daddel-kliss!:P 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, mann.85 skrev:

Hos oss kom det tre grupper barn på døren i år, men i fjor ingen. Det er blitt betydelig færre nyttårsbukker de siste årene - barna går Halloween i stedet, ser det ut til.

Anonymkode: 792b3...aed

Skrevet
5 timer siden, mann.85 skrev:

Det har vært slik de siste årene her også. Dvs min egen kom og et sett med nabounger. That's it. Kjøper aldri ekstra snop kun til nyttår, bare pakker inn noe av det vi har fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...