AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Før var jeg kjempeglad og likte det meste. Jeg ble sliten etter en dag på jobb og gledet meg til å kose meg med en serie. Nå er jeg rastløs og går snart på veggen. Med en gang jeg kommer hjem fra jobb blir jeg rastløs. Med en gang jeg kommer hjem fra en venninne kjeder jeg meg i hel. Klarer ikke følge med på serier og filmer, eller spille spill. Samtidig er jeg sliten. Dette er en typisk uke for meg: Jeg bor alene så det blir lite sosialt utenom jobben. Jeg står opp, går på jobb, kommer hjem og lager mat. Så prøver jeg se litt på TV mens jeg chatter på facebook og ser litt på youtube. Rydder litt, lakker negler og slike ting. Baker en gang i uken, planter litt tomatplanter og steller med de (tar kun 2min så er ikke det store). Jeg går meg en 30 min tur mens jeg hører på musikk, så lenge været tillater det. Tar litt bilder nå og da. Jeg er med venner 1 gang i uken og går på fest ca annenhver uke. De er opptatt med jobb, mann eller barn så det går ikke an å være med de hver dag. Jeg kjeder meg likevel litt når jeg er hos folk og bare prater, hører på musikk og ser TV. Jeg bor 40-60min fra venner så kan ikke være så spontan. Så tar jeg sol en gang i uken, mest for å ha noe å gjøre på og den deilige følelsen det gir meg. Er ikke interessert i håndarbeid, blir bare rastløs. Ei heller treningssenter og slike ting. Jeg har lyst til å surfe, det likte jeg typisk nok. Hva består din uke/måned av? Trenger inspirasjon. Anonymkode: 668c9...a5f
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Finn på noe nytt, ts. Det du beskriver er klassisk mangel på stimuli. Gå på fjellet. Oppsøk frivillig arbeid. Besøk alle fritidsmuligheter i området til du finner noenlunde liker. Bare gjør noe du egentlig ikke ville ha gjort. Det jeg gjorde i din situasjon var å sette meg som mål at jeg hver uke skulle ha gjort noe jeg var ukomfortabel med. Mye kleint det halvåret, og jeg fant ingen ny hobby, men jeg utviklet meg. Det var positivt, sum summarum. Poenget er at en har gått seg fast i et spor og bør dyttes ut på frimark igjen. Min uke: mandag er oftest jobb + handle mat + lage mat til middag og lunsj de neste 3 dagene. Også ev. husarbeid. Aktiv, nyttig dag. tirsdag er jobb, hjem og noen timer mat og hvile. Etterpå enten sosialt eller på trening eller jeg kommer meg ikke opp av sofaen og ender opp med å se for mange YouTube-videoer (det skjer) onsdag og torsdag er en repeat av tirsdagen (trente jeg tirsdag er det sosialt onsdag etc.) Enten onsdag eller torsdag lager jeg mat for flere dager igjen. Fredag er oftest sløv hjemmedag. Sånn omtrent annenhver lørdag er det vin og gjerne noe mat med en venn, og søndag går med på å besøke foreldre og eventuelt andre. Søndagen baker jeg. Rince. Repeat. Ja, folk flest sin hverdag er repetitiv. Så krydrer vi den. Weekendtur. Sommerferie. Hobbyer. Tenk ut noe du virkelig, virkelig kunne tenkt deg å gjøre. Virkelig. Og finn ut hva du må gjøre for å komme dit. Selv om hvert delmål tar deg 3 mnd og hovedmålet er 10-20 delmål unna så funker mål og mening supert. Anonymkode: ca56f...883
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #3 Skrevet 30. desember 2015 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Finn på noe nytt, ts. Det du beskriver er klassisk mangel på stimuli. Gå på fjellet. Oppsøk frivillig arbeid. Besøk alle fritidsmuligheter i området til du finner noenlunde liker. Bare gjør noe du egentlig ikke ville ha gjort. Det jeg gjorde i din situasjon var å sette meg som mål at jeg hver uke skulle ha gjort noe jeg var ukomfortabel med. Mye kleint det halvåret, og jeg fant ingen ny hobby, men jeg utviklet meg. Det var positivt, sum summarum. Poenget er at en har gått seg fast i et spor og bør dyttes ut på frimark igjen. Min uke: mandag er oftest jobb + handle mat + lage mat til middag og lunsj de neste 3 dagene. Også ev. husarbeid. Aktiv, nyttig dag. tirsdag er jobb, hjem og noen timer mat og hvile. Etterpå enten sosialt eller på trening eller jeg kommer meg ikke opp av sofaen og ender opp med å se for mange YouTube-videoer (det skjer) onsdag og torsdag er en repeat av tirsdagen (trente jeg tirsdag er det sosialt onsdag etc.) Enten onsdag eller torsdag lager jeg mat for flere dager igjen. Fredag er oftest sløv hjemmedag. Sånn omtrent annenhver lørdag er det vin og gjerne noe mat med en venn, og søndag går med på å besøke foreldre og eventuelt andre. Søndagen baker jeg. Rince. Repeat. Ja, folk flest sin hverdag er repetitiv. Så krydrer vi den. Weekendtur. Sommerferie. Hobbyer. Tenk ut noe du virkelig, virkelig kunne tenkt deg å gjøre. Virkelig. Og finn ut hva du må gjøre for å komme dit. Selv om hvert delmål tar deg 3 mnd og hovedmålet er 10-20 delmål unna så funker mål og mening supert. Anonymkode: ca56f...883 det finnes sikkert mange hobbyer må kan gå på - altså ikke slike isolerte man gjør alene hjemme. Men jeg hører aldri om de tilbudene så jeg vet ikke om de finnes engang. Jeg har gått på turn, dans, spilt instrument, gått på riding. Likte godt å ri på hest men nå er jeg voksen og kjenner ingen som har hest. Litt for stor forpliktelse å kjøpe en. Kunne kanskje lært meg å spille et instrument men det blir litt isolert og ensomt. Jeg vil gjøre ting sammen med andre. Føler det er vanskelig å begynne på en aktivitet helt alene. De fleste går i vennegrupper som voksne på dans og slik. Anonymkode: 668c9...a5f
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #4 Skrevet 30. desember 2015 Løsriv deg fra tankegangen om at du må ha med deg noen for å gå på noe. Meld deg inn i en forening, dra på et treningssenter, finn ut om det er noen kurs som går der du bor etc. Da vil du også kunne bli kjent med mennesker som deler den interessen, og får utvidet nettverket ditt litt mer. For det virker som om det er her den berømte skoen trykker? At du er et veldig sosialt vesen, men har litt begrenset omgangskrets om er opptatt i hverdagene? Anonymkode: 28525...b99
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #5 Skrevet 30. desember 2015 Min uke er mye mindre spennende, tro meg ! Mandag: opp med barna (2 år og baby), frokost, levere i bhg, hjem og prøve å sove hvis babyen sover, få tiden til å gå med husarbeid og nettbrett/tv, hente barn i bhg, middag, legger meg kl 21. Tirsdag: =====||===== onsdag: =====||===== torsdag: =====||===== fredag: ======||===== Lørdag: enten sove til 10 hvis partneren min tar ungene, eller opp og akkurat samme leksa bortsett fra bhg. Søndag: =====||===== Er flere av oss! Kanskje du kan få deg er kjæledyr. Anonymkode: e8ad1...64b
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #6 Skrevet 30. desember 2015 Godt å se dette ikke er helt uvanlig! Men heg skal skjerpe meg. Slik er min uke; hver ukedag; stå opp, jobb, bruke nesten en time hver vei til fra jobb, trening med en venn når begge har tid, ut og spise etterpå, alene før sengetid (tiden jeg fruer meg mest på )... Anonymkode: 766c9...896
Haru Skrevet 30. desember 2015 #7 Skrevet 30. desember 2015 Det høres ut som du har organisert ukedagene dine og hva skal skje når og når du skal gjøre hva. Dette kan ta gleden ut av ukene dine. Det er.........om det er det som er saken her da seff
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #8 Skrevet 30. desember 2015 Som ME-syk består min uke av å ligge i sengen. Dusje en gang ila uken. Sitte ca 2 kvelder i stua å se på tv max 2,5 time før jeg blir utslitt og må legge meg i sengen igjen, og ligge i sengen i mørkt rom for det meste. Heldigvis har hverdagen blitt bedre med smartphone, da jeg slipper å stå opp for å få litt sosial input, kan ligge i senga på moblien/nett et kvarter eller to av gangen, og da er det ofte kg jeg er innom for å prøve å føle at jeg har litt venner og er sosial. Ellers får jeg besøk av hjemmehjelp en gang i uken, og har jeg en ekstra bra uke så er jeg med å handle matvarer på butikken med hjemmehjelpen min så jeg får kommet meg ut en liten tur. Skulle gjort ALT for å få en vanlig A4 hverdag med 8-16 jobb om det så hadde vært å sitte å lime igjen konvolutter hele dagen! Anonymkode: 3fb61...5c5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå